۶۴۴۴۱۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

دو خبر از دنیای موسیقی

انتشار آلبوم موسیقی بی‌کلام «مرز» و برگزاری مسترکلاس تار توسط «رامیز قلی‌اف» از جمله خبرهای موسیقی امروز (۲۰ آذرماه) است.

خبرگزاری ایسنا:بر اساس خبر رسیده، آلبوم موسیقی بی کلام «مرز»، حاصل همنوازی «بم کمان» و «بنجو»، به زودی راهی بازار موسیقی کشور می‌شود.
دو خبر از دنیای موسیقی

آلبوم «مرز» که اثری خلق شده از همنوازی محمد دلنواز و مصباح قمصری است در قالب ۱۰ قطعه به نام های «بداه در میانگ»، «کاروان»، «بداهه در بیا که»، «راز و نیاز»، «تو کجا، کجا من»، «سیاه سوار»، «همراه»، «گواتی»، «تو کجا، کجا من، بم کمان و کوبه ای» و «مرز برای سه کوزه»، به اجرا در آمده است.

در این آلبوم مصباح قمصری با ساز ابداعی خود، «بنجو»ی دلنواز را همراهی می کند. بنجو سازی مضرابی متعلق به موسیقی بلوچستان است و دلنواز که از پیشکسوتان نوازندگی این ساز در کشور به شمار می‌رود.

این مجموعه بر اساس ساخته های استاد دلنواز در زهیروگ(مقام)های بلوچی، جمع آوری و توسط قمصری تدوین و تنظیم شده است.

«مصباح قمصری» چندی پیش با برادر خود به دونوازی پرداخته و آلبوم «افق عمودیست» را منتشر کرده بود. همچنین در نیمه اول سال جاری آلبوم «نقطه پرگار» را به همنوازی با میلاد درخشانی، اختصاص داده بود که درباره ی این اثر گفته است: «این آلبوم، موسیقی آینده ی ایران است».

***

رامیز قلی‌اُف تارنواز شناخته شده‌ی موسیقی آذربایجان در روزهای پایانیِ آذرماه مسترکلاسی برای نوازندگان تار برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقلز از روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۴۶، انجمن علمی موسیقی فرهنگ و هنر واحد ۴۶ تهران در نظر دارد مستر کلاس نوازندگی «تار» را با حضور رامیز قلی‌اف برگزار کند.

سوسن تقی‌پور رئیس این دانشگاه درباره این مستر کلاس گفت: رامیز قلی‌اف در هفته‌ی پایانی آذر ماه سال جاری، به دعوت ما به تهران می‌آید تا کنسرت خود را در تالار وحدت و با همراهی ارکستر سمفونیک فرهنگ و هنر برگزار کند. دانشگاه هم حضور این هنرمند نامی را غنیمت شمره و به نفع علاقه‌مندان و هنرجویان اقدام به برگزاری مستر کلاس تار کرده است.

او ادامه داد: مستر کلاس نوازندگی «تار» در روزهای ۲۵ و ۲۶ آذر و در سه بخش مجزا برگزار می‌شود که این بخش‌ها شامل؛ «ردیف نوازی»، «اجرای تصانیف آذربایجانی» و «اجرای قطعات کلاسیک» است.

تقی‌پور گفت: نوازندگانی که در این مستر کلاس شرکت می‌کنند در دو بخش فعال و غیرفعال حضور خواهند داشت. نوازندگان فعال به طور عملی هم آموزه‌های ارائه شده توسط استاد رامیز قلی‌اف را تمرین و اجرا می‌کنند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۴۶ با اشاره به کنسرت پیش‌روی رامیز قلی‌اف در تهران تاکید کرد:‌ ارکستر سمفونیک فرهنگ و هنر را چند سالی است که راه‌اندازی کرده‌ایم و امسال براساس برنامه‌ریزی‌هایمان تصمیم گرفتیم تا از استاد رامیز قلی‌اف دعوت کنیم تا در کنار ارکستر سمفونیک فرهنگ و هنر، اجرایی مشترک داشته باشد.

او ادامه داد: امیدواریم کنسرت استاد رامیز قلی‌اف و مسترکلاس این هنرمند بزرگ مورد توجه اهالی موسیقی و علاقه‌مندان به موسیقی کلاسیک و موسیقی آذری قرار بگیرد.

مستر کلاس نوازندگی «تار» با حضور استاد رامیز قلی‌اُف، در روزهای شنبه و یکشنبه - ۲۵ و ۲۶ آذر۱۳۹۶ از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۳:۰۰ و از ساعت ۱۵:۰۰ تا ۱۸:۰۰ برگزار می‌شود.

این مستر کلاس در دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۴۶ به آدرس میدان انقلاب، ابتدای خیابان جمالزاده شمالی، کوچه بزمه، پلاک ۳، سالن خسرو شکیبایی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به شرکت در این مسترکلاس می‌توانند با تلفن‌های ۶۶۰۱۶۲۹۱ - ۶۶۴۳۱۷۱۳ - ۰۹۳۷۷۳۸۵۹۵۸ تماس بگیرند.

همچنین کنسرت مشترک ارکستر سمفونیک فرهنگ و هنر با همراهی رامیز قلی‌اف در روزهای ۳۰ آذر و ۱ دی ۱۳۹۶ از ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت‌های این کنسرت را از طریق سایت ایران کنسرت www.iranconcert.com تهیه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج