جاباما
۶۴۳۸۱۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

بازنگری در محدوده طرح ترافیک کلید خورد

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از انتصابات شهردار گلایه کرد و گفت: شهردار تهران می‌توانست از نیروهای جوان به جای افراد بازنشسته استفاده کند.

خبرگزاری آنا: رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از انتصابات شهردار گلایه کرد و گفت: شهردار تهران می‌توانست از نیروهای جوان به جای افراد بازنشسته استفاده کند.
محمد علیخانی در نشست خبری که پیرامون گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه شورای شهر پنجم برگزار شد با بیان اینکه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در ابتدای آغاز به کار، توسعه حمل و نقل عمومی ایمن و روان و همچنین کاهش آلودگی هوا را به عنوان شعارهای اصلی و رویکرد اصلی خود انتخاب کرد، اظهار کرد: متاسفانه در ابتدای حضورمان در شورای شهر متوجه شدیم آمارهایی که مدیریت قبلی شهرداری تهران در خصوص سهم حمل و نقل عمومی در سفرها ارائه می‌کند نادرست است، چرا که در گذشته اعلام شده بود که سهم حمل و نقل عمومی در سفرها ۶۳ درصد است اما حالا بررسی‌ها نشان می‌دهد که با احتساب تاکسی، حمل و نقل عمومی سهم ۴۹ درصدی را در جابجایی مسافر دارد.
وی با بیان اینکه مدیران پیشین اعلام کرده بودند که بیش از سه میلیون سفر با مترو به صورت روزانه انجام می‌شود، افزود: حالا بررسی‌ها نشان داده که کمتر از دو میلیون سفر روزانه با مترو انجام می‌شود.
علیخانی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های ما در آغاز به کار شورای شهر پنجم بحث ایمنی خطوط مترو بود، گفت: خوشبختانه توانستیم ایمن نبودن خط هفت مترو را پیگیری کرده و این خط را تا پایان ایمن سازی متوقف کنیم و قطارهای این خط که به صورت قرضی از سایر خطوط گرفته شده بود را نیز به خطوط‌شان بازگردانیم.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد که برای تکمیل خطوط فعلی مترو یعنی از خط یک تا هفت نیازمند ۲۲ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم، گفت: باید اعلام کنم که ما خط هشت مترو نداریم و خط فعلی ادامه خط یک محسوب می‌شود که متاسفانه به جای خط هشت، جا زده شده است.
به گفته علیخانی برای خرید ۲۰۰۰ واگن، ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است که با بودجه فعلی شهرداری ۱۰ سال طول می‌کشد که خطوط فعلی کامل شود.
وی با بیان اینکه یا باید برای تکمیل خطوط ۱۰ سال صبر کنیم یا باید به فکر شیوه‌های دیگر همچون کسب درآمد پایدار و یا فاینانس باشیم، گفت: در کمیسیون عمران و حمل و نقل به صورت ویژه بر روی دو طرح در راستای توسعه درآمد پایدار فعالیت می‌کنیم که باید بگویم یکی از این طرح‌ها بازنگری در محدوده طرح ترافیک است، چرا که محدوده فعلی طرح ترافیک ۳۷ سال است که اینگونه مانده و هیچ تغییری در آن انجام نشده و تنها هر ساله عوارض ورود به آن تغییر می‌کند.
وی با بیان اینکه از اشکالات طرح ترافیک موجود بی عدالتی و توزیع نامناسب است، گفت: در حال بازنگری هستیم به گونه‌ای که هر خودرویی که بخواهد وارد محدوده شود نباید جامعه هزینه آن را پرداخت کنند.
علیخانی با بیان اینکه در بازنگری محدوده طرح ترافیک بحث افزایش قیمت مطرح نیست و حتی ممکن است قیمت‌ها نیز کاهش بیابد، تصریح کرد: درآمد شهرداری از عوارض این محدوده کم است و حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد تومان می‌شود که نصف حقوق پرداختی هر ماه کارکنان شهرداری است.
به گفته علیخانی، ساماندهی پارک حاشیه‌ای در سطح شهر تهران نیز طرح دومی است که در کمیسیون حمل و نقل در حال پیگیری است که به نظر می‌رسد با اجرای این دو طرح که تا ماه آینده به صحن علنی شورای شهر می‌آید ضمن اخذ رضایت مردمی، میزان درآمد شهرداری از این دو محل افزایش یابد.

وی همچنین در خصوص گره‌های ترافیکی نیز با بیان اینکه بحث اصلاح گره‌های ترافیکی در شورای شهر مطرح شد، عنوان کرد: قرار شد اولویت با حل گره‌های ترافیکی کم هزینه باشد.

وی در خصوص استفاده از سایر درآمدهای حمل و نقل همچون LRT گفت: ما مخالف استفاده از سایر مدل‌های حمل و نقلی نیستیم اما به شرطی که سرمایه گذاری انجام شود.
علیخانی با بیان اینکه به نظر من LRT بهتر از BRT فعلی است، اضافه کرد: اگر قرار باشد در بودجه اعتباری در نظر گرفته شود قطعا اولویت ما با مترو است اما در کنار مترو احداث LRT به شرط تامین منابع بلامانع است.
وی همچنین در خصوص انتصابات اخیر شهردار تهران نیز گفت: متاسفانه تا الان انتظارات ما در خصوص انتصابات برآورده نشده، هر چند که انتصابات خوبی نیز انجام شده اما در برخی انتصابات انتظارات مردم، رای دهندگان و... برآورده نشده است هر چند که ما محدودیت‌ها و مشکلات را می‌دانیم و می‌دانیم که برخی نیروها به صورت فله‌ای وارد سیستم شده‌اند که حالا حتی برای تامین حقوق ماهیانه آنها دارای مشکل هستیم اما معتقدیم مدیریت جدید شهرداری به جای استفاده از نیروهای بازنشسته و از کار افتاده می‌توانست از جوانان خلاق استفاده کند.
وی افزود: اعضای شورا در مورد این موضوع با یکدیگر همصدا هستند اما برخی ترجیح می‌دهند به صورت خصوصی با شهردار تهران صحبت کرده و برخی همچون من وقتی می‌بینیم تاثیری ندارد در حضور رسانه‌ها انتقاد می‌کنیم.

وی در خصوص سرانجام تاکسی‌های اینترنتی نیز با بیان اینکه ما مخالف تاکسی‌های اینترنتی نیستیم، افزود: اما بر اساس قانون، ساماندهی حمل و نقل عمومی در داخل شهرها بر عهده شهرداری است و ما باید نسبت به ساماندهی این تاکسی‌های اینترنتی اقدام کنیم، چرا که متاسفانه شاهدیم که در چند ماهه اخیر برخی اتفاقات ناگوار در بستر این تاکسی‌ها انجام شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج