۶۴۳۵۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

هشدار درباره كلاهبرداری‌ الكترونيک بانکی

بانک ملی ایران در اطلاعیه ای خطاب به شهروندان در خصوص احتمال کلاهبرداری های الکترونیک در قالب تماس‌های مشکوک و ارسال پیامک هشدار داد.

خبرگزاری مهر: بانک ملی ایران در اطلاعیه ای خطاب به شهروندان در خصوص احتمال کلاهبرداری های الکترونیک در قالب تماس‌های مشکوک و ارسال پیامک هشدار داد.

بانک ملي ايران در اطلاعيه‌اي از مردم خواست مراقب كلاهبرداري‌هاي الكترونيک در قالب تماس‌هاي تلفني و پيامک هاي مشكوک و كلاهبرداري افراد سودجو از پايانه‌هاي فروش و خودپرداز باشند و در انجام امور مالي خود هوشمندانه عمل كنند.

براساس اطلاعات دريافتي، اشخاصي طي تماس‌ تلفني با افراد مختلف و اعلام آمادگي جهت پرداخت تسهيلات كلان و يا اعلام برنده‌ شدن مشتريان در قرعه‌كشي‌هاي مختلف، اقدام به كلاهبرداري و اخذ وجوه به صورت الكترونيک كرده و از روش‌هايي نظير درخواست معرفي شماره كارت بانک، اخذ شماره سريال كارت شارژ تلفن همراه و … استفاده نموده‌ و به اطلاعات مشتريان دسترسي پيدا مي‌كنند.

اين بانک با تاكيد بر ضرورت هوشياري مشتريان در خصوص كلاهبرداري‌هاي مختلف الكترونيكي، از آنها خواست از ارائه اطلاعات كارت‌هاي بانكي و حساب‌هاي شخصي خود به ديگران خودداري كنند. انتخاب زبان انگليسي يا فارسي در خودپرداز هيچ تأثيري بر ارائه خدمات بانكي ندارد لذا از هموطنان درخواست می شود در صورتي كه شخصي درخواست تغيير زبان دستگاه را نمود به او مظنون شده و با دقت بيشتري عمل كنند.

ضمنا وارد نمودن رمز كارت در زمان خريد بايد توسط شخص دارنده كارت صورت گيرد و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشكوک در زمان خريد توسط دستگاه POS رمز خود را تغيير دهند. همچنين دارندگان دستگاه POS بايد در تحويل دستگاه به مسئول پشتيبان دقت لازم را داشته باشند و فقط پس از احراز هويت و حصول اطمينان از مسئوليت مراجعه‌ كننده، آن را تحويل دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج