۶۴۴۲۸۶
۱۴ نظر
۵۰۰۵
۱۴ نظر
۵۰۰۵
پ

افزایش عوارض خروج، مشارکت عمومی است!

سخنگوی دولت گفت: افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور، «مشارکت عمومی» در توسعه زیرساخت های گردشگری است.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی دولت گفت: افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور، «مشارکت عمومی» در توسعه زیرساخت های گردشگری است.

جهش سه برابری عوارض خروج از کشور با موجی از واکنش‌های انتقادی و اعتراضی همراه شده است، با این حال محمدباقر نوبخت آن را "مشارکت عمومی" دانسته و از مردم خواسته همانطور که به کشورهای دیگر می‌رویم، به کشور خودمان هم توجه نشان دهیم.

دولت با تقدیم لایحه بودجه سال ۹۷ به مجلس، پرده از تحولات اساسی در عوارض خروج از کشور برداشت، که بر این اساس هر نفر در نخستین سفر خارجی باید ۲۲۰ هزار تومان، در سفر دوم ۵۰ درصد بیشتر، یعنی ۳۳۰ هزار تومان و برای سفرهای سوم و بیشتر ۴۴۰ هزار تومان عوارض پرداخت کند.

به گفته رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، قرار است ۴۰ هزار تومان از مبلغ تعیین شده برای عوارض خروج، به توسعه زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری و حمایت از بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی اختصاص یابد که در کل مبلغی در حدود ۱۶۰ میلیارد تومان می‌شود.

ابراهیم پورفرج ـ رییس جامعه تورگردانان ایران ـ به نمایندگی از تشکلی که در زمینه تورهای ورودی فعال است و طبق اظهارات رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار است از این طریق تحت حمایت بیشتر قرار گیرد، با این بخش از لایحه پیشنهادی دولت مخالفت کرد و گفت: افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور، تنبیه و جریمه مردمی است که قصد سفر به خارج از کشور را دارند. هیچ‌وقت منافعی که از جیب مردم تامین و یا به آنها تحمیل شده باشد را نمی‌خواهیم و این کار را انصاف نمی‌دانیم.

سعید باستانی ـ سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ـ نیز گفته است: پیشنهاد دولت برای افزایش عوارض خروج از کشور مورد مخالفت نمایندگان مجلس قرار می‌گیرد.

سیده فاطمه ذوالقدر ـ عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس ـ نیز اظهار کرده است: این افزایش منطقی نیست اصلا این استدلال که مسافرانی که به خارج سفر می‌کنند، پول دارند و باید هزینه‌ی بیشتری برای این کار بپردازند استدلال درستی نیست.

اما محمدباقر نوبخت - سخنگوی دولت - که در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه ۲، دخل و خرج دولت در سال ۹۷ را شفاف‌سازی می‌کرد، در توجیه این اقدام، با کنایه به "دارندگی و برازندگی" اشاره کرد و گفت: افرادی که به کشورهای خارجی می روند یک مقدار هم به گردشگری کشور خودشان کمک کنند. ما از آن ها سپاسگذاریم و این را یک مشارکت عمومی در توسعه زیرساخت های گردشگری کشور تلقی می کنیم، به همین خاطر هم در بودجه سال ۹۷ برای گردشگری منابع ویژه ای درنظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: زمینه توسعه برای گردشگری در داخل کشور فراهم شده است، با این حال همه گلایه دارند چرا به موزه‌ها و آثار باستانی رسیدگی نمی‌شود. سازمان میراث فرهنگی نیز انتظار دارد برای جذب گردشگر فرصتی را ایجاد کنیم، اما همه باید در این مورد مشارکت داشته باشیم، همانطور که به کشورهای دیگر می‌رویم، به کشور خودمان هم بپردازیم و زیرساخت‌های گردشگری را فراهم کنیم.

نوبخت همچنین گفت: در همه دنیا اینگونه است، رییس جمهور یکی از همین کشورهای همسایه اعلام کرد که نه تنها هتل‌ها، بلکه راه‌ها و جاده‌ها را بخش خصوصی می‌سازد و دولت هیچ مبلغی پرداخت نمی‌کند. ما هم می‌توانیم چنین مشارکتی داشته باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عدالت

      بر پدر ومادر گرون کننده لعنت

    • احمد

      دزدی تو روز روشن ای خداااا. از هرراهی میخوان پول بزنن ب جیب. کی گفته هرکی میره خارج پولداره. من خودم دوماه تو رستوران کارگری کردم دو میلیون به زور جگع کردم تا بتونم با دوستام یه سفر برم ارمنستان. خدا لعنت کنه

    • حیدر

      دولت تدبیر و امید..............واقعا خجالت نمیکشید.با بالا بردن مالیات و عوارض و قبوض مملکت را می خواهید اداره کنید؟

    • بدون نام

      برو بابا. کیسه دوختید. عوارض سالهای پیش چی شد پس؟

    • بدون نام

      دروغگو ها . هرچی پول یارانه رو صرف آبادانی کشور کردید این پول رو هم همونجا خرج میکنید .
      دروغگوها

    • تنها

      اگه واقعان برای مردم خرج می کردین کسی دلش نمی سوخت ولی خودتون هم میدونید کجا خرجش می کنین .اه مردم پشت سرتون

    • شهرام

      به شما چه که مردم میرن خارج . مگه فضول مردمین . مگه باید باج بدیم که بریم خارج . آدم یاد سرگردنه و مامورینش میوفته . ما نمیخواهیم مشارکت کنیم . مگه زوره . اینهمه سال مشارکت کردیم و چی کار کردین برای ملت . با سند خونه ۵۰۰ میلیونی نتونستم ۷۰ تومن وام بگیرم . این جواب مشارکته .

    • بدون نام

      باز یک چیزی علیه سرمایه دارها تسویب شد دنیارو دارن بهم میریزن

    • نیلوفر مجیدی

      خدارو شکر تا شماها با این دروغاتون هستین جهنم برای مردم عادی جای نداره .

    • بدون نام

      جهت توسعه زیرساختها و یا اختلاسها ؟

    • ع

      بد تون نیاد کدام مشارکت ما برای شما هیچیم برای نیازمندان میخوای میخوای خرج کنی متاسفم که شما کار خودتان رامیکنیدحالا من دارم به خانوادهاشون لعنت میفرستم که اینجوری میخوان فقربرطرف کنن

    • کوروش

      فکر کنم اقای نوبخت معنی مشارکت را نمیفهمند مشارکت یعنی اشخاص حقیقی و یا حقوقی به میل و رغبت خود دست به عملی بزنند نه با اجبار که این طرح یک زور گیری اشکار است

    • بدون نام

      دروغگوها تا کی این مردم سر کیسه کنید

    • بدون نام

      خدايي با ارادتي كه به خاتمي دارم ، حيف راي و تبليغي كه به روحاني دادم ، اين دست احمدي نژاد رو از پشت بست با اين حركتش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج