۶۴۳۱۰۵
۸ نظر
۵۰۳۷
۸ نظر
۵۰۳۷
پ

آیا این چینی جایگزین پراید می‌شود؟

سایپا تا کنون در دو نمایشگاه، چانگان بنی جدید را به نمایش گذاشته است. این خودرو در فول‌ترین مدل مجهز به پیشرانه ۱.۴ لیتری با حداکثر توان ۹۹ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۳۵ نیوتون‌متر مجهز است و برای انتقال قدرت به محور جلو از گیربکس IMT (Intelligence Manual Transmission) بهره می‌برد که عملکردی مشابه گیربکس‌های نیمه‌اتوماتیک AMT دارد و توسط کمپانی چانگان طراحی شده است.

وبسایت ۱car.ir: سایپا تا کنون در دو نمایشگاه، چانگان بنی جدید را به نمایش گذاشته است. این خودرو در فول‌ترین مدل مجهز به پیشرانه ۱.۴ لیتری با حداکثر توان ۹۹ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۳۵ نیوتون‌متر مجهز است و برای انتقال قدرت به محور جلو از گیربکس IMT (Intelligence Manual Transmission) بهره می‌برد که عملکردی مشابه گیربکس‌های نیمه‌اتوماتیک AMT دارد و توسط کمپانی چانگان طراحی شده است. این هاچ‌بک ۳.۷ متر حدود ۱۰ سانتیمتر طول کمتری در مقایسه با پژو ۲۰۶ دارد اما وزن خالص ۱۰۲۰ کیلوگرمی آن مشابه این هاچ‌بک شناخته شده پژو است. از جمله مهم‌ترین تکنولوژی‌ها در چانگان بنی جدید می‌توان به فرمان برقی EPS ، ABS ، EBD و ترمز کمکی BA اشاره کرد.
آیا این چینی جایگزین پراید می‌شود؟

بنی توسط چانگان در ۵ تیپ به بازار عرضه می‌شود که یکی از این تیپ‌ها با عنوان SUNROOF تنها مدل مجهز به سقف پانورامیک است و دیگر مدل‌ها از این آپشن محبوب ایرانیان بهره نمی‌برند و نخستین نمونه‌های به نمایش درآمده در نمایشگاه‌های خودرو ایران نیز بدون آپشن سانروف بودند. پدل شیفتر برای تعویض دنده از جمله آپشن‌هایی است که در تیپ‌های فول این خودرو به چشم می‌خورد.علاوه بر این آپشن مواردی همچون سنسور پارک ، ۴ شیشه برقی ، ۲ کیسه هوا در جلو ، صندلی‌های عقب با قابلیت خواباندن به صورت ۶۰/۴۰ ، نمایشگر لمسی ۷ اینچ ، سیستم صوتی با ۴ یا ۶ بلندگو ، چراغ مه‌شکن جلو و سیستم تهویه دستی نیز در کاتالوگ رسمی این خودرو به چشم می‌خورد اما مشخص نیست که سایپا در نسخه تولیدی بنی چه آپشن‌هایی را در نظر می‌گیرد.

چانگان یکی از مطرح‌ترین خودروسازان چین است که در صورت ورود بنی در سال ۸۷ به بازار ایران پس از چری(ام‌وی‌ام) به عنوان دومین خودروساز مطرح چینی که به ایران وارد شده شناخته می شد اما با وجود گذشت بیش از ۹ سال از نخستین تلاش این شرکت برای ورود به کشورمان به نظر می‌رسد مذاکرات این شرکت با سایپا به صورت جدی در حال پیشرفت است و بنا بر شنیده‌ها سایت تولیدی اختصاصی این برند چینی به زودی در ایران راه‌اندازی خواهد شد و احتمالا محصولاتی نظیر CS۷۵ ، چانگان ایدو XT و چانگان بنی در این سایت به تولید خواهند رسید. بنی زمانی تحت برند چانا که زیرمجموعه کمپانی چانگان بود به تولید می‌رسید اما هم‌اکنون برند چانا تنها به تولید خودرو‌های تجاری مانند انواع ون می‌پردازد و بنی در ۳ مدل با برند چانگان به تولید می‌رسد.این خودرو در مقایسه با نخستین نمونه‌هایی که قرار بود در تاپکو به تولید برسد پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و قطعا یک و سر و گردن بالاتر از هاچ‌بک مشابه چینی نظیر ام‌و‌ی‌ام ۱۱۰ قرار می‌گیرد اما همه این مسائل بستگی به آپشن‌ها و مشخصات فنی نهایی دارد که سایپا و چانگان برای آن در نظر خواهند گرفت.

بنی با قیمت پایه ۴۷۹۰۰ یوآن ( حدود ۳۱ میلیون‌تومان) شانس زیادی برای مطرح شدن به عنوان جایگزین پراید(۱۰ تا ۲۴ میلیون تومان) را ندارد و در شرایط فعلی قیمت‌گذاری سایپا می‌توان قیمت حدود ۳۵ تا ۴۰ میلیون‌تومان را برای آن متصور شد که در آن صورت در گروه سایپا به رقیبی برای انواع مدل‌های تیبا و ساینا و مدل‌های جدید نظیر کوییک تبدیل خواهد شد. سایپا هنوز برنامه تولید این هاچ‌بک کوچک و استراتژیک که در صورت عرضه با قیمتی حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون‌تومان می‌تواند به خودرویی پیشرو در بازار تبدیل شود را عنوان نکرده است اما در صورت عرضه این خودرو با قیمتی فراتر از ۳۵ میلیون‌تومان نمی‌توان سرنوشتی موفق‌تر از ام‌و‌ی‌ام ۱۱۰S را برای چانگان بنی که ۹ سال پشت دروازه‌های ایران مانده متصور شد. بنی ۹ سال قبل قرار بود خط‌شکن بازار ۱۰ میلیونی‌های ایران باشد اما این خودرو در بازار امروز ایران که تفاوت‌های زیادی با گذشته دارد تنها در یک صورت می‌تواند موفق باشد و آن تلاش برای جایگزینی پراید در بازه قیمتی ۲۰ تا ۲۵ میلیون‌تومان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایران خودش ماشین تولید کنه اونم بهترین ماشین. نه اینکه از کشور دیگه وارد کنه

    • بدون نام

      اگه میخوادچینی باشه همون بهترکه پراید تولید بشه

    • بدون نام

      هر چه هم باشد ،شاید از پراید ایرانی الاصل بهتر باشد.

    • بدون نام

      خیلی از پراید بهتر... ماشین های چینی خیلی از ایرانیا بهترن....

    • بدون نام

      پراید اصلا ۲۵میلیون نمی ازره خیلی بی ارزه ۷میلیون

    • بدون نام

      صنعت خودروسازی چینیها مثل ما که درجا نمیزنه،اتفاقا خیلی هم روبه پیشرفته،باهمین کپی کردنا دارن به جاهای خوبی میرسن

    • بدون نام

      فقط به شرطی که بتونن درست کپی کنن و بتونن با همون کیفیت تولیدش,کنن

    • بدون نام

      قیمت پراید 150000 تومنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج