۶۴۳۹۶۷
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

دستگیری هکر ۲۰ ساله با پرونده هک ۳۰۰۰ سایت

پلیس فتا در تشریح حوادث ۲۴ ساعت گذشته، از دستگیری هکر ۲۰ ساله ای خبر داد که طی ۳ سال، سه هزار سایت را هک کرده است.

خبرگزاری ایرنا: پلیس فتا در تشریح حوادث ۲۴ ساعت گذشته، از دستگیری هکر ۲۰ ساله ای خبر داد که طی ۳ سال، سه هزار سایت را هک کرده است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ دوم مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: در پی رصد و پایش فضای مجازی، فردی که با سوء استفاده و هک وای فای دیگران اقدام به هک کردن سایت‌های داخلی و خارجی می‌کرد، برخوردیم، پس از بررسی‌های لازم، هویت فرد مذکور با نام مسعود ف محرز شد که با هماهنگی مقام قضایی وی به پلیس فتا احضار شد که در بازجویی اولیه و اظهاراتش مشخص گردید که وای فای منزلش هک شده است.

وی افزود: با اقدامات فنی، متهم اصلی شناسایی و با دستور قاضی پرونده دستگیر و با ادله مکشوفه به پلیس فتا ارجاع داده شد که در مرحله نخست وی منکر هک وای فای و سایت‌ها شد که با رؤیت مستندات اخذ شده توسط کارشناسان فتا از لپ تاپش، به اعمال مجرمانه خود اعتراف کرده و انگیزه‌اش را کسب درآمد و سرگرمی اعلام کرد.

وی گفت: متهم ۲۰ ساله به هک بیش از سه هزارسایت در طول ۳ سال با سوءاستفاده از وای فای‌های فامیل و همسایگان خود اعتراف کرد و اقرار کرد که پس از هک سایت‌های داخلی و خارجی جهت اخاذی به مالک سایت‌ها پیام داده و از آنها پول دریافت کرده که از هر کدام از سایت‌های خارجی حدود ۱۰۰ دلار پول دریافت کرده است .

سرهنگ ابوطالبی همچنین در هشدار به مدیران و دارندگان سایت‌ها گفت: در روند بررسی پرونده مشخص شد، سایت‌هایی که از سوی این هکر مورد حمله قرار گرفته است، سایت‌هایی است که از رمز عبور ساده برخوردار بوده یا سایت‌هایی که رمز عبور اولیه آنها تغییر نکرده است و به قولی رمز عبور پیش فرض که چند عدد ساده با نام کاربری ادمین بوده است مورد حمله قرار گرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حامد

      خوب هر کی هم چین رمز ساده ای داشته باشه واقعا حقه شه که هک بشه 100 دلار گرفته خوب بازم خوبه میتونیست 10 برابرشو بگیره.

    • آرش

      دمش گرم .آفرین به نبوغش.بجای زندانی کردنش باید پلیس فتا به عنوان متخصص استخدامش کنه.

    • traveler

      زیاد نیاز به نبوغ نداره خیلی کار راحتیه آماتور ها با نرم افزار های آماده اینکار ها رو میکنند اما من همین الان میتونم یک نرم افزار طراحی کنم که با توجه کد ها و الگوریتم های سایت نقاط ضعف یا نقاط تمرکز و درگاه ها رو پیدا کنه و در نهایت با توجه به تکنیک های ساده این نقاط رو هک کنه یعنی دسترسی بگیره ، اسنیف کنه، مختل کنه و ... اما سوال اینجاست که آیا اینکار اخلاقیه؟شاید بنظرتون جالب باشه که با چهار تا نرم افزار هک، اکسپلویت و... آماده و از پیش طراحی شده میشه صدها دلار/تومان از مردم دزدی کرد اما به چهره جالب این موضوع توجه نکنید چون در نهایت دزد، دزده حالا چه هک کردن یا از دیوار مردم بالا رفتن. بیشتر برنامه نویس های حرفه ای میتونن خیبلی ساده هرجایی رو هک کنند اما مسئله خط قرمز بین خوب و بده که آدمای با شرف نمیتونن ازش رد بشن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج