۶۴۳۶۶۳
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

مهماندوست: قرار نیست به ایران بازگردم

سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندو آذربایجان گفت: تا المپیک ۲۰۲۰ باکو هستم و با وجود برخی مشکلات که اغلب مالی است، خبر بازگشت من به تهران صحت ندارد.

خبرگزاری مهر: رضا مهماندوست درباره شرایطش در تیم آذربایجان گفت: فدراسیون تکواندو آذربایجان با مشکلات مالی دست به گریبان است و همین موضوع باعث شد تا قبل از اعزام به ساحل عاج ۲۰ روزی در تهران باشم و تقریبا بدون تمرین به مرحله نهایی رقابتهای گرندپری اعزام شدیم.

بعد از تماس‌های مکرر به باکو بازگشتم

وی افزود: حقوق اعضای تیم شش ماهی است که پرداخت نشده و این موضوع کار را تحت تاثیر قرار داده است. از جام جهانی قبل که قهرمان شدیم، رقابتهای قهرمانی جهان و بازیهای کشورهای اسلامی جوایز کادر فنی و تکواندوکاران عقب افتاده و همین موضوع دلیل بازگشت من به تهران بود که پس از تماس های مکرر مسئولان فدراسیون آذربایجان به باکو بازگشتم و در نهایت راهی ساحل عاج شدیم.

بازیکنان بی انگیزه به تمرین می آیند

سرمربی ایرانی آذربایجان ادامه داد: من به فکر خودم نیستم. مشکلات مالی روی کار اعضای تیم تاثیر گذاشته است. نفرات تیم حقوق نمی گیرند، ناراحت، اخمو و بی انگیزه به تمرین می آیند و همین کار را برای من مربی هم سخت کرده است. پیش از این، در هر میدانی موفق ظاهر می شدیم ولی مسائل اخیر روی کار بچه ها تاثیر منفی گذاشته است.

میلاد بیگی تمرین درست و حسابی نداشت

مهماندوست به شرایط میلاد بیگی اشاره کرد و گفت: میلاد بیگی از ناحیه لگن آسیب دیده است. او در مسابقات مراکش دچار این مشکل شد و چندماه پیگیر کار درمان است و تمرین درست و حسابی نداشت. مشکلات مالی نیز مزید بر علت شد تا در ساحل عاج نتیجه نگیرد. البته در همین مسابقات هم مبارزه را جلو بود و می توانست برنده باشد ولی رقبا هم گویا این مشکل را می دانستند و با ضربه روی قسمت آسیب دیده، شرایط را برای او سخت کردند. میلاد تکواندوکاری نخبه در دنیاست و همه رقبای خود را فنی و با اقتدار شکست می دهد. ولی حریفان برای کسب پیروزی به او آسیب می زنند. در چند ماه اخیر دائم به دنبال رفع آسیب های متعدد در نقاط مختلف بدن او بودیم.

آذربایجانی‌ها از مدال «سیر» شده‌اند

سرمربی تیم تکواندو آذربایجان گفت: من تکواندوکاران زیادی در اردوی تیم ملی ندارم. حضور در مسابقات مختلف و پرتعداد، بروز آسیب های شدید و از همه مهمتر مشکلات مالی اخیر باعث شد تا در گرندپری نتیجه نگیریم. البته از قبل هم این نتایج را پیش بینی و این موضوع را در گفتگو با چند سایت ایرانی بیان کرده بودم. در رقابتهای گرنداسلم چین هم شرایط همین است و می دانم که نتیجه نخواهیم گرفت. بعد از المپیک و کسب موفقیت در مسابقات مختلف، باعث شد مسئولان آذربایجان از کسب مدال «سیر» و به این موفقیت ها بی تفاوت شوند و تیم را رها کنند.

هدفمان المپیک ۲۰۲۰ است

مهماندوست ادامه داد: این شکست ها به سوی المپیک است. فراز و نشیب در هر سیستم و برنامه ای هست. ما در همه مسابقات مهم از جمله قهرمانی جهان، جام جهانی و ... موفق عمل کردیم؛ هم طلا گرفتیم، هم قهرمان شدیم و هم من بهترین مربی جهان شدم. هدف نهایی خود را موفقیت در توکیو ۲۰۲۰ قرارداده ایم و به این مهم خواهیم رسید.

هرجا تیم را به موفقیت می‌رسانم کارم را خراب می کنند

وی در بخش دیگری از صحبتهایش، خود را بدشانس معرفی کرد و گفت: این از شانس بد من است که هر جا می روم و تیم را به موفقیت می رسانم و روی نوار مدال آوری می افتیم، تصمیم گیرندگان کار را خراب می کنند. آن از ایران که همه خبر دارند با من چه کردند. آن از چین تایپه که داشتیم تیم را به مرحله خوبی می رساندیم ولی بخل و حسادت باعث شد عطای کار را به لقایش ببخشم؛ این هم از آذربایجان و این شرایط!

نباید چشمانشان را روی تلاش‌ها ببندند

سرمربی پیشین تیم ملی کشورمان افزود: سه سال برای رسیدن تکواندو آذربایجان به این جایگاه زحمت کشیدم. همان زمان در ایران هم چنین شد. به همراه همکارانم در کادر فنی و اعضای تیم چند سال برای موفقیت تکواندو ایران تلاش کردیم. در آخر پولادگر گفت دریایی از بازیکن و مربی داریم. نه، اینطور هم نیست و به این راحتی موفقیت به دست نمی آید. نباید چشمان خود را به این تلاشها ببندند. باید قدردان باشند. این موفقیت ها خوشحالی مردم را در پی دارد ولی مسئولان خیلی زود فراموش می کنند.

تکواندو ایران به من نیاز ندارد؛ تا ۲۰۲۰ آذربایجان هستم

مهماندوست در پایان در خصوص بازگشت به ایران گفت: نمی دانم چه کسی این شایعه را درست کرده است. من تا المپیک ۲۰۲۰ با آذربایجان هستم. تکواندو ایران به من نیاز ندارد. باید به مهدی بی باک زمان بدهند تا تیم خود را به سرانجام برساند. خیلی از تیم های خوب دنیا اینجا مدال نگرفتند. مهدی مربی خوبی است به شرط آنکه به او زمان لازم داده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      خاک توسر مدیرهای ایران .رضا جون پشتتیم.

      پاسخ ها

      • حسن

        اقایونی که به پولادگر رای دادین شماها نامردین خیانت کردین به مردم چرا نظرسنجی نمیزارین مردم پولادگر نمیخان برگم شه مهماندوست بهترین مربی جهان باید بره آذربایجان مربی گری کنه چرا چون پولادگر نمیخاد دیکتاتوری درست کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج