۶۴۲۷۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

برنامه دولت برای اصلاح قیمت‌ گذاری آب و برق

وزیر نیرو با اشاره به پائین بودن نرخ بازگشت منابع مالی حاصل از فروش آب و برق به مشترکان، اعلام کرد: اصلاح نظام قیمت گذاری آب و برق در دستور کار دولت قرار گرفته است.

خبرگزاری مهر: وزیر نیرو با اشاره به پائین بودن نرخ بازگشت منابع مالی حاصل از فروش آب و برق به مشترکان، اعلام کرد: اصلاح نظام قیمت گذاری آب و برق در دستور کار دولت قرار گرفته است.

حمید چیت چیان یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی صنایع آب و برق را قیمت بالای تمام شده تولید برق و آب شرب مشترکان خانگی و آب کشاورزی عنوان کرده بود.

وزیر نیرو در مراسم معارفه خود هم در جمع مدیران صنعت آب و برق با یادآوری اینکه در شرایط فعلی صنعت آب و برق ناتوان نیست بلکه در صنعت آب و برق تمام میزان درآمدها به اندازه یک چهارم هزینه‌ها هم نیست، تاکید کرده بود: به نمایندگان قول دادم در صورتی که با صنعت برق همراهی شود و اندکی افزایش قیمت تحمل شود، اقتصاد برق را از بودجه کاملا منفک می‌کنیم و صنعت می‌تواند ادامه حیات دهد.

این عضو کابینه دولت امروز درباره اصلاح نظام قیمت‌گذاری آب و برق به پایگاه اطلاع رسانی دولت، گفت: آنچه مسلم است این که در بخش آب و برق میزان درآمدی که از فروش این دو خدمت کسب می کنیم، به اندازه یک چهارم هزینه های انجام شده است و این وضعیت عدم تعادلی را در تامین منابع نیرو ایجاد کرده است بنابراین مشغول بررسی این موضوع هستیم تا تصمیمات لازم در دولت گرفته شود.

این مقام مسئول، تاکید کرد: گبرای توسعه شبکه‌های آب و تامین آب و برق مورد نیاز بخش‌های مختلف ناچاریم منابعی را فراهم کنیم که این توسعه‌ها امکان پذیر باشد.

وی افزود: از آن طرف ما به شدت در جهت این اقدام می کنیم که پوشش شبکه های آب را توسعه دهیم و از طرف دیگر مصرف برق سالی حدود هفت تا هشت درصد افزایش پیدا می کند و این را باید پاسخ دهیم و ناچاریم منابعی را فراهم کنیم که این توسعه ها امکانپذیر باشد.

چیت چیان خاطرنشان کرد: به همین دلیل مشغول بررسی درباره این موضوع هستیم تا بتوانیم با یک بررسی دقیق، نتایج تحقیقات خود را در دولت مطرح کنیم تا تصمیمات لازم از سوی دولت اتخاذ شده و نتایج نهایی را اعلام کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج