۶۴۴۶۱
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

دلایل دولت برای افزایش قیمت برق

وزیر نیرو با تشریح دلایل وزارت نیرو برای اصلاح و افزایش قیمت برق جابه جایی و تغییر مدیران وزارت نیرو را محدود عنوان کرد و گفت: ساخت و توسعه برق بادی در اولویت کاری وزارت نیرو است.

خبرگزاری مهر: وزیر نیرو با تشریح دلایل وزارت نیرو برای اصلاح و افزایش قیمت برق جابه جایی و تغییر مدیران وزارت نیرو را محدود عنوان کرد و گفت: ساخت و توسعه برق بادی در اولویت کاری وزارت نیرو است.

حمید چیت چیان در یک برنامه تلویزیونی درباره مهمترین برنامه افزایش راندمان، بهره وری و کاهش اتلاف انرژی در سطح شبکه انتقال و تولید برق، با اشاره به اتلاف ۲۳ درصدی برق در شبکه انتقال و تولید کشور، گفت: یکی از دلایل اتلاف برق برداشت و ایجاد انشعابات غیر مجاز برقی است.

وزیر نیرو با اعلام اینکه در شرایط فعلی تلفات شبکه برق ایران به ۱۸ درصد مرسیده است، تصریح کرد: این در حالی است که متوسط تلفات فنی برق در سطح جهان بین ۶ تا ۷ درصد بوده از این رو برنامه های گسترده ای در دولت یازدهم به منظور مدیریت مصرف، افزایش راندمان و بهره وری در تولید، انتقال و توزیع برق را در دستور کار قرار داده ایم.

این عضو کابینه دولت یازدهم با اشاره به ضرورت هوشمندسازی شبکه برق ایران، بیان کرد: هوشمندسازی شبکه برق علاوه بر امکان مدیریت ولتاژ در شبکه توزیع برق منجر به رصد و پایش پایدار شبکه برق در سطح کشور خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین یکی از دلایل افت راندمان تولید برق و عدم مدیریت بهره وری در نیروگاه‌های کشور را وجود یک تفکر نفتی در کشور عنوان کرد و افزود: بهبود راندمان در نیروگاه ها منجر به افزایش بهره وری واحدهای نیروگاهی حتی تا مرز ۸۰ درصد خواهد شد اما هم اکنون راندمان تولید برق ایران حدود ۳۸ درصد است.

وی با یادآوری مصرف حدود ۲۵ میلیارد دلار گازوئیل در نیروگاه‌های برق کشور در حدفاصل سال های ۱۳۸۳ تا پایان ۱۳۹۰، توضیح داد: با این وجود در طول دو سال گذشته متوسط مصرف گازوئیل و فرآورده‌های نفتی در نیروگاه‌های کشور بازهم با افزایش همراه شده است.

وزیر نیرو با اشاره به ضرورت افزایش ظرفیت تولید برق بادی در کشور، گفت: در سال‌های اخیر نیاز به ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه‌های بادی داشتیم که این نیروگاه‌ها ۱۵ سال عمر مفید دارند و می‌توانند جایگزین مصرف گازوئیل در کشور شوند.

این عضو کابینه دولت با یادآوری اینکه تولید انرژی از طریق نیروگاه‌های بادی به میزان مورد نیاز در سال‌های ۸۳ تا ۹۰ بالغ بر ۷۰ میلیارد دلار سود نصیب کشور می‌کرد، تصریح کرد: حال باید ببینیم با عدم استفاده از نیروگاه‌های بادی چه ضرری کرده‌ایم. علاوه بر مسائل فوق با استفاده از نیروگاه‌های حرارتی آلودگی‌های زیادی را نیز وارد محیط زیست کرده‌ایم.

چیت چیان همچنین در خصوص ضرورت منطقی و اصلاح کردن نرخ برق، اظهار داشت: منهای هزینه‌های سوخت، برای تولید برق در وزارت نیرو حدود ۶۸ تومان هزینه می‌شود. طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها قرار شد به‌طور متوسط بابت هر کیلووات ساعت ۴۳ تومان از مردم دریافت شود و با توجه به کاهش مصرف برق توسط مردم به طور متوسط ۴۰۹ ریال از مردم دریافت می‌شود.

چیت‌چیان با بیان اینکه از ۴۱ تومانی که دریافت می‌شود ۱۶۶ ریال به سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای پرداخت یارانه‌ها داده می‌شود، بیان کرد: در این صورت به ازای هر کیلووات ساعت ۲۶۴ ریال برای وزارت نیرو می‌ماند. آیا سازمانی که ۲۶۴ ریال دریافت می‌کند و ۶۸ تومان هزینه، می‌تواند به خوبی کارها را مدیریت کند.

این مقام مسئول همچنین در خصوص اعمال تغییرات جدید مدیریتی در وزارت نیرو نیز توضیح داد: وزارت نیرو یک وزارتخانه تخصصی و فنی است و غالب افرادی که در این وزارتخانه کار می‌کنند کمتر وابستگی سیاسی دارند، بنابراین نیاز حداقلی به تغییر مدیران داریم.

وزیر نیرو در پایان خاطرنشان کرد: در نخستین روزی که وارد وزارت نیرو شدیم به همکاران اعلام کردم که راضی نیستم یک نفر از مجموعه این صنعت خارج شود، ما به وجود همه آنها نیاز داریم منتهی ممکن است نقش‌شان تغییر کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج