۶۴۳۶۶۶
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

آدم‎های عجیب و غریبی که به دولت فشار می‎آورند

رئیس جمهور که به منظور ارائه لایحه بودجه ۹۷ به مجلس رفته بود از اعمال فشارهای زیادی بر دولت خبر داد.

خبرآنلاین: رئیس جمهور که به منظور ارائه لایحه بودجه ۹۷ به مجلس رفته بود از اعمال فشارهای زیادی بر دولت خبر داد.

حجت الاسلام حسن روحانی، از تصمیم دولت دوازدهم برای کاهش ردیف‎های بودجه در لایحه سال آینده خبر داد که منجر به دلخوری برخی مراکزی شده که پول بی حساب و کتاب از دولت می‎گرفتند اما نظارتی بر هزینه بودجه از سوی آنها وجود نداشته و پاسخگو نبوده‎اند.

او از فشارهای این مراکز بر دولت خبر داد تا بار دیگر بتوانند بودجه دریافت کنند اما دولت در مقابل آنها مقاوت کرده است. او از نمایندگان نیز خواست تا تحت فشار آنان قرار نگیرند و ردیف‎های بودجه را اضافه نکنند.

فشار دیگری که روحانی صراحتا از آن سخن گفت، فشار موسساتی بود که سیستم مالی و بانکی کشور را با مشکل روبرو کرده بودند و افزود: ۶ تعاونی متخلف بودند که ۲۵ درصد بازار پولی کشور در اختیار آنها بود. آخر دولت یازدهم و اول دولت دوازدهم همه تلاش خود را به کار گرفتیم تا خسارتی که از طرف این چند تعاونی اعتباری در کشور به وجود آمده و زندگی مردم را دچار مشکل کرده بود، جبران شود. این تعاونی ها نه تنها راجع به سود تسهیلات هر روز تصمیم می گرفتند و این حوزه را به هم می ریختند بلکه بازار ارز، سکه و املاک را هر طور می خواستند به هم می زدند. دولت یازدهم از مقام معظم رهبری استمداد طلبید چون زندگی ۳-۴ میلیون نفر داشت تلف می شد. این صندوق ها مال چه کسانی بود؟ چقدر سخت بود با این صندوق ها برخورد کنیم.

به گفته رئیس جمهور، پس از این تصمیم سیلی از نامه‎ها و تلفن‎ها به دولت شد که از این افراد تعریف و تمجید کرده و خواستار بقای فعالیت آنها بودند. روحانی در ادامه گفت: فشارهای زیادی از کانال های مختلف به ما وارد می کردند. اینها رفتند بودند همه جا را دیده بودند، از تمام ارگان ها به من نامه می نوشتند که این آدم خوبی است، چرا دارید حسابش را می بندید آدم های عجیب غریب می آمدند و سفارش اینها را می کردند که جای تعجب داشت!
معلوم بود که آنها با دغل رفته اند و آدم های خوب را هم مدافع خودشان کرده بودند!

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه با کمک رهبری، شورای امنیت و دیگر قوا، تلاش کردیم تا مانع فعالیت این موسسات شویم، ادامه داد: تا کنون ۹۸ درصد منابع مالی مردمی که در این موسسات حساب داشتند را پرداخت کرده‎ایم.

گفتنی است روحانی صراحتا از منشا این فشارها و حامیان آنها که او آنان را «عجیب و غریب» خطاب می‎کرد، نامی نبرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ضددولت

      این طرفداری بی حدوحساب برترینهاازدولت دیگه واقعاحال بهم زنه! یعنی توواقعااوضاع مردمونمیبینی؟!

    • بدون نام

      چطور وقتی احمدی نژاد گفت دارن بازار ارز سکه را به هر طرفی بخوان میبرن شما چاپ نکردید

    • علی

      مردم همه اینها را میشناسند چرا برای دولت عجیب و غریب است

    • خدا

      خوب واسه همین فشار هاست که دولت ترکیده دیگه!

    • علی

      زمانی که خود احمدی نژاد باعث و بانی رساندن قیمت سکه از 200 و 300 هزار تومان در اوایل ریاست جمهوریش به 1/200 هزار تومان در اواخر 8 سال ریاست جمهوریش با بی تدبیری و تضعیف پول ملی این کار رو کرد و زندگی کردن رو بر مردم سخت کرده بود کجا بودن از صدا و سیما بگیر تا رسانه های همسویشان. حالا یخ شون باز شده و سخنگو شدن و انتقاد میکنن.

    • بدون نام

      باید جلوی این فشارها گرفته شود،تا عده قلیل پول بی حساب و کتاب از دولت نگیرند،و حساب و کتابی هم نداشته باشند و هیچ نظارتی هم بر آنها نباشد،این ظلم بزرگی بر ملت ایران است،ظلم غیر قابل بخشش،بیت المال، مال همه است ،مال عده قلیلی از مردم بی انصاف نیست.

    • من بلوچ انقلابی هستم

      مرگ بردشمنان دولت درودبرروحانی آقای رییس جمهورماهنوزازقولیکه به ملت داده بودی منتظریم امیدواریم وضع مردم و ملت بیسرپناه خوب بشه سرپناه ملت مظلوم ایران اول خدا بعد ازخداچشمشون به تودوختند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج