۶۴۴۶۳۳
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

قیمت دلار در بودجه ۹۷ مناسب نیست

پویا جبل‌عاملی؛ یک کارشناس ارزی اظهار کرد: در سال‌های قبل در زمان تدوین لایحه بودجه، متوسط نرخی که انتظار می‌رفت دلار در آن سال داشته باشد، در بودجه در نظر گرفته می‌شد که این رویکرد در بودجه ۹۷ رعایت نشده است.

خبرگزاری ایرنا: پویا جبل‌عاملی؛ یک کارشناس ارزی اظهار کرد: در سال‌های قبل در زمان تدوین لایحه بودجه، متوسط نرخی که انتظار می‌رفت دلار در آن سال داشته باشد، در بودجه در نظر گرفته می‌شد که این رویکرد در بودجه ۹۷ رعایت نشده است.

وی افزود: برای نمونه نرخ دلار مبادله‌ای در بودجه امسال ۳۳ هزار ریال بود که با نرخ دلار در بازار آزاد در سال ۹۵ همخوانی داشت و همان‌طور که دیدیم، از اوایل تابستان، نرخ دلار به رقم ۳۳ هزار ریال رسید. این کارشناس ارزی اظهار کرد: اینکه نرخ دلار در بودجه سال آینده ۳۵ هزار ریال در نظر گرفته شده، با روند فعلی نرخ ارز همخوانی ندارد.
این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: تصمیم فعلی دولت در لایحه بودجه، هیچ سیگنال خاصی را به بازار ارز و فعالان این عرصه نمی‌دهد؛ حتی اینکه آیا دولت می‌خواهد با استفاده از این کار، این پیام را القا کند که می‌خواهد دلار مبادله‌ای را ۵۰۰ ریال پایین‌تر از قیمت فعلی آن بفروشد، با واقعیت‌های اقتصاد ما همخوانی ندارد.
جبل‌عاملی با رد این دیدگاه که آیا ممکن است با این کار نرخ ارز مبادله‌ای در سال آینده کاهش یابد، گفت: از آنجا که کاهش قیمت‌های فعلی با شرایط اقتصادی ما همخوانی ندارد، برای این کار باید همه ذخایر ارزی خود را آتش بزنیم که فکر نمی‌کنم کسی طرفدار این کار باشد.
این کارشناس ارزی، رقم فعلی در نظر گرفته شده در بودجه سال آینده برای نرخ دلار را فاقد توجیه منطقی دانست و گفت: انتظار می‌رود که در جریان بررسی لایحه بودجه در مجلس این نرخ بازنگری شود و حتی تا رقم ۳۶ هزار ریال بالا برود که در این صورت رقم‌های درآمدی دولت تغییر می‌یابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      عجب چطوره همه چیز در اقتصاد طبق نظر شما کارشناسان محتر فقط با افزایش قیمت از جیب مردم درست میشه؟!!!

    • بدون نام

      خدا الاهی لعنت تون کنه,,,ما پول قرض گرفتیم دوماه پیش 3500 به دلار داد حالا باید 700هزار تومان بیشتر بدیم الاهی خیر نبینین اهای مسؤلین بی کفایت ,,,,,,ما مردم بدبخت چکار کنیم از دست شما,,,الاهی خداوند داد مارو ازتون بگیره

    • بدون نام

      دلار را با شگرد واقعی مدتی سه ماه روي اين في قيمت 3500 به زبان قراره ن گه دارند بعد ببرند بالا 4500 تومنش كنند.!!!!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج