۶۴۲۲۳۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

الجزایری ها همچنان خواستار عذرخواهی فرانسه

«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه بنابردعوت «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهوری الجزایر روز چهارشنبه در دیداری یک روزه وارد فرودگاه بین المللی «هواری بومدین» الجزیره شد و مورد استقبال مقام های عالی رتبه الجزایری قرار گرفت.

خبرگزاری ایرنا: «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه بنابردعوت «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهوری الجزایر روز چهارشنبه در دیداری یک روزه وارد فرودگاه بین المللی «هواری بومدین» الجزیره شد و مورد استقبال مقام های عالی رتبه الجزایری قرار گرفت.

«عبدالقادر بن صالح» رئیس مجلس، «احمد اویحیی» نخست وزیر، «احمد قاید صالح» جانشین وزیر دفاع و «عبدالقادر مساهل» وزیر خارجه الجزایر در فرودگاه به استقبال او رفتند.

رئیس جمهوری فرانسه طی این دیدار چندساعته خود، با حضور در محل یادمان شهدای انقلاب آزادیبخش الجزایر در شهر الجزیره (مقام الشهید)، به آنان ادای احترام کرد.

پایگاه خبری روزنامه النهار الجزایر اعلام کرد: ۱۵ روزنامه نگار و خبرنگار و عکاس، مکرون را در این دیدار همراهی می کردند.

مکرون در پاسخ به سوال جوان الجزایری در خیابان « العربی بن مهیدی» در مرکز پایتخت که گفت چرا فرانسه همانند آلمان که از یهودیان عذرخواهی کرد و همچنین ترکیه که از ارمنی ها پوزش خواست،از الجزایری ها عذرخواهی نمی کند؟ گفت: 'درست است ما اعتراف می کنیم که فرانسه، الجزایر را به استعمار درآورد اما دست از تکرار این عبارت بردارید، ما همیشه نمی توانیم به گذشته نگاه کنیم، شما باید به آینده چشم داشته باشید'.

مکرون در ادامه گفت:'نباید مسائل را با هم خلط کرد، یهودیان دچار کشتارجمعی شدند و ارمنی ها هم به صورت جمعی دچار کشتار شدند اما در الجزایر این گونه نبود، ابتدا اشغالگری بود بعد انقلاب.من برای محاکمه گذشتگان اینجا نیستم و شما هم به این دلیل اینجا نیستید، من گفته ام کشتارهایی روی داده و برخی مرتکب حماقت هایی شدند اما کسانی هم اقدامات خوبی انجام دادند'.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین گفت که برای گشودن صفحه جدیدی در روابط دو کشور به ویژه با نسل جدید به الجزایر آمده است و در ادامه افزود: این نسل باید دیدگاه خود را در مورد فرانسه تغییر دهند.

از سوی دیگر شماری از جوانان در میدان«اودان» در نزدیکی خیابان بن مهیدی در اعتراض به دیدار مکرون از الجزایر به تظاهرات پرداختند اما پلیس آن ها را متوقف کرد.

قرار است مکرون امشب با «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهوری الجزایر دیدار و گفت وگو کند. وی پس از آن الجزایر را به مقصد قطر ترک می کند.

فرانسه از سال ۱۸۳۰ تا سال ۱۹۶۲ میلادی به مدت ۱۳۲ سال ، الجزایر را به استعمار در آورد. الجزایری ها می گویند با تقدیم بیش از یک میلیون شهید موفق شدند استقلال خود را کسب کنند.

یکی از خواسته های مهم مردم این کشور، عذرخواهی فرانسه به دلیل استعمار الجزایر و کشتار مردم این کشور و جبران خسارت هایی است که به الجزایر وارد کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج