جاباما
۶۴۳۲۸۶
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

بازاریابی محتوایی؛ بهترین راه برای رشد برند

بازاریابی محتوایی واژه‌ای است که این روزها بیش از هر زمان دیگری نام آن را می‌شنویم. بر اساس آمار موسسه بازاریابی محتوایی، حدود ۸۹ درصد از برندها از بازاریابی محتوایی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند. و از طرق بسیاری، بازاریابی محتوایی برای کسب‌وکارهای کوچک از اهمیت به خصوصی برخوردار است.

برترین ها - ترجمه از حمید گنجی: بازاریابی محتوایی واژه‌ای است که این روزها بیش از هر زمان دیگری نام آن را می‌شنویم. بر اساس آمار موسسه بازاریابی محتوایی، حدود ۸۹ درصد از برندها از بازاریابی محتوایی برای رشد کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند. و از طرق بسیاری، بازاریابی محتوایی برای کسب‌وکارهای کوچک از اهمیت به خصوصی برخوردار است.
به‌عنوان یک کسب‌وکار کوچک، شما ممکن است بودجه عظیمی برای سرمایه‌گذاری روی تبلیغات یا تاکتیک‌های گران‌قیمت بازاریابی برای رشد برند خود را در اختیار نداشته باشید. اگر می‌خواهید که برند خود را با منابع محدود رشد دهید، بازاریابی محتوایی بهترین انتخاب برای شماست.

اگر شرکت شما یک استراتژی درست بازاریابی محتوایی را در پیش نگرفته است، شما یک فرصت بدیع برای رشد برند خود را از دست می‌دهید. در این مقاله می‌خواهیم به روش‌های رشد برند از طریق بازاریابی محتوایی بپردازیم. تا پایان با ما همراه باشید.
بازاریابی محتوایی؛ بهترین راه برای رشد برند

با یک استراتژی محتوایی شروع کنید

بر اساس بررسی‌های موسسه بازاریابی محتوایی در سال ۲۰۱۷، فقدان استراتژی یکی از بزرگ‌ترین دلایل شکست محتواست. نداشتن استراتژی یک مشکل فراگیر است و بر اساس آمار، تنها ۳۷ درصد از بازاریابان B۲B، یک استراتژی محتوایی مستندشده دارند.

اگر استراتژی نداشته باشید، در مسیر اجرای تاکتیک‌های بازاریابی محتوا به چالش‌های بسیار برخورد خواهید کرد. برای ایجاد یک استراتژی محتوایی، در ابتدا باید اهدافی که تمایل به دست‌یابی به آن‌ها دارید را مشخص کنید و ببینید که آیا محتوایی که تولید می‌کنید با اهدافتان در یک راستا هستند یا خیر. همچنین باید کانال‌های ارتباطی فعلی را نیز مورد بازبینی قرار دهید و هر محتوایی که در این کانال‌ها قرار می‌گیرد باید از فیلترهای خاصی بگذرد.

فرآیند بازاریابی محتوایی خود را ساده و موثر کنید

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های بازاریابان محتوا آن است که باید دائما محتواهایی تعامل‌گرا را تولید کنند که مشتریان از آن لذت ببرند. ساده و موثر کردن تلاش‌های بازاریابی محتوایی به شما کمک می‌کند تا در تولید محتوا سریع و موثر باشید. برای ساده‌تر و موثرترکردن بازاریابی محتوایی می‌توانید ترفندهای زیر را مدنظر داشته باشید:

تعریف نقش‌های تیم: چه یک کسب‌وکار کوچک باشید و چه یک شرکت بزرگ، تعریف کردن نقش‌ها باعث می‌شود که هرکسی سرجای خودش قرار بگیرد. این فرآیند به شما کمک می‌کند که نقش درست را به افراد تیم تفویض کرده و از این طریق بتوانید انتظاراتی واضح را برای کل تیم مشخص کنید.

تقویم ویراستار داشته باشید: از طریق طوفان‌ذهنی ایده‌های محتوایی و برنامه‌ریزی تقویم ویراستار خود می‌توانید دقیقا بدانید در حال تولید چه محتوایی هستید، چه زمانی نیاز به تولید محتوا دارید و این محتواها چه زمانی باید منتشر شوند.

هدف‌گذاری مجدد: بسیاری از وبلاگ نویسان هنوز روی این افسانه قدیمی که «محتوای بیشتر همیشه بهتر است» پافشاری می‌کنند. این افسانه قدیمی لزوما همیشه درست نیست. علاوه بر تولید محتواهای جدید و نو، می‌توانید با هدف‌گذاری مجدد محتواهای فعلی بیشترین بهره را از آن‌ها ببرید و آن‌ها را در کانال‌های مختلف منتشر کنید.

برای خودتان ایجاد اعتبار کنید

ایجاد اعتبار یکی از بهترین روش‌ها برای رشد برند است. وقتی‌که در بازار از اعتبار و شهرت خوبی برخوردار هستید، مشتاق کردن مشتریان به اعتماد و وفادار ماندن به شما آسان‌تر می‌شود. از این طریق همچنین می‌توانید روی تصمیم به خرید مشتریان نیز تاثیر بگذارید.

یکی از راه‌های ایجاد اعتبار و شهرت برای خود، انتشار محتواهایی باکیفیت به‌صورت منظم و بر اساس نیازهای مشتریان در سایت یا وبلاگ است. از این طریق می‌توانید به مشتریان خود نشان دهید شما یک منبع معتبر و مقتدر در صنعت خود هستید و آن‌ها می‌توانند هر موقع به سوالی برخورد کردند برای پیدا کردن پاسخ آن به سایت شما مراجعه کنند.

ترفندهای زیر به شما کمک می‌کند که برای خود ایجاد اعتبار کرده و سایت خود را به منبعی معتبر برای مشتریانتان تبدیل کنید:

برای مشتریان خود پرسنا بسازید. از طریق این پرسناها به‌وضوح می‌دانید که مشتریان هدف شما چه کسانی هستند و نیازهای آن‌ها چیست.

پرسناهای خود را به مراحل مختلف چرخه زندگی مشتریان بست دهید. از این طریق می‌توانید در مراحل مختلف با استفاده از محتواهای خود به نگرانی‌های مشتریان بپردازید.

از تحقیقات کلمات کلیدی برای فهمیدن اینکه مشتریانتان دقیقا به دنبال چه هستند استفاده کنید. در موقع تولید محتوا، مطمئن شوید که با همان زبان با مشتریان خود سخن می‌گویید.

پیشرفت خود را آنالیز کنید

آنالیز پیشرفت به شما اجازه می‌دهد که بدانید تلاش‌های بازاریابی محتوایی‌تان در جهت رشد برند تا چه حد مثمر ثمر بوده است. برای آنالیز پیشرفت کمپین‌هایتان، باید معیارهای کلیدی متنوعی را از سایت شرکت جمع‌آوری کنید که چشم‌اندازی در مورد منابع ارجاعی، رفتار مشتریان درون سایت، ناوبری و روش‌های بازدید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بدین صورت می‌توانید نقایص کمپین‌های بازاریابی محتوایی خود را شناسایی کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنید. بازاریابی محتوایی را برای تمامی کسب‌وکارها در هر اندازه‌ای که باشند می‌توان اجرایی کرد. با استفاده از نکات‌ و ترفندهای گفته‌شده در بالا، می‌توانید برای خود ایجاد اعتبار و شهرت کنید، مشتریان جدید جذب کنید و برند خود را رشد دهید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج