جاباما
۶۴۴۴۲۴
۸۴ نظر
۵۰۰۵
۸۴ نظر
۵۰۰۵
پ

حبس قیمت بنزین بالاخره به پایان رسید

رئیس‌جمهوری در صحن علنی بهارستان یکی از مهم‌ترین مبانی لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ را «اشتغال فراگیر» اعلام کرد. اهرم اصلی این اشتغال‌زایی افزایش قیمت حامل‌های انرژی بوده که بر مبنای تبصره ۱۸ لایحه مذکور، منابع حاصل از این تغییر قیمت تماما در راستای افزایش اشتغال به کار گرفته خواهد شد.

روزنامه دنیای اقتصاد: رئیس‌جمهوری در صحن علنی بهارستان یکی از مهم‌ترین مبانی لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ را «اشتغال فراگیر» اعلام کرد. اهرم اصلی این اشتغال‌زایی افزایش قیمت حامل‌های انرژی بوده که بر مبنای تبصره ۱۸ لایحه مذکور، منابع حاصل از این تغییر قیمت تماما در راستای افزایش اشتغال به کار گرفته خواهد شد.
پیگیری‌ها حاکی از آن است که قیمت بنزین و گازوئیل در سال بعد تا ارقام ۱۵۰۰ و ۴۰۰ تومان افزایش خواهد یافت. از طرفی پیش‌بینی می‌شود افزایش قیمت‌های مذکور نه در سال بعد بلکه از ماه‌های پایانی سال‌جاری استارت بخورد.

همزمان با ارائه لایحه بودجه سال ۱۳۹۷، رئیس‌جمهوری در صحن علنی مجلس مبانی اصلی بودجه سال آینده را اشتغال فراگیر، رفع فقر و ایجاد عدالت اعلام کرد. تبصره ۱۸ لایحه مذکور برنامه رئیس‌جمهوری برای دستیابی به اشتغال فراگیر را به تصویر کشیده است. در این تبصره به دولت اجازه داده می‌شود تا ۱۰۰ درصد منابع حاصله از مابه‌التفاوت قیمت حامل‌های انرژی در سال ۱۳۹۷ نسبت به قیمت این حامل‌ها در ابتدای سال جاری را تا سقف ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان با منابع صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی، در جهت حمایت از طرح‌های تولید، اشتغال و آموزش و کمک به کارورزی جوانان دانش‌آموخته دانشگاهی پرداخت کند.

به عبارت دیگر، مهم‌ترین اهرم اشتغال‌‌زایی دولت در سال آینده افزایش قیمت حامل‌های انرژی خواهد بود. پیگیری‌های «دنیای اقتصاد» حاکی از آن است که این مکانیزم منجر به افزایش قیمت هر لیتر بنزین و گازوئیل در سال آینده تا ارقام ۱۵۰۰ و ۴۰۰ تومان خواهد شد. به‌علاوه پیش‌بینی می‌شود که افزایش قیمت‌های مذکور از ماه‌های پایانی سال جاری شروع شود. عدم تغییر قیمت حامل‌های انرژی از سال ۱۳۹۳ به بعد باعث شده بود تا از یک طرف اقتصاد کشور از «عدم نفع حاصل از قیمت» رنج ببرد و از طرف دیگر مصرف در سطح جامعه افزایش یابد. در صورت تصویب این تبصره، زاویه بهره‌مندی از افزایش قیمت‌ها از یارانه نقدی به اشتغال‌زایی تغییر خواهد کرد.

به‌نظر می‌رسد سیاست دولت در خصوص قیمت‌گذاری حامل‌های انرژی از سال آینده تغییر خواهد کرد. براساس اطلاعات موجود ایران در میان تمام کشور‌های دنیا هفتمین بنزین ارزان را دارد. قیمت هر لیتر بنزین در ایران در حالی براساس دلار آمریکا ۳۶ سنت است که میانگین قیمت بنزین در دنیا ۰۲/ ۱ دلار در لیتر است. این شکاف قیمتی از یک طرف زمینه را برای افزایش قاچاق فراهم کرده و از طرف دیگر به‌دلیل مزیت قیمتی، افزایش مصرف در داخل را منجر شده که این به نوبه خود به شیوه‌های مختلف از جمله آلودگی هوا، آثار جانبی قابل‌توجهی داشته است. سیاست دولت که در لایحه بودجه ارایه شده به بهارستان به تصویر کشیده شده این است که به جای یارانه‌های نقدی، افزایش قیمت حامل‌های انرژی را به سمت اشتغال‌زایی پایدار تغییر دهد. این تغییرات از یک طرف باعث می‌شود تا شکاف قیمتی در بازار‌های جهانی از بین برود و بالطبع، مزیت‌های مصرف بهینه و قاچاق زدایی را در پی خواهد داشت و از طرف دیگر زمینه برای اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی را فراهم می‌کند.

تقسیم درآمدهای نفتی
در یک دسته‌بندی کل منابع حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز به چهار رقم سهم صندوق توسعه ملی، سهم شرکت ملی نفت ایران بابت تولید نفت و گاز، سهم مناطق نفت‌خیز و محروم و سهم بودجه دولت تقسیم می‌شود. در لایحه بودجه سال جاری که سال گذشته از سوی مجلس تقدیم دولت شده بود، سهم صندوق توسعه ملی از درآمد‌های نفتی ۲۰ درصد پیشنهاد شده بود که در نهایت ۳۰ درصد تصویب شد. اما در لایحه بودجه سال آینده سهم صندوق توسعه ملی از درآمد‌های نفتی ۳۲ درصد پیشنهاد شده که ۲ درصد از قانون بودجه سال جاری بیشتر است. به عبارت دیگر، در اختصاص بودجه سال آینده اگر چه سهم شرکت ملی نفت ایران و مناطق نفت‌خیز و محروم ثابت مانده، اما یک انتقال ۲ درصدی از سهم بودجه دولت به سهم صندوق توسعه ملی صورت گرفته است.
با وجود این افزایش، برداشت از این صندوق در تبصره‌های مختلف لایحه سال آینده، قابل مشاهده بوده و حاکی از آن است که این رقم به حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت. در تبصره ۴ لایحه پیشنهاد شده، معادل ریالی مبلغ ۲۰۰میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی بابت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خصوصی و تعاونی اختصاص می‌یابد. به‌علاوه، بر مبنای تبصره مذکور، دولت اجازه دارد به منظور تحقق اهداف مندرج در قانون برنامه ششم توسعه از ورودی سال ۱۳۹۷ صندوق توسعه ملی تا سقف ۵ هزار و ۸۰۶ میلیون دلار برداشت و در ردیف درآمد عمومی نزد خزانه‌‌داری کل کشور واریز کند.

اشتغال‌‌زایی با افزایش قیمت سوخت
در تبصره ۱۸ لایحه بودجه سال ۱۳۹۷، مساله استفاده بهینه از منابع دولت در راستای دستیابی به اشتغال مورد هدف قرار گرفته که روحانی در صحن علنی مجلس در این خصوص نیز اشتغال فراگیر را به‌عنوان یکی از سه مبنای اصلی بودجه سال بعد اعلام کرد. در تبصره یاد شده با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تاکید بر اشتغال جوانان، دانش‌آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی به دولت اجازه داده می‌شود تا صد درصد منابع حاصله از مابه‌التفاوت قیمت حامل‌های انرژی در سال ۱۳۹۷ نسبت به قیمت این حامل‌ها در ابتدای سال ۱۳۹۶ را به حساب خاصی نزد خزانه‌‌داری کل کشور واریز و منابع حاصله را تا سقف ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به شکل وجوه اداره‌شده و یارانه سود و ترکیب با منابع صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی در جهت حمایت از طرح‌های تولید، اشتغال و آموزش و کمک به کارورزی جوانان دانش‌آموخته پرداخت کند.
از طرفی روحانی با بیان اینکه دنبال اصلاح قیمت‌ها هستیم، در صحن علنی مجلس گفت: معادل رقمی که از این طریق به دست می‌آوریم را از صندوق توسعه می‌گیریم و این دو را با هم در بانک قرار می‌دهیم و بانک هم سود خود را می‌گذارد و این مجموعه تجهیز منبع جدیدی برای اشتغال به ویژه در صادرات غیرنفتی، نوسازی بافت‌های فرسوده، کشت گلخانه‌ای و سایر موارد خواهد بود.

به عبارت دیگر، دولت در سال آینده مهم‌ترین پشتوانه اشتغال‌زایی خود را افزایش قیمت حامل‌های انرژی قرار داده است. پیگیری‌ها نشان می‌دهد این سیاست باعث افزایش قیمت بنزین و گازوئیل به رقم‌های ۱۵۰۰ و ۴۰۰ تومان درهرلیتر خواهد شد. این در حالی است که قیمت حامل‌های انرژی از سال ۱۳۹۳ بدون تغییر مانده بود. به‌علاوه، پیش‌بینی می‌شود نیروی روانی موثر در تعیین قیمت بازار و سایر عوامل موثر، افزایش قیمت در حامل‌ها ی انرژی را نه در سال بعد بلکه در ماه‌های پایانی سال جاری رقم بزند. در صورت تصویب این تبصره و تغییرات قیمت حامل‌های انرژی، زاویه بهره‌مندی از حامل‌های انرژی از حالت توزیع یارانه‌های نقدی به اشتغال‌زایی تغییر خواهد کرد.
در یکی از تبصره‌های لایحه مذکور مساله اتمام طرح‌های نیمه تمام مورد تاکید قرار گرفته است. در تبصره یاد شده اشاره شده که برای آن دسته از طرح‌های نیمه تمام یا جدید که انتفاعی بوده و دولت عدم تعیین قیمت اداری و غیر اقتصادی برای آنها را تضمین می‌کند، اعتبار پیش‌بینی شده از محل بودجه عمومی به‌صورت وجوه اداره شده یا یارانه سود تسهیلات در قالب قرارداد مشخص به بانک‌های منتخب عامل پرداخت می‌شود. بانک‌های مذکور بر اساس شرایط و منابع تعهد شده از سوی دولت، منابع ارزی و تا ۱۰ درصد ورودی سالانه صندوق توسعه ملی که به‌صورت ریالی در آنها سپرده‌گذاری و از جانب صندوق تعهد می‌شود و نیز منابع مالی قابل تامین از طریق نهاد‌های فعال در بازار پولی و مالی و منابع مالی خارجی، در کنار آورده خود، بسته تامین مالی هر طرح را اعلام می‌کند. در ادامه دستگاه اجرایی مبتنی بر ویژگی‌های هر طرح و شرایط رقابتی فراهم شده، نسبت به عقد قرارداد با بخش خصوصی و تعاونی اقدام می‌کند.

روند تغییر اوراق مالی
سالانه بخشی از مصارف بودجه دولت با واگذاری دارایی‌های مالی تامین می‌شود. در لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال آینده، در مجموع کل واگذاری دارایی‌های مالی در سال آینده حدود ۶۸ هزار و ۸۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. این رقم حدود ۶/ ۵ درصد از کل منابع پیش‌بینی‌شده برای سال بعد را شامل می‌شود. از طرف دیگر، کل رقم مربوط به تملک دارایی‌های سرمایه‌ای حدود ۳۱ هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. تبصره ۵ لایحه مذکور انتشار اوراق و دارایی‌های مالی را در چارچوب قانون مورد بررسی قرار داده است. بر مبنای این تبصره شرکت‌های دولتی و وابسته وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و همچنین دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و موسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری می‌توانند تا سقف ۷ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی برای اجرای طرح‌های دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی خود که به تصویب شورای اقتصاد می‌رسد، با تضمین و بازپرداخت اصل و سود خود منتشر کنند.
به‌علاوه، دولت تا مبلغ ۲۶هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی منتشر و منابع را به طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیمه تمام و طرح‌های ساماندهی دانشگاه‌ها و همچنین اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه استانی اختصاص خواهد داد. شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آنها با تایید وزارت کشور تا سقف هشت هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی ریالی با تضمین خود و بازپرداخت اصل و سود آن از سوی همان شهرداری‌ها منتشر می‌کند. حداقل نیمی از این رقم به طرح‌های قطار شهری اختصاص می‌یابد که بازپرداخت اصل و سود این اوراق برای طرح‌های قطار شهری، به نسبت مساوی بین شهرداری‌ها و دولت تقسیم می‌شود.
حبس قیمت بنزین بالاخره به پایان رسید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما دیگه بمیریم کولر روشن نمیکنیم بیرونم نمیریم خودمون زندانی میکنیم این دولتمردان به ارزو ی خودشون رسدن ما برویم خودکشی کنیم اینم یه جور برای دولت خودکشی دیگه ولی برای ما یه خودکشی دیگه

    • حسین

      آقای روحانی کمی هم مردم را درک کن و از خدا بترس تمام این گرانیها روی دوش طبقه سه سنگینی خواهد کرد

      پاسخ ها

      • داوود نظری

        روحانی لکه ننگ ایران زمین

    • بدون نام

      یعنی لعنت بر من که مکان و تاریخ تولدم اشتباه بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک داری داداش لایک

      • بدون نام

        خدا‌لهنت‌کند‌کسی‌که‌نظر‌می‌دهد‌فکر‌‌کارگر‌بدبخت‌نیست

      • محمد

        امام خدابیامرز گفتندکشورماچون وارد جنگ شده تا۲۰ سال بر میگرده و ملت زندگی راحتی میکنند ولی کاش جنگ تمام نشده بود زمان جنگ همه چیز بهترپیش میرفت اینک کشوری که دارای این همه زخایراست وبه کشورهای دیگرکمک میکند مردم کشور خودمان دارندازفکر و نداری روزبروزگرفتارترمیشوندامام زمان خودت بفریادمظلومین برس وریشه افرادخیانت کاراززمین برکن هرچه ازاین ملت میگیرندچپاول گران جیبشان پر نمیشه وای خدایا خودت به دادمان برس

      • بدون نام

        بگولعنت به ما که دیگه رای بدیم چرا مردم را درک نمیکنید...

      • حسین

        روحانی دیگه به مردم نیاز نداره وهرکاری دلش بخواد میکنه...

      • بدون نام

        چه خودشونو محور کائنات فرض کردند! یکی هستی مثل میلیاردها .همین!نه رنج ات برای کره زمین چند میلیارد ساله مهمه نه خوشی ات!

    • امیر

      فقط جهت کسب درامد خودشون افزایش قیمت اعمال میکنند وگرنه اشتغال و آلودگی هوا .....همه بهانه هست اگر هدفشون کاهش سوخت و یا کاهش الودگی هست چرا در ایران خودرو و سایپا راتخته نمیکنند

    • بدون نام

      اشتغال زایی از جیب مردم. یه وقت خسته نشن آقایون سران مملکت.

    • محمد

      واقعا نعلت بر شما که یه زره به فکر مردم نیستین هر روز یه برنامه دارن برای زجر دادن مردم و پر کردن جیب خودشون

    • بدون نام

      درود برروحانی

    • بدون نام

      کفگیر خورده ته دیگ مردم باید دوباره پرش کنن

    • سردار

      روحانی داره باپنبه سر مردم رو می‌بره .وقتی چهار سالش تموم شد مردم میفهمن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روحانی داره همه شوکها رو همین اول کاری میده تا مردم فحشهاشون رو الان بدن .بله :)

    • مهدی گرمسیری...

      سالیانه هزاران ملیارد درامد از محل هدفمندی یارانه ها به جیب زدین یک دهمش میدین مردم بقیش چکار میکنید؟از اون پول هنگفت چرا اشتغال درست نکردی؟کدوم اشتغال این چهل ساله نفت میفروشید به کل جهان کجاست امار اشتغال؟فقط امار دزدی های ملیاردی میره بالا؟حالا فکر اینم بکن پشت سر این گرونی بنزین همچی چطور میره بالا؟باز هم سفره مردم از هر طرف کوچیک تر میشه... خرت که از پل گذشت اقای روحانی داری چهره واقعی خودت که پشت اصلاح طلب ها قایم شده بودی رو‌نشون دادی اینم از اخرین فشارهات که داری میاری... اقای احمدی نژاد گرون کرد و‌فکر یارانه دادن بود شما گرون کردی و‌تو‌ بوجه سال ۹۷گفتی که ۳۰ملیون یارانه بگیر حذف بشه... این ۳۰ملیون نفر از مریخ نیومدن پول برق و حامل های انرژی رو ۱۰۰برابر کردین داری یک درصدشو میدی میخوای اونم بدزدین اختلاص کنین... این مردم چه گناهی کردن؟که گیر شما افتادن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حمایت از مستضعفین .!!!!!!!!!!!!!!

    • کیان

      خداجون آخه تا کی باید ما جوونا مثه ... کار کنیم و به جایی نرسیم
      ما که نه تفریحی داریم نه تعطیلی داریم نه خانواده داریم نه پول داریم نه ....
      آخه گناه ما چی بود که ایرانی به دنیا اومدیم ؟؟؟؟؟
      واقعا چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      اگه روز محشری وجود داشته باشه ، من اول از خدا می پرسم چرا منو ایران فرستادی اینو جواب بده بعد بفرستم ته جهنم
      آه ، خسته شدیم دیگه

    • رضا سلیمانی

      روحانی یه کم جلو اختلاس ها رو بگیر اون پولا رو خرج اشتغال زایی مردم کن

    • ...ااا

      اینجوری خیلی سخت میشه زندگی کرد

    • بدون نام

      روحانی اصلا اقتصاد بلد نیست مشاورهاش معلوم نیست دارن چیکار میکنن این همه شعار دادن ولی به هیچ کدام عمل نکردن سنه به مردم دروغ گفتن

    • بدون نام

      یه جوری گفته حبس بنزین به پایان رسید که ما الان باید خوشحال باشیم از اتمام حبس.

    • بدون نام

      واقعآ دیگه از این زندگی فلاکت خسته شدیم خدا یا مارو بکش یا ...

    • بدون نام

      این که با گران کردن مایحتاج مصرف آن کاهش پیدا می‌کند کاملا اشتباه است. اقلام ضروری مثل نان و بنزین و حتی سیگار اگر قیمتشان ده برابر هم شود باز مردم مجبور به تهیه آن هستند. پس لطفا صادقانه بگویید که هدف افزایش درآمد دولت است و نه کنترل مصرف. در ضمن ایران صادر کننده نفت است و طبیعی است که قیمت آن از کشورهای دیگر که واردکننده هستند کمتر باشد. این منابع ملی هستند و اصلا باید رایگان به صاحبان آن یعنی مردم داده شوند نه اینکه فروخته شوند.

    • بدون نام

      خدایا خودت به مردم مملکت ما کمک کن عاقبتشون بخیر کن این نامردا هر بار به یه بهانه دارن حامل های انرژی را گرون میکنن بخدا قسم همش دروغه فقط دارن سر مردم را شیره میمالند، اشتغال صیغش چنده فقط بهانه هست .

    • هادی

      من یک فکر بهتری دارم دانشگاهها که پول خانواده ها را جارو کردن و اینهمه فارغ التحصیل بیکار تحویل جامعه دادن الان پولها را خرج بیکاران تحصیلکرده کنند .مردم دیگه توانی ندارن.

    • بدون نام

      افزایش قیمت‌ها صددرصد
      ولی افزایش حقوق. افسوس
      اللهم عجل لولیک الفرج

    • مردم

      زیاد به فکر ما نباشید..خسته نباشید...کار هم نمیخواهیم..ما تسلم شدیم...

    • محمد نصیری

      دیگه نظر نمیزارم چون هیچ وقت تایید نمیکنی بی وجودایی مثله شما مدیرایه این برنامه هستن که کشور همینه .

    • بی نام

      این چ وضعیشه 5 سال پیش گازوییل 100 تومان بود کرایه تریلی از تهران به بندر عباس 1 میلیون 500 هزار بود گازوییل شد 300 تومان کرایه شده 1 تومان بابا بخدا خرج تریلی 18 چرخ خیلی بالاست 5 سال پیش تا مرز میلک افغانستان 4 میلیون بود الان شده 2 میلیون پلنصدتومان فقط 700 هزارتومان پول گازوییل تنها میشه یه روغن عوض کردن یک میلیون آب میخوره که ماهی دوباره تعویض روغن داریم خوردو خوراک تو جاده حداقل روزی 5 هزارتومان آب میخوره بابا لاستیک حلقه ای چینی بدرد نخور به 1 میلیون پانصد هزارتومان ماهی یکی دوباره میترکه خلاصه به گدایی افتادیم خرجمون به دخلمون میخوره حالا بماند که هزینه تعمیرگاه لوازم چقدر بالاست

    • محمد علی

      کاش بمب اتم بندازن رو سرما بمیریم راحت شیم هممون بخدا لعنت بهتون لعنت لعنت

    • ناشناس

      آقای روحانی فکر می کنی ماهم مثل شما حقوق می گیریم اگر بنزین گران شود همه جیز گران می شود آن وقت ما بیچاره ها که خاکی به سرمان بریزیم با اینحقوق اندک زندگی. نمی چرخه الان دوسال است باچارصد هزارتومان داریم زندگی می کنیم این حقوق خرج یک روز بعضی هااست آیا ما انسان نیستیم بخدا شش ماه است درخانه مریض دارم نمی توانم به دکتر ببرم فقط کارم شده دعا به پیشگاه خدا .خدایا کمک مان کن

    • بدون نام

      به ادعاي اقايون 85 مليون ليتر مصرف بنزين روزانه كشوره×500 تومان×365روزش كنيد بيليارد تو من ميشه 15 تا صفر.باور نكردنية...

    • گلعلی

      بنزین هزار تومانی را بیشتر از ده لیتر زورمان نمیرسید باک ماشین گلعلی ارزوی یه شکم پرداشت منبعد چه کنیم

    • Zahra

      دولت و مردم همدلی و همزبانی،،
      این چه وضعشه آخه،،

    • م ب

      اقای رییس جمهور محترم خدایش دست مان خالیه بنزین را گران نکنید کرایه تاکسی گران میشود خیلی از بچه ها ترک تحصیل میکنند لطفا صرف نظر کنید قشر ضعیف با گرانی بنزین اسیب میبینند

    • بهنام

      پس چطوریه حقوق کارگر ۲۵۰ دلاره تصویب شده به نظر شما اونی که از جیب دولت در میاد کمه ولی جیب مردم و حقوق کارگر زیاده.۳۶ سنت شما کمه قبول ولی جامعه توان اینهمه گرونی رو نداره.چرا یارانه هیچ زیاد نمیشه.مگه پول آب و برق و گاز مردم نیست.دزد اگه ۱۳۶۵۰۰تومان ازتون بدزده چیکارش میکنین؟ما سه نفریم که دولت قبل یکماه از یارانمون بُرد باید اسمشو چی گذاشت

    • بدون نام

      یه نفر تو مملکت نیست بفهمد که وقتی قیمت بنزین را با کشورهای دیگر مقایسه میکنید آیا در آمد را هم با آن کشورها مقایسه می کنید آیا رفاه ما را با آنها مقایسه می کنید ملت به غیر از عده ای اندک با نداری دست و پنجه نرم می کنند

    • بدون نام

      اقای روحانی پدر ملت در اوردی. اما خدایی هست

    • بدون نام

      اقای روحانی پدر ملت در اوردی. اما خدایی هست زلم پایان دارد

    • بدون نام

      بنزین 50درصد گران میشود ولی 10درصد اینها حساب کردن بلد نیستن یامردم را احقمق حساب میکنن

    • بدون نام

      اینهاهمه ناشی ازبی تدبیری وعدم سیاست اقتصادی دولتمردان کشورماهست-روزبه روزبه به عناوین مختلف سعی درفقیرکردن مردم جامعه دارند-این بی تدبیران یعنی نپیدانندافزایش بنزین یعنی افزایش تورم بسرعت زیاد وناتوان شدن 90درصدجامعه -چراکه انانی هم که درقدرت اقتصادی قراردارند باافزایش چشمگیر سود ویادرامد م

    • بدون نام

      ای لعنت براین سیاست مدارن بی فکراقتصادی -که عدم توانایی وکارامدی خودراباافزایش قیمتها میخواهندتوجیه کنند -غافل ازاین هستند که درشرایط کنونی کمترین دستکاری قیمتها وبخص ص بنزین باعث رشدشدیدتورم وفشارمصوعف به مردمان وفقیرترشدن روزبه روزانهادارد-

    • بدون نام

      این یعنی گرانی بیشتر کالا و خدمات یعنی هزینه بیشتر ایاب ذهاب یعنی تعطیلی بیشتر کارگاهها و افزایش بیکاری چرا دولت با مردم صادق نیست جرا حاضر به اصلاح ساختار غلط خود برای جبران کسری بودجه نیست

    • بدون نام

      دستت درد نکنه آقای روحانی.ماتاحالا فکر میکردیم دستمزد ماریال است نگو دلار بوده وخبر نداشتیم معلوم شد نفت وبنزین وتمام اجناس مان دلاری بوده.لطفا اگرمیشه کمکهای بلاعوض به خارجی راقطع کنید پول پاداش کارمندان و فرهنگیان عزیز مان تسویه میشه دیگه احتیاجی به گران کردن فرآورده های نفتی

    • آریا آریایی

      اولا قیمت بنزین نباید بامینگین جهانی مقایسه شود بلکه با میانگین حاشیه خلیج فارس بایدسنجید،دوماًایکاش عوارض خروج از کشور هم بامیانگین جهانی که 6تا8$میباشد سنجیده میشد همین الان بالای 25$عوارض خروجی دریافت میکنند،وای به زمانیکه220,330و440هزارتومان دریافت شود!
      اگر لایحه بودجه با این وضع تصویب شود،سال97سرمایه داران سرمایه دارتررررر و کارمندان وحقوق بگیران و کارگران و.....فقیروفقیررررررتررررر خواهندشد!
      دولت تدبیر و امید کلیدش شکسته ،داره دستشو تو جیب مردم بدبخت میکنه تا یکی دیگه پیدا بشه،هزارااااان میلیارد دیگر بدزده،ببخشید اختلاس کنه و فرارکنه بره اونوردنیا راحت زندگی کنه!
      ایکاش درمورد یارانه هم مقایسه ای با کشورهای عربی منطقه مث عربستان قطر کویت و.....انجام بده وببینه متوسط یارانه اونا چندصدبرابر 45هزارتومان ایرانیاست،هرسال هم حدود20%افزایش میدهند

    • یکی بود یکی نبود

      ... مردم به چه امیدی تورو انتخاب کردن انرژی هسته ای که به باد فنا دادی. مملکت با رکود مواجه کردی. جوانها رو بیکار کردین مردم به فحشا کشیدین. گرانی رو اوردین تو این مملکت. چرا خجالت نمیکشی. ... بنزین،100تومنی کردی 1000بس نيست؟ چرا باید 50درصد گرون کنین.

    • یکی بود یکی نبود

      خواهشا نمایش بده تا اروم شم این دولت اعصابم خورد کرده

    • دنیا

      حالا حالا جاداره تا دست نندازن روده ها ملتم نکشن بیرون ول کن نیستن فقط تنها راهش اینه دعا کنین زودتر بمیریم راحت بشیم بره نخاستیم

    • بدون نام

      خدایا به دادمان برس

    • بدون نام

      بااین کار کاراز کشورسومالی میگذره

    • سالار

      دولتمردان باهوش و ذکاوت..البته در اختلاس...چرا از جیب مردم مایه میگذارید....ملت بدبخت رو گول زدید ماشین قسطی دادید...حالا بنزینشو گرون میکنید....وایی بر این ملت...

    • بدون نام

      ... چرا فقط افزایش قیمت پس چرا یارانه هارو افزایش نمیدید خیلی مردید با حقوق یک میلیونی مردم چطور زندگی کنن ...

    • بدون نام

      ,,,بنزین لیتری 1500تومان لعنت خدا به شماها,,,مردم بیچاره از کجا بیارن ملت رو بیچاره کردین

    • اسی

      دولت تدبیر و امید
      تدبیرش گرانی و تورم
      و امیدش امید دادن به تورم بیشتر
      من رای سال قبلم اولین و آخرین رای بود
      چون به هر کس رای بدم خیانت کردم اول به ملت شریف و بعد به خود و خانواده ام
      روحانی احمدی نژاد و..... هیچ قدمی برای مردم بر نداشتن
      و از دول پر برکتشون رحیم مشایی ها فریدون ها و جهانگیری ها زدن بیرون و بودجه مملکت و پول بیت المال رو به تاراج بردن

    • بدون نام

      بخدا این دیگه آخر نامردیه .مردم گناه دارند خدا صبر بده به مردم

    • کاسپی

      افزایش قیمت حامل های انرژی بر اساس ۹۰درصد قیمت جهانی بود .همین الانم اینا دارن بنزین با کیفیت پایین رو گرون میفروشن . اونموقع که نفت ارزون شده بود بنزین رو با قیمت گرونتر از جهان به ما میفروختن الانم میخوان باز قانون خودشون رو بشکنن

    • کاسپی

      قیمت حامل های انرژی بر اساس ۹۰%قیمت جهانی بود همین الانم بنزین با کیفیت پایین رو گرون میفروشن ،

    • یک اریایی

      کاش بابام تو امریکا ازدواج میکرد الان اونجا بودم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه مادرت نبود تو هم نبودی! یه کم معلوماتت رو اضافه کن عاریایی!!!

    • بدون نام

      قیمت بنزین اضاف کنید ،قیمت نان اضاف کنید ،عوارض خروج از کشور اضاف کنید ،شناسنامه وکارت ملی عوض کنید ،پلاک خودرو اضاف کنید،جریمه رانندگی اضاف کنید ،پول آب برق گاز اضاف کنید ،خب دیگه نیازی به صادرات نداریم ،نیاز به کارشناس اقتصاد و قانونگذار نداریم .بازار هم همین وضعیت رو داره هر کی خودش قیمت گذاری میکنه .

    • بدون نام

      گول حرفاشونو خوردیم بهش رای دادیم خانوادگی پشیمانم پشیمان ...
      ....

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخ جججججججججج اشتغال. چه واژه قشنگ و فریبنده ای

    • بدون نام

      دیگه رای نمیدم,,,چون دیگه کم اوردم,,هر اسبی خواستین تاختین,,,,حالا دلم خوش میشه به شما ... رای نمیدم,,,از کجا پول بیاریم بنزین لیتری1500ای خدا لعنت تون کنه

    • رضا پهلوی

      مملکتی که یه مدیر درست و با عرضه نداره ... بایدم وضعمان این باشه فکر کنم به مدت دیگه باید به ازای هر نفسی که می کشیم چون اکسیژن مصرف می کنیم پول بدیم

    • سعید

      ما که هیچی ، تمام اساتید فلسفه و منطق هم جمع بشن نمیتونن به بعضی ها حالی کنن اگه قیمت چیزی رو با قیمت جهانیش مقایسه میکنید و میخواهید اصلاحش کنید، درآمدها رو هم جهانی حساب کنید و اصلاحش کنید.همیشه که شعبون نیست یه بارم رمضون

    • بدون نام

      احسنت به دولت بی تدبیری و ناامیدی

    • بدون نام

      فکر جیب خودتی ولی فکر این ملتی که تحریم ها فلج کرده نیستی میمیریم ولی پل صراط رو یه جای عقلت همیشه نگه دار آقای روحانی

    • احسان

      دستشون درد نکنه.واقعا عالیه بود.کاش حداقل قیمت قبر پایین بیاد که ادم راحت بره بمیره

    • بدون نام

      روحانی مچکریم . هم عیدی مون را گرفتم هم پاداش رای مان

    • mohammad

      ببینین دولت ماچقد بدبخته عوض اینکه بیاد صادرات خوبی داشته باشه ودرآمد خوبی کسب کنه اومده از مردم که خودم یکیشونم درآمد کسب میکنه یه دولت خیلی ضعیفیه که خودش بیکاره توحقوق کارکنانش مونده خدایا ازت گله دارم اینجا دیگه کجاست

    • بدون نام

      چرا نمیگین ارزش پول ایران در تمام دنیا از اخر اوله فقط قیمت بنزین را مقایسه میکنی؟

    • بدون نام

      واسه هر گرون گردنی یک وعده سر خرمن هم میدهند فکر میکنن ملت خرن!

    • بدون نام

      روحانی مچکریم

    • سعيد

      شک نکنيد من يکي خود کشيم حتميه....ديگه چيکار کنيم

    • بدون نام

      یعنی کشور سر مایه ندارد برای اشتغال زای باید از جیب مردم که خود نیاز به کمک دارن هزینه کند یارانه را که میخواهید قطع کنید کمک زلزله زدگان کنید .پول اشتغال رای را که با گران کردن بنزین از جیب مردم هزینه میکنید .اخه بابا وقاحت هم حدی دارد .بس پول نفت کار پتروشیمی کجا هزینه میشود.الته آقای روحانی با این کار نیز به ریشه خودت اصلاح طلبان میزنی .که تا ۱۴۰۰ سال دیگر نتوانن در انتخابات پیروز شون چون در آینده هر موقع اسم اصلاح طلبان بیاد مردم به یاد خیانتهای اقتصادی شما خواهند افتاد

    • بدون نام

      کاش تو سوریه شهید میشدم ولی این افراد نمیدیم

    • بیخیال

      اینا نرمال هست برای کشور های جهان سومی

    • بدون نام

      آقا هر بلایی سرمون بیاری حقمون هست رای دادیم باید هم الان کل کل کنی

    • بدون نام

      ۴سال دیگه رئیس جمهور ه
      خرش از پل گذشته

    • سیاه سوخته

      نون اختلاس گرا قراره تو سال 97 بره تو روغن

    • بدون نام

      بیچارمون کردی.چقدر انتخابم بد بود رای دادم به این

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج