۶۴۴۸۱۸
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

تاثیر افزایش عوارض خروج از کشور بر درآمد دولت

عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق معتقد است که طبیعتا افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور واکنش منفی را در پی خواهد داشت اما بعد از یکی - دو ماه می‌توان نتایج مثبت آن را در بخش گردشگری شاهد باشیم.

خبرگزاری ایسنا: عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق معتقد است که طبیعتا افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور واکنش منفی را در پی خواهد داشت اما بعد از یکی - دو ماه می‌توان نتایج مثبت آن را در بخش گردشگری شاهد باشیم.

درپی افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور و رسیدن آن به ۴۴۰ هزار تومان در لایحه بودجه ۹۷، انتقاداتی از سوی مردم و فعالان اقتصادی مطرح شد که در این رابطه جهانبخش سنجابی شیرازی در گفت‌وگو با ایسنا، ‌اظهار کرد: این تصمیم باعث می‌شود افرادی که تردد خارجی دارند ناراضی باشند و واکنش هیجانی را که تاثیر منفی دارد، ایجاد کنند.

وی افزود: در میان مدت تاثیر محسوسی در افزایش درآمدهای دولت ایجاد نمی‌شود. یعنی اگر این تصمیم با هدف محدودیت سفرهای خارجی گرفته شده است در واقع منجر به این محدودیت نمی شود.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: اما چون این عوارض صرف گسترش گردشگری می‌شود امیدواریم در میان مدت و بلند مدت تعادل مناسبی را میان سفرهای ورودی و خروجی کشور شاهد باشیم.

سنجابی شیرازی اضافه کرد: چون در حال حاضر بر اساس اطلاعات سازمان گردشگری این شاخص یک دوم است، یعنی به ازای هر یک نفری که وارد کشور می‌شود دو نفر از کشور خارج می‌شوند، امیدواریم از محل رشد این درآمدها و مصرفش در راستای توسعه گردشگری بتوانیم این شاخص یک دوم را بهبود ببخشیم.

وی تصریح کرد: اگر این درآمدها به صورت درست هزینه شود، حتما تاثیری در گردشگری دارد. اما با این حال به نظر نمی‌رسد این تاثیر چندان جهشی باشد. چون زیرساخت‌های گردشگری ما نیاز به منابع پایدار دیگر و اصلاحات رویه‌ دارد. اگر این اقدامات همزمان با هم انجام شود تعادلی را در سفرهای ورودی و خروجی ایجاد خواهد کرد.

عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق افزود: ظرفیت فعلی گردشگری مطلوب نیست که به ازای هر یک سفر ورودی دو سفر خروجی داشته باشیم. باید از این محل سیاست گذاری درستی را انجام داد. این سیاست گذاری در حال حاضر این بوده است که عوارضی از سفرهای خروجی گرفته و خرج توسعه گردشگری شود که منجر به این مصوبه و پیشنهاد شده است. طبیعتا این تصمیم واکنش منفی را در پی خواهد داشت و از این نظر واکنش احساسی منفی ایجاد می‌کند اما این واکنش بعد از یکی - دو ماه به فراموشی سپرده می‌شود و بعد از آن باید منتظر نتایج مثبت آن باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من که قید این دولت زدم هر کاری میخان بکنن دیگه واقعا خسته شدیم ۴سالم مثل باد میگذره ولی یادشون باشه باز به رای احتیاج دارن و منو امسال من شرمندتونیم من که هرگز رای نمیدم

    • بدون نام

      بیش از پنج میلیون نفر ایرانی نتوانستند شما را تحمل کنند و هجرت کردند و حالا والدین اینها هم برای دیدن انها باید جریمه شوند....

    • رجایی

      یه پیشنهاد داشتم برای دولت امید
      اگه مشکل مالی دارن بیان استانها رو مرز بندی کنن نصف عوارض خروج استانی بگیرن میشه ۱۲۰ هر کسی خواست به استان دیگه بره عوارض بده واقعا محشره دولت تدبیر و امید

    • خدا

      دوستان قید دولتهای بعدی را هم بزنید؟ وقتی آقایون درآمد 2000میلیارد تومانی را بی تاثیر میدونن ،چه توقعی دارید که بفکر مردم باشند/یعنی پول ساخت 200 کارخانه بزرگ در یکسال

    • بدون نام

      وقتی کشور با اینهمه جاهای تاریخی وبکر و مناظر چشم نواز نتونه بخاطر بی کفایتی یه عده توریست و گردشگر جذب کنه باید هم برای خروج مردمش از کشور پول بگیره
      صد رحمت به دزد سر گردنه

    • بدون نام

      با اين جارو جنجال هاي سياسي مردم را به واكنش وادار نكنيد هزاران بيمار سالي 400 000 ايراني بخاطر كوتاهي دولتي ها درمان نمي شوند واز سرطان است كه مي ميرند كي اسلام گفته مردمت را بکش وبرقص.

    • بدون نام

      من واقعا متاسفم برای این اقا واظهار نظر سخیفانه ایشان در مورد گردشگری و اصولا مقوله توریست اقای عزیز اگه کسی به ایران نمیاد جز تجار و عده قلیلی پیر وپاتال از کشورهای دیگه بخاطر نبود زیر ساختهای گردشگری نیست بخاطر نبود ازادی های اجتماعی ومحدویت های فرهنگیست این اقایان هموطنان خودمون که میان سربزنن اقوامشون رو توریست امار میدن چون گذرنامه کشورهای دیگه رو دارن وگرنه توریست وجهانگرد واقعی که بیاد اینجا هتل بره یا بابت سفرش مول خرج کنه یک به صدم نیست اگه توریست بیاد تو این مملکت زیر ساختهاش خودبخود وبمرور درست میشه ما الان اکثر کشورهای هدف برای مسافرت کشورهای همسایمون هستند مثل ارمنستان ترکیه وعراق ویه جورایی گرجستان وجدانا به شخصه از تبعه های این کشورها چند تاشونو تو ایران ومراکز توریستی دیدین ما همین الان شش میلیون فراری داریم وبقول مسولین یک ونیم میلیون هم تو صف فرار حالا چطور انتظار دارین مردم کشورهای دیگه بیان اینجا !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج