۶۴۴۸۵۱
۲۲ نظر
۵۰۰۱
۲۲ نظر
۵۰۰۱
پ

سیف: قیمت ۴۲۰۰ تومانی دلار، واقعی نیست

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به جریان فعلی بازار و نوسان قیمت گفت که قیمت‌ دلار ۴۲۰۰ تومان نیست و به طور حتم در آینده تعدیل‌هایی را خواهد داشت.

خبرگزاری ایسنا: آنطور که رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد ادغام دو موسسه ثامن، کوثر و بانک مهر اقتصاد در شرف انجام بوده و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

از ماه‌های قبل و در جریان ساماندهی موسسات غیرمجاز بحث ادغام موسسه ثامن و بانک مهر اقتصاد با موسسه مجاز کوثر مطرح شد که در ادامه با توجه به مسائلی که پیش آمد، رئیس کل بانک مرکزی رسما این خبر را تایید کرده بود، اما در مدت گذشته این جریان در سکوت باقی ماند، آن هم در شرایطی که سپرده‌گذاران موسسه ثامن از وضعیت خود چندان ابراز رضایت نکرده و دچار مسائلی شدند.

اما امروز ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به ایسنا در مورد آخرین وضعیت این ادغام و همچنین رسیدگی به شرایط سپرده‌گذارن موسسه ثامن در حاشیه مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری در بانک مرکزی توضیحاتی ارائه کرد. بنابر گفته سیف این ادغام در شرف انجام بوده و از این لحاظ مشکلی وجود ندارد. در عین حال که ثامن موسسه‌ای نیست که قرار باشد منحل شود بلکه تجمیع خواهد شد.

سیف به سپرده‌گذاران ثامن اطمینان داده که مشکل خاصی در این رابطه وجود نداشته و می‌توانند با آرامش سپرده‌های خود را در موسسه حفظ کنند در عین حال که اگر مایل هستند سپرده‌های خود را دریافت کنند.

سیف تاکید دارد که هیچ تزلزلی در ثامن وجود نداشته و جای نگرانی در مورد آن نیست.

وی در مورد زمان نهایی برای تعیین وضعیت ثامن و ادغام نیز فقط اعلام کرد که در شرف انجام است و زمان مشخصی در این باره اعلام نکرد.

قیمت دلار تعدیل می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی که در حاشیه مراسم هفته پژوهش در این بانک در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت به سوالی در رابطه با جریان بازار ارز و قیمت ۳۵۰۰ تومانی که در بودجه برای مبنای تبدیل دلار به ریال تبدیل شده است، پاسخ داد. به گفته سیف نظام ارزی ایران شناور مدیریت شده بود و نرخ ۳۵۰۰ تومانی در بودجه فقط یک مبنا است که در نهایت می‌تواند با تغییر در حجم تغییراتی داشته باشد.

وی با اشاره به جریان فعلی بازار و نوسان قیمت گفت که قیمت‌ دلار ۴۲۰۰ تومان نیست و به طور حتم در آینده تعدیل‌هایی را خواهد داشت.

سیف در مورد بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی که در لایحه بودجه سال آینده برای تعهدات ناشی از یکسان سازی نرخ ارز گنجانده شده نیز توضیح داد که با توجه به اینکه سیاست یکسان‌سازی نرخ ارز در دستور کار است، این مبلغ می‌تواند برای پوشش افزایش قیمتی که ممکن است در برخی کالاهایی که ارز مبادله‌ای از آنها حذف می‌شود، تعیین شده باشد.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی به هر صورت یکسری اقداماتی برای یکسان‌سازی نرخ ارز در حال انجام است که از جمله آنها حذف ارز مبادله‌ای از برخی کالاهایی است که اکنون این نوع ارز را دریافت می‌کنند و باید برای تامین ارز خود به بازار آزاد منتقل شوند.

وی در مورد زمان یکسان‌سازی نرخ ارز نیز تاکید کرد که تا زمانی که زمینه‌های لازم برای این موضوع فراهم نشده، تاریخ مشخصی اعلام نخواهد شد که البته مهم‌ترین آنها در مورد روابط بین‌الملل است که بسیار برای ما مهم بوده و زمانی که احساس کنیم تمامی شرایط از جمله این موضوع فراهم و تایید شده است، در این باره اقدام خواهیم کرد.

نظری درباره لیست بدهکاران بانک سرمایه ندارم

سیف همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا لیست بدهکارانی که توسط یکی از نمایندگان مجلس در مورد بدهکاران بانک سرمایه منتشر شد، مخدوش است، گفت: من هیچ نظری درباره این لیست منتشر شده ندارم و اگر بانک مرکزی در این باره نظری داشته باشد، به طور حتم آن را رسم اعلام خواهد کرد.

دلایل بسته شدن حساب ایرانی‌ها در چین و امارات

در حالی در روزهای اخیر اخباری در مورد بسته شدن حساب برخی هموطنان ایرانی در کشورهای چین و امارات منتشر شد که رئیس کل بانک مرکزی در این باره گفت: برخی از این اخبار رسمی و تایید شده نیستند، اما در مجموع اگر اقدامی هم از سوی چین انجام شد، فقط مربوط به ایران نبود و در مورد برخی کشورهای دیگر نیز این اتفاق افتاد. به هر حال ممکن است که یک بانک در چین بر اساس شرایط داخلی خود چنین تصمیمی گرفته باشد که عمومیت هم ندارد.

وی تاکید کرد: بانک مرکزی در مورد حساب‌های ایرانیان خارج از کشور و حساب‌های آنها در بانک‌های خارجی حساسیت کافی را داشته و اگر موضوعی در این باره پیش بیاید، به طور حتم پیگیری و حل و فصل خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سیف هم یکی مثل بهمنی ست.
      هرچی اون تونست دلار رو رو 1200تومن نگهداره سیف هم میتونه

    • بدون نام

      چشم بسته غیب گفتی آقا !!!! ما هم میدونیم واقعی نیست، اما پایین اوردنش لیاقت میخواد.... که تا حالا کسی نداشته..... البته همه ایرانی ها میدونن کی نرخ رو بالا نگه میداره و به کی سود میرسه؟! مردم عادی که درآمد دلاری ندارن که دخیل باشن در افزایش قیمت...

    • بدون نام

      خب پس برنگشت زیر 4000 تومن خودت استفاء بده بهتره

    • بدون نام

      جناب سیف فکر میکنم قیمت 5000 هزار تومان برای هر دلار قیمت واقعی باشد چون نرخ 4200 تومن جوابگوی هزینه سفرها خارجی مسئولین نمی شود حق با شماست

    • بدون نام

      روی احساسات مردم راه رفتین از زمان احمدی نژاد بی لیاقت بدتر شده مثل بهمنی مردم از دیدن تو نیز داره حالشون بد میشه نفت ۳۵ دلار حال روزه مردم بده میشه نزدیک ۷۰ دبار بدتر میشه مردم می دونن پولها کجا می ره ساعت شنی معکوس شده

    • بدون نام

      اره 3400 شد یهو 3700 اونم گفتید واقعی نیست.بس کنید دیگه گند همه چیز درآوردید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا
        واقعاــــــــــــــــــــــ
        واقعا

        ـ

    • محمد

      عه من فک میکردم واقعبه

    • بدون نام

      آقای سیف، آن زمانی که مدیر عامل بانک صادرات هم بودی مالی نبودی، مگر تو بازنشست نشده ای، چرا شررت رو کم نمیکنی، در مورد موسسه ثامن هم دروغ میگویی، پولمان بلوکه شده و ارزش واقعی خودش رو از دست داده، ومردم سپرده گذار رو بدبخت کردی، هر چند بار ی مصاحبه میکنی. میگی ثامن مشکلی ندارد. ومیروی، دوسه ما ه بعدش میایی همین اراجیف روز تحویل میدی، بانک مرکزی نیاز به مدیر کاردان و برنده دارد نه شمایی که دستتان توی دست موسسات برای خالی کردن جیب مردم هستش، خدا از سرت نگذرد که پولمان رو بلوکه کردی. با این مخارج سنگین زندگی

    • کارمند

      صحیح فرمودندقیمت صحیح ۵هزار تومن هستش

    • چراغی

      اقای رئیس شما که تقصیری ندارید مثلا یکی از این عوامل گرانی دلار و سکه و....به هم ریختن اوضاع بانک ها خروج پولها از بانک ها و بلوکه شدن پول اونایی که دیر خبر شدند به شما چه ربطی دارد !؟ مقصر اصلی آنی است که این پست را به شما سپرده یعنی در واقع آن هم تقصیری ندارد !؟ تقصیر من است که به او رای دادم وافسوس که نمیتوانم پس بگیرم یعنی : خودم کردم که لعنت بر خودم باد

    • علی

      سیف یکی از نالایق ترین و کم کارترین مدیران بانک مرکزی بوده و هست و باید برکنار و تنبیه شود.هردفعه ای که سیف حرف میزند این اقتصاد بحران زده بسوی نابودی و بدبختی و فقیرشدن مردم پیش میرود.

    • بدون نام

      با این قیمت واقعی دلار مردم را سر کار گذاشتید ول کنید مردم رو خفه کردید

    • ن خ

      قیمت 800 تومانی دلار هم واقعی نبود 1000 تمانی هم واقعی نبود 2000 تومانی هم واقعی نبود 3500 تومانی هم واقعی نبود ما مردم این جمله رو زیاد شنیدیم ولی...

    • بدون نام

      اقاي سيف نان بنرخ روز خور.اره قيمت واقعي دلار 4200 تومن نيست جرا؟جون نرخ واقعي ان 3200 تومان است.

    • بدون نام

      کنترل اقتصاد مانند بند طومان از دستتان در رفته هر روزهم به نحوی نوحه سرایی نکید

    • عسل

      دولت شده دروغ و تیغ زدن مردم

    • بدون نام

      تإمين نشده هنوز كسري بودجه
      بعد مختصري پايين ميارن،...

    • بدون نام

      وای باز کلمه قیمت واقعییییییییی!!!!!!! قیمت واقعی چنده ۵۰۰۰ تومن ، ۱۰۰۰۰ تومن ... چنده ؟ اینکه فکر کنیم کمتر میشه که خواب و رویا هست و خودمون رو گول میزنیم

    • بدون نام

      ااقاى رئيس چرا براى پاسخگوئى به مردم كه پولشان در موسسه ثامن الحجج نظارت نداريد صبح ساعت هفت رفتم پانزده نفركه شب اونجا خوابيدن واسم نوشتن پاسخ ميگيرن وبقيه ول معطلند اون موقع كه سپرده جذب ميكردن هم دونفر پاسخگوى مردم بودن اقا لطفا به نحوه خدمات رسانى نظارت كنيد ٠. بخدا مردم يه چيزهائى ميگن كه اصلا خوب نيست مواظب عزت وحرمت وشخصيت خود باشيد ٠ اين مردم مشتريان محترم بانك بودن ببينيد به چه روزى افتادن اين رفتار با مردم خدا پسندانه نيست وشما هم مسيوليت داريد ٠ احترام به مشترى در بانكدارى تمام دنيا حرف اول را ميزند چرا اونهائى كه پولشان نزد شماست بايد اين بى حرمتى ها را تحمل كند ٠

    • بدون نام

      ديگه حالم از اين كلمه حباب كه هيچوقت هم نميتركه و بزرگتر هم ميشه بهم خورد
      اصلا چه اجباري هست كه توجيه كنند بي كفايتيشونو !!

    • بدون نام

      سیف ازیک نظر راست میگه قیمت دلار4200 توان. که نیس. قیمتی واقعی هفت تومنه. یعنی هفتاد ریال نه هفت هزار تومنا !!!!!!**** بقییش معلوم نیس کجا ها هزینه میشه .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج