۶۴۲۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

برنامه‌هایی نوآورانه برای روزه‌داران

فهرست نرم‌افزارهای ‌رمضان

ماه مبارک رمضان، مهمترین رویداد جهان اسلام است و به همین علت همه ساله با فرارسیدن این ماه مبارک غولهای بزرگ فناوریهای موبایل، نرم افزارهایی را برای کمک به روزه داران ارائه می کنند.

ماه مبارک رمضان، مهمترین رویداد جهان اسلام است و به همین علت همه ساله با فرارسیدن این ماه مبارک غولهای بزرگ فناوریهای موبایل، نرم افزارهایی را برای کمک به روزه داران ارائه می کنند.

با آغاز ماه مبارک رمضان بسیاری از کشورهای اسلامی و غولهای بزرگ فناوری با برنامه های نوآورانه ای به استقبال این ماه رفته اند.

فناوریهای ماه مبارک رمضان در سنگاپور
در این ماه رمضان، مسلمانان سنگاپوری قادر خواهند بود با استفاده از برنامه جانبی که شورای مذاهب اسلامی سنگاپور توسعه داده است، بر روی تلفنهای همراه هوشمند از زمان افطار آگاه شوند و به تلاوت آیات قرآن مجید و سخنرانیهای مرتبط با این ماه گوش بسپراند.

این برنامه جانبی همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان عرضه خواهد شد. هدف از این عرضه این نرم افزار جذب جوانان و افزایش درک فناورانه جمعیت مسلمان این کشور است.

فهرست نرم‌افزارهای ‌رمضان

همچنین این شورا وب سایت جدیدی به آدرس Ramadan.sg و اکانتهایی بر روی شبکه های اجتماعی راه اندازی کرده است.

سخنگوی شورای مذاهب اسلامی سنگاپور در این خصوص اظهار داشت: "ما امیدواریم با کمک سکوهای متعدد رسانه های جدید بتوانیم سطح آگاهی و شرکت رسانه ای مردم را در این ماه افزایش دهیم تا ماه رمضان بیش از همیشه باشکوه برگزار شود."

رشد خرید تلفن همراه در اندونزی در ماه مبارک رمضان
برپایه یک سنت چند ساله، شهروندان اندونزی با فرا رسیدن ماه مبارک تلفنهای همراه قدیمی خود را با تلفنهای جدید عوض می کنند. به همین دلیل، در این کشور این ماه برای این بازار و اپراتورهای موبایل ماهی پر رونق است.

در گذشته، سنت خرید وسایل نو به مناسبت ماه رمضان و عید فطر به خرید لباس و کفش جدید محدود می شد اما چندسالی است که در این سنت، مردم به خرید گجتها و دستگاههای فناورانه نو رو آورده اند.

تلفنهای همراه هوشمند در کنار روزه داران
با رشد محبوبیت تلفنهای همراه هوشمند، برنامه های جانبی متنوعی از سوی تولیدکنندگان بزرگ برای رفاه روزه داران ارائه شده است. روزه داران می توانند با بارگذاری این برنامه ها از امکانات آنها استفاده کنند.

نه تنها کاربران "آی- پد" و "آی- فن" می توانند از مزایای این برنامه های جانبی بهره مند شوند، بلکه کاربران تلفنهای بلک بری و کاربران نوکیا نیز به این نرم افزار دسترسی خواهند داشت.

فهرست نرم‌افزارهای ‌رمضان

نرم افزارهای ویژه آی- فن و آی- پد برای روزه داران
iPray - این نرم افزار با نشان دادن اوقات شرعی می تواند در وقت نماز زنگ بزند. این نرم افزار، جهت قبله و رخدادهای مهم برپایه تقویم اسلامی را نیز نشان می دهد.

Guidance Pray (راهنمای نماز)- عنوان برنامه جانبی دیگری است که تنها با هزینه 2.99 دلار می تواند محل نزدیکترین مسجد به کاربر را در روزهای ماه مبارک رمضان نشان دهد.

iQuran - نرم افزاری است که در دو نسخه iQuran Lite (رایگان) و iQuran III (پولی به قیمت 6.99 دلار) عرضه می شود. هر دو نسخه به کاربر اجازه می دهد که بر روی "آی- فن" و "آی- پد"، آیات قرآن کریم را بخواند و یا گوش کند. این نرم افزار، قرآن را به 30 زبان زنده دنیا ارائه می کند.

My Quran- عنوان برنامه جانبی جامعی است که بیشترین کمک را به کسانی می کند که به بررسی قرآن می پردازند.

iSubha - این نرم افزار در واقع همانند دانه های تسبیح است که بر روی "آی- فن" عمل می کند. با خرید این برنامه جانبی به قیمت 1.99 دلار و نصب آن بر روی "آی- پد" و یا "آی- فن" کاربر می تواند صدای ریتمهای دانه های تسبیح را بشنود و شمارش ذکرها را داشته باشد.

Islamic Compass (قطب نمای اسلامی)- این نرم افزار را موسسه عبادت اسلامی برای قرآن و قبله توسعه داده است. این نرم افزار نیز جهت قبله و اوقات شرعی را اعلام می کند.

Muslim Kids Series - برنامه جانبی رایگان ویژه آموزش قرآن به کودکان است. با استفاده از نقل قولهای ساده و صمیمی این نرم افزار می تواند داستانها و درسهای قرآنی را آموزش بدهد.

فهرست نرم‌افزارهای ‌رمضان

برنامه های جانبی ویژه تلفنهای همراه بلک بری
شرکت Research In motion تولیدکننده تلفنهای بلک بری همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان برنامه های جانبی جدید ویژه این تلفنهای همراه هوشمند را بر روی فروشگاه BlackBerry App World عرضه کرد.

بیشتر این نرم افزارهای فرهنگی و اسلامی به دو زبان عربی و انگلیسی عرضه می شوند و اغلب آنها محتوی متن قرآن کریم، بازیهای اسلامی ویژه کودکان و خانواده ها هستند.

Quran app - یکی از این نرم افزارها است. کاربران با ورود این برنامه می توانند از متن قرآن کریم استفاده و صوت آیات و سوره ها را بارگذاری کنند.

Medina app - به کاربران می تواند اطلاعاتی را درباره مکه و مدینه و نقش این دو شهر مقدس در تاریخ اسلام ارائه کند.

Konooz - برنامه ای ویژه خانواده های مسلمان است. این نرم افزار بر روی ورزشها، فرهنگها و واقعیات اسلامی تمرکز کرده و با طرح سئوالات تستی سطح آگاهی خانواده را افزایش می دهد.

Call to Pray - به کاربران در تشخیص فضاهای جغرافیایی، زمان نماز و جهت قبله کمک می کند. این نرم افزار به زبانهای عربی، انگلیسی، اردو، فارسی، فرانسه، و ترکی ارائه می شود.

نرم افزارهای ماه مبارک رمضان ویژه تلفنهای نوکیا
نوکیا اعلام کرد که همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان ۲۰۱۱ دامنه جدیدی از برنامه های جانبی ویژه تلفنهای همراه را بر روی فروشگاه آنلاین Ovi Store عرضه کرده است. این نرم افزارها که با دستگاههای نوکیا سازگارند در ماه رمضان به صورت رایگان قابل بارگذاری هستند.

این نرم افزارها عبارتند از: uQuran Micro reciter، ARY QTV و ARY Zauq. از دیگر برنامه های جانبی نوکیا می توان به Al Quran، Qibla Touch ، Namaz.me، "قرآن و حدیث هفتگی"، "درس روز"، Boyoot Allah و "مناسک" اشاره کرد.

QTV - با این برنامه، کاربر می تواند فایلهای صوتی قرآن کریم، فرمان الهی، احادیث نبوی را بارگذاری کند.

Zauq - این برنامه جانبی اطلاعاتی را درباره رژیم غذایی و خوراکیهای ویژه ماه رمضان ارائه می کند.

این نرم افزارها با تلفنهای همراه هوشمند "نوکیا ان ۸"، "ای- ۷"، "سی. ۷"، "سی. ۳" و "نوکیا X۲-۰۱" سازگارند.

منبع : مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

فهرست نرم‌افزارهای ‌رمضان

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج