۶۴۲۱۹۵
۱۱ نظر
۵۰۰۷
۱۱ نظر
۵۰۰۷
پ

استقبال ایران از اظهارات اخیر ماکرون

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات اخیر امانوئل ماکرون در جریان مصاحبه با دو روزنامه الجزایری و تاکید او بر نقش ایران در حل بحران‌های منطقه‌ای، اظهار کرد: واقع‌بینی بیشتر رئیس‌جمهور فرانسه در قبال تحولات منطقه‌ای زمینه لازم را برای همکاری‌های منطقه‌ای فراهم‌تر می‌سازد.

خبرگزاری ایسنا:‌ سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات اخیر امانوئل ماکرون در جریان مصاحبه با دو روزنامه الجزایری و تاکید او بر نقش ایران در حل بحران‌های منطقه‌ای، اظهار کرد: واقع‌بینی بیشتر رئیس‌جمهور فرانسه در قبال تحولات منطقه‌ای زمینه لازم را برای همکاری‌های منطقه‌ای فراهم‌تر می‌سازد.

بهرام قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به سوالی در ارتباط با اظهارات اخیر رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر اینکه ایران یک قدرت منطقه‌ای است و باید نقش سازنده در حل بحران‌های منطقه ایفا کند، گفت: در یک نگاه واقع‌بینانه، سازنده و منصفانه و فارغ از استانداردهای دوگانه می‌توان در یک حرکت جمعی در جهت کاهش تنش و بی‌ثباتی در منطقه تلاش کرد.

این دیپلمات ارشد کشورمان تاکید کرد: آنچه در این روند مهم است، توجهی دقیق به ریشه‌های بحران‌های منطقه‌ای است و جمهوری اسلامی ایران همواره با تمام توان در جهت کاهش تنش و ایجاد ثبات بیشتر و مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم تلاش بسزایی داشته است.

قاسمی افزود: آرامش، ثبات و امنیت منطقه در گرو گفت‌وگو و دور کردن منطقه از رقابت‌های بی‌مورد تسلیحاتی است.

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگو با روزنامه‌های الخبر و الوطن چاپ الجزایر گفته است، ایران یک قدرت منطقه‌ای است و باید نقشی سازنده در حل بحران‌های منطقه ایفا کند.

وی همچنین اظهار کرده که رقابت میان کشورهای حاشیه خلیج فارس و ایران یک موضوع مورد نگرانی است و در اینجا نیز تنها گفت‌وگو راه‌حل کاهش تنش‌ها به شمار می‌آید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرش

      زیاد دل به تعریف وتمجید این روباه مکار خوش نکنید.فرانسه همیشه نقش یه پلیس بد رو بازی کرده ویکی به میخ زده یکی به نعل

      پاسخ ها

      • ...

        موافقم. اصلا قابل اطمینان نیست. مواظب باشیم دونه نپاشه.

    • اکبری

      باید مواظب بود با این حرفها ایران را پای مذاکره برای محدود کردن موشکی نکشانند

    • محمد

      آقای مکران از بیان اینکه ایران قدرت منطقه ای است اراده باطل کرده و قصد او این است که ایران نیابتی سیاست آنها را در منطقه پیگیری کند زهی خیال بیهوده اما اینکه سخنگو چرا دنبال حرف مکران افتاده جای تعجب دارد برای این است که مستند آقای نخست وزیر ساخته می شود.

      پاسخ ها

      • سیدهاشمی

        کجاش نوشته که باید ایران به صورت نیابتی سیاست اونهارو پیشه کنه؟ جالب اینه‌که شما چطور تونستی به این معنا برسی!!! مگه ایران تابحال برای کدوم کشور نیابتی عمل کرده؟ خدائیش باید تورو وزیر خارجه می‌کردن رفیق.

    • محمد

      آقای مکران از بیان اینکه ایران قدرت منطقه ای است اراده باطل کرده و قصد او این است که ایران نیابتی سیاست آنها را در منطقه پیگیری کند زهی خیال بیهوده اما اینکه سخنگو چرا دنبال حرف مکران افتاده جای تعجب دارد برای این است که مستند آقای نخست وزیر ساخته می شود.

      پاسخ ها

      • سیدهاشمی

        عجب تحلیل و تفسیری.
        خیلی باحالی بابا!!

    • علیرضا

      بنظر من اگر ما بین حرف غلط و صحیح یک طور موضع بگیریم.در جهت خواسته های دشمن پیش رفته و عدم کیاست و زیرکی را بکار گرفته ایم.

    • محمد

      آقا سید قربان جدت ایران جایی نیابتی کاری نکرده است البته ایران را می توان قدرت منطقه ای نامید واین کلمه حق است اما آقای مکرون ضمن اظهار این حق اراده اش باطل است که از ایران می خواهد در مسایل منطقه نقش داشته باشد نقش در منطقه طبق تعریف آنها خلاف سیاست های کشورمان است امیدوارم جا افتاده باشد پیروز باشید

    • بدون نام

      با حل کردن ریشه ایی بحران های منطقه ای ،تمام مشکلات موجود حل خواهد شد،به شرطی که بخواهیم.

    • بدون نام

      حواستون جمع باشه این مرتیکه فرانسوی میخواد کلک بزنه
      فهمیدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج