۶۴۳۶۵۴
۳۲ نظر
۵۰۰۵
۳۲ نظر
۵۰۰۵
پ

۲۳ میلیون یارانه‌ بگیر حذف می‌شوند

براساس لایحه بودجه سال ۹۷ حدود ۲۳ میلیون نفر از تعداد یارانه‌بگیران کم خواهد شد؛ یعنی یک‌سوم یارانه‌بگیران از دریافت یارانه حذف می‌شوند.

خبرآنلاین: براساس لایحه بودجه سال ۹۷ حدود ۲۳ میلیون نفر از تعداد یارانه‌بگیران کم خواهد شد؛ یعنی یک‌سوم یارانه‌بگیران از دریافت یارانه حذف می‌شوند.

وزیر بهداشت در تازه‌ترین اظهارنظر درباره بودجه سال آینده دولت، خبر از حذف ۲۰ میلیون نفر از یارانه‌بگیران داده است. این در حالی است که عادل آذر، رییس دیوان محاسبان نیز اخیرا در برنامه تلویزیونی عنوان کرده بود که «در لایحه بودجه سال ۹۷ حدود ۳۰ میلیون نفر از یارانه‌بگیران که در دهک‌های بالای جامعه قرار دارند، حذف خواهند شد و درآمد حاصل از این موضوع، صرف تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی خواهد شد.»

اما آیا واقعا بخشی از یارانه‌بگیران حذف خواهند شد؟ براساس آخرین آمارهای اطلاعاتی از یکی از نمایندگان عضو کمیسیون برنامه و بودجه، ۹۵.۲۱ درصد جمعیت کشور یارانه دریافت می‌کنند؛ این در حالی است که سهم تولید تنها ۱.۸ درصد بوده است. به گفته غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، «در اسفند سال ۹۵، ۷۵ میلیون نفر یارانه‌بگیر وجود داشته است، اما در شهریور سال ۹۶ حدود ۷۶ میلیون تعداد یارانه‌بگیران شده که براین اساس حدود ۶۰۰ هزار نفر به تعداد یارانه بگیران افزوده شده است.»

آن‌طور که در لایحه بودجه سال ۹۷ آمده است، دولت در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و با هدف تحقق عدالت، کاهش فقر مطلق و توسعه بهداشت و سلامت مردم و همچنین معطوف کردن پرداخت یارانه نقدی به خانوارهای نیازمند، این اجازه را دارد که در سال آینده از محل منابع سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها تا مبلغ ۳۷ هزار میلیارد تومان هزینه کند. این در حالی است که این رقم در قانون بودجه سال ۹۶ حدود ۴۸ هزار میلیارد تومان تعیین شده بود. به این ترتیب، بنا به لایحه بودجه سال ۹۷، این بخش با کاهش حدود ۱۱ هزار میلیارد تومانی مواجه شده است.

اما در حوزه پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی خانوارها، پیش‌بینی شده که ۲۳ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی خانوارها منظور شود، اما این رقم در قانون بودجه سال گذشته ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود. به عبارتی، ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مبلغ اختصاص یارانه برای پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی خانوارها کاهش یافته است.

با توجه به این اعداد و ارقام، می‌توان گفت حدود ۲۳ میلیون نفر از تعداد یارانه‌بگیران کم خواهد شد؛ یعنی یک‌سوم یارانه‌بگیران از دریافت یارانه حذف خواهند شد.

از سوی دیگر، از درآمد ۳۷ هزار میلیارد تومانی، تا ۷ هزار میلیارد تومان برای کاهش فقر مطلق در خانواده‌های هدف از طریق افزایش پرداخت به خانوارهایی که درآمد آنها کمتر از خط حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی است، تعلق می‌گیرد. این مورد برای سال جاری نیز در قانون بودجه گنجانده شده بود که به حدود ۴ هزار میلیارد تومان می‌رسید در نتیجه برای این خانوارها نیز افزایش ۳ هزار میلیاردی منابع وجود دارد.

همچنین از منابع ۳۷ هزار میلیاردی حدود ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای صرف در ماده ۴۶ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت اختصاص دارد. براین اساس این رقم برای کاهش سهم هزینه‌های سلامت مردم، ایجاد دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی و درمانی، کمک به تامین هزینه‌های تحمل‌ناپذیر درمان، پوشش دارو و درمان بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تعلق می‌گیرد.

در مورد مابقی هزینه‌کرد منابع کل حدود ۳ هزار و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان برای یارانه نان و خرید تضمینی گندم اختصاص پیدا کرده است.

لایحه بودجه سال ۱۳۹۷

23 میلیون یارانه‌ بگیر حذف می‌شوند

قانون بودجه سال ۱۳۹۶


23 میلیون یارانه‌ بگیر حذف می‌شوند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا قبل از انتخابات یارانه که بابت چند برابر شدن آب برق گاز بنزین ........ به مردم میدادن قطع نکردن !!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قطع یارانه بهترین خبریه که میشنوم . بهتره ملت ایران بجای اینکه چشمشون به دست دولت باشه تا این چندرغاز رو بگیرن به همت خودشون و لطف خدا توکل کنن و اینقدر خودشون رو با این یارانه ی 45 هزار تومنی تحقیر نکنن. ۴۵ پول 2 ساعت کاره و ایشاللا نبودنش واقعا برای هیچ کسی مساله یی نباشه

      • بدون نام

        اگه پول يارانه رو به کار مهم تري بزنن به نفع همه ی مردمه . 45 تومن تو زندگي هر کسي اصلا تاثيري نداره اما در مجموع به هزار کار مملکت مياد

      • حامي

        باشه مشكلي نيست ولي قيمت ها رو به حالت قبل برگردونن و به همومن نسبت حقوق هاي كارگران بدبخت رو افزايش بديد

    • بدون نام

      یارانه مردم را حذف نکنید نیاز داریم مستمری مگه چقدره یک میلیون به کجا میرسه به مردم خودتان رحم کنید ماها حقوقه نجومی نمی کیریم عین خو دتان.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاش اون ملعون این تخم لق یارانه رو تو دهن ملت نمیذاشت. تمام ملت رو به مشتی گدا تبدیل کرده

    • بدون نام

      یارانه مستمری بگیران را قعلع نکنید.زیاد تر هم بکنید ممنون ما مستمری بگیر هستم حقوق یک میلیون به کجا میرسه این باز یارانه کمک ماها هیشود

      پاسخ ها

      • حرص نزن

        الان با 45 تومن شما خوشبخت ميشي ؟ اگه اينقدر اوضاعت داغونه نترس از شما نميگيرنش. مال اونايي قطع ميشه که پولشو ميدن پيتزا و ساندويچ يا مسافرت خارجي يا خرج سگ بازي ميکنن. حالا ولي خودمونيم 45 تومن هم پوله که اينقدر براش نگرانين؟؟؟

      • بدون نام

        45 تومن آخه پوله که مینالین ؟ پول یه بار تاکسی تلفنی یا 2 تا ساندویچ و یا ۴ بار سینما و امثالهم زندگیتونو نابود میکنه ؟ یه مسیرو 2 بار مسافر بزنی بری و برگردی پولش دراومده اینقدر عجز وناله نکنین

      • سعدی شیرازی

        دو برادر یکی خدمت سلطان کردی و دیگری به زور بازو نان خوردی. باری توانگر گفت درویش را که تو چرا خدمت نکنی تا از مشقت کار کردن برهی ؟ گفت : تو چرا کار نکنی تا از مذلت خدمت کردن برهی ؟ که حکیمان گفته اند به دست آهن تفته کردن خمیر به از دست بر سینه پیش امیر!
        ملت ایران بجای این خفت و خواری یارانه کمی بیشتر تلاش کنیم و ان شا الله به راحتی جاش پر میشه

    • بدون نام

      دوباره آب و برق و گاز و نان و... را بابتش یارانه پرداخت کنید و چهل و پنج هزار تومان یارانه پیش کش خودتان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای بابا ! مگه وقتی یارانه نبود قیمتا بالا نمی رفت؟؟؟

    • اریا

      با این کاراتون یک میلیون برا دوماه پول برق دادم که از کولر گازی استفاده کردم خدا نابودتون کنه مملکتو نابود کردین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب چرا بقیه که کولر گازی ندارن باید سوبسید برق شما رو بدن ؟ برق مصرف کردی پولشم بده! این که ناله نداره

      • بدون نام

        خب نکن. یه عده کولر گازی شونو خاموش نکنن و اونایی که کولر معمولی رو هم صرف جویی میکنن بیان هزینه برق شما رو بدن. دمش گرم که پولشو باید خودت بدی

    • ع ا

      خر دولت و مجلس از پل گذشت .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در اصل حذف یارانه بگیر ها مصوب مجلسه اما دولت از ترس از دست دادن رایش جلوی اجراشو میگیره که رای مردمو از دست نده. مردم هم که برای این 45 تومن حاضرن دنیا و آخرتشونو یجا بفروشن

    • ع ا

      دلار اینهمه گران شد دولت دیگه مشکلی نداره که ، نیاز به قطع یارانه نیست .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درامد واقعی دولت به تومانه و درامد دلاری نفتی قسمت کمتر ماجراست که مقدار زیادیش دوباره به شکل دلار صرف توسعه میادین و تولید و پالایش میشه و خرید بنزین

    • بدون نام

      همه اقلام مثل گذشته برگردد،بنزین هزار تومنی صدتومن شود،وگوشت چهل هزار تومنی پنج هزار شود وامثالهم، بعد یارانها حذف شود،فکر نکنیداینها سرمان نمیشود.

    • بدون نام

      یارانه حاملهای انرژی و نان روز مثل سابق بدید چهل تومن ارزانی خودتون

    • بدون نام

      تف به این منتی ک با چهل تومن سر مردم میزارید.. بخدا شرم آوره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زشت تر از اون بدبختی و گدا شدن ملتی است که روزگاری به همت بلند معروف بودند

    • بدون نام

      چهل وپنچ تومان مگه چیه در مقابل این اختلاسها هر روز داری با روحیه مردم بازی میکنی مردم بیشتر از اینا نیاز دارن باید یارانه ها را زیاد بکنی به مردم خبر خوش بدهی تا مردم شاد بشه

    • بدون نام

      ای مردم کوته فکرحقتونه

    • بدون نام

      دولت خرش از پل گذشت . اینجور که دولت پیش میره مردم را نادان احساب میکنه پول کشورمون را تو کشور های دیگه خرج میکنه مردم ملت خودمون گرسنه موندن دولت مطمئن باشه اینجور پیش بره ما مردم بیکار نمیشینیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فکر کردی مثلا چقدر خرج میشه تو کشورای دیگه ؟ ها ؟ مثلا مترو میسازیم براشون ؟ سد میزنیم ؟ راه آهن میکشیم ؟ بیمه و خدمات درمانی راه میندازیم ؟ مجانی ؟؟؟
        ملت ساده لوح نمیدونن که ما در عمل از کشورای دیگه سود میبریم . از پروزه های عمرانی در عراق و سوریه و افغانستان و اقتصاد ما تو این تحریما با کمک اونا سر پاست ولی دولت نمیتونه بگه چون از نظر بین المللی برامون خیلی بد میشه

      • بدون نام

        کمک کردن به کشورای دیگه اصلا رقمی نیست که به حساب بیاد. مثلا یه ملت 80 میلیونی بخوان همه چیز یه ملت 4 میلیونی رو بدن هم زیر 5 درصد دارایی هاشون میشه و اصولا کمک بین المللی یه چیز عادیه. همین ژاپن بارها ده ها برابر پولیو که ما به سوره و عراق کمک کردیم بهمون برای پروژه های مختلف کمک کرده .میلیون ها دلار و ملتش نیومدن بگن بدین خودمون بخوریم.

    • بدون نام

      یارانه مردم را حذف نکنید

    • رضا

      بس دیگه خجالت بکشد شورش درآوردید ،کمتر دزدی کنید همه چیز درست میشه

    • بدون نام

      عرضه ندارین ۴۵تومان که ۸تومان ارزش داربدین دولت ورشکسته ضعیف اینقددرندیدیم

    • بدون نام

      قطع یارانه بهترین خبریه که میشنوم . بهتره ملت ایران بجای اینکه چشمشون به دست دولت باشه تا این چندرغاز رو بگیرن به همت خودشون و لطف خدا توکل کنن و اینقدر خودشون رو با این یارانه ی 45 هزار تومنی تحقیر نکنن. ۴۵ پول 2 ساعت کاره و ایشاللا نبودنش واقعا برای هیچ کسی مساله یی نباشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج