جاباما
۶۴۴۹۲۳
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

سیستم پرداخت با موبایل گدایان در چین

اگر هنوز هم شک دارید که دستگاه‌های تلفن همراه همه جای زندگی ما را گرفته اند، این مطلب باعث می‌شود مطمئن شوید: گوشی‌های هوشمند و کدهای کیو آر (QR) ابزاری برای تجارت گداهای چینی شده اند.

برترین‌ها - ترجمه از الهام مظفری: اگر هنوز هم شک دارید که دستگاه‌های تلفن همراه همه جای زندگی ما را گرفته اند، این مطلب باعث می‌شود مطمئن شوید: گوشی‌های هوشمند و کدهای کیو آر (QR) ابزاری برای تجارت گداهای چینی شده اند. اگر در چین احساس کنید فرد بخشنده‌ای هستید، می‌توانید به سادگی کد کیو آر چاپ شده را با گوشیتان اسکن کنید و مقداری پول به حساب بانکی گدا‌ها انتقال دهید.

رسانه‌های محلی اخباری را منتشر کرده اند که در شهر جینان می‌توانید از طریق موبایل به گدایان کمک کنید. آن‌ها در مناطقی که گردشگران زیاد رفت و آمد می‌کنند جمع می‌شوند و در کاسه‌های گدایی خود یک نسخه چاپ شده از کد کیوآر قرار می‌دهند. هرکسی با اپلیکیشن‌های پرداخت موبایل می‌تواند این کد را اسکن کرده و مبلغی به آن‌ها کمک کند. یکی از گدایانی که توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد، مردی با مشکلات روانی بود که کد کیوآرش توسط خانواده اش ساخته شده بود تا به او کمک کنند. با این حال به نظر می‌رسید این کد‌ها هدف دیگری علاوه بر کسب درآمد برای این افراد ناتوان دارند.
سیستم پرداخت با موبایل گدایان در چین

طبق گزارش یک شرکت بازاریابی دیجیتالی، بسیاری از گدایان پکن به ازای هر کد کیوآر که عابران اسکن می‌کنند از کسب و کارهای محلی مبلغی دریافت می‌کنند. سرمایه گذاران از این اسکن‌ها برای جمع آوری داده‌های افراد از پروفایل‌های ویچتشان استفاده می‌کنند و سپس آی دی‌ها را به کسب و کارهای کوچک می‌فروشند؛ و آن‌ها هم از این اطلاعات برای بمباران کاربران با تبلیغات درون برنامه‌ای ناخواسته استفاده می‌کنند.

از آنجا که عابران واقعا مجبور نیستند هیچ پولی بپردازند قانع کردن آن‌ها دشوار نیست. با این حال به این گدایان بابت تلاششان مبلغی پرداخت می‌شود: بابت هر بار اسکن کد کیوآر بین ۰.۱ تا ۰.۲۲ دلار (۴۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان) به آن‌ها پرداخت می‌شود و با ۴۵ ساعت کار در هفته به طور متوسط ۶۸۵ دلار (۲۷۴۰۰۰۰ تومان) دریافت می‌کنند که با توجه به دستمزد کارگران چینی مبلغ قابل قبولی است.
سیستم پرداخت با موبایل گدایان در چین
چیزی که برای خارجی‌ها عجیب است، اما باید به آن توجه داشت این است که چین نزدیکترین کشور به اقتصاد بدون پول است و کدهای کیوآر علت آن هستند. کدهای سیاه و سفید دو بعدی به روش‌های مختلف استفاده می‌شوند: از پرداخت در مغازه‌ها گرفته تا انعامی که در رستوران‌ها و هدایای نقدی که در عروسی داده می‌شود. در واقع پرداخت موبایل در چین ۵۰ برابر بیشتر از آمریکا است که در سال ۲۰۱۶ معادل ۱۱۲ میلیارد دلار بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج