۶۴۵۱۶۲
۴۲ نظر
۵۰۰۸
۴۲ نظر
۵۰۰۸
پ

قتل؛ پاسخ به تعرضِ جوانی ایرانی

نوجوان افغانستانی که متهم است جوانی ایرانی را به قتل رسانده‌ است، وقتی پشت تریبون قرار گرفت تا از خود دفاع کند، مدعی شد مقتول به او تعرض کرده است. متهم جزئیاتی را از زندگی تکان‌دهنده‌اش گفت که حاضران را تحت تأثیر قرار داد.

روزنامه شرق: نوجوان افغانستانی که متهم است جوانی ایرانی را به قتل رسانده‌ است، وقتی پشت تریبون قرار گرفت تا از خود دفاع کند، مدعی شد مقتول به او تعرض کرده است. متهم جزئیاتی را از زندگی تکان‌دهنده‌اش گفت که حاضران را تحت تأثیر قرار داد.
خرداد سال گذشته خانواده‌ای به مأموران پلیس در رباط‌کریم مراجعه کردند و مدعی شدند فرزندشان گم شده است. زمانی‌که پلیس تحقیقات خود را آغاز کرد، متوجه شد این جوان که کیان نام دارد، با افغانستانی‌ها در ارتباط بوده و رفت‌وآمد زیادی با آنها داشته است. وقتی مأموران به‌سراغ افغانستانی‌های محل رفتند متوجه شدند که او آخرین‌بار با نوجوانی به‌نام احمد ارتباط داشته و با او دیده شده‌ است. احمد بعد از دستگیری اعتراف کرد که کیان را به قتل رسانده و جسدش را در چاهی انداخته است.
او گفت: مقتول به من تجاوز کرد و مدعی شد از من فیلم گرفته‌ است. من هم برای اینکه فیلم را از او بگیرم با او قرار گذاشتم اما خواست دوباره به من تجاوز کند که این‌بار او را کشتم و جسدش را داخل چاهی انداختم. با توجه به این اعتراف، مأموران به محلی رفتند که متهم گفته ‌بود و چاه را بررسی کردند و جسد مقتول را بیرون کشیدند. جسد سر نداشت و پلیس از احمد خواست دراین‌باره توضیح دهد؛ او هم گفت: وقتی می‌خواستم جسد را در چاه بیندازم، سر از تنش جدا کردم.
با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به شعبه پنجم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده ‌شد. روز گذشته در جلسه رسیدگی، بعد از اینکه نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و خواستار رسیدگی به این پرونده شد، اولیای‌دم در جایگاه قرار گرفتند و خواستار صدور حکم قصاص شدند. در ادامه، احمد در جایگاه حاضر شد؛ او اتهام قتل را قبول کرد و گفت که برای دفاع از خودش دست به این قتل زده ‌است. او گفت: سال‌ها قبل پدرو‌مادرم به ایران مهاجرت کردند و من هم در سال ٧٨ در ایران به دنیا آمدم.
از آنجایی که ما مهاجران غیرقانونی بودیم، بعد از اینکه من در بیمارستان به دنیا آمدم، دیگر خانواده‌ام برای گرفتن شناسنامه‌ام اقدامی نکردند. دو، سه سال بیشتر درس نخواندم، اما این همه درد من در زندگی نیست؛١٠ساله بودم که پدرم بیماری سختی گرفت و من به‌جای او کار می‌کردم و خرجی خانواده را می‌دادم. در رباط‌کریم در یک کشتارگاه کار می‌کردم، اول زمین جارو می‌کردم و پادویی می‌کردم اما بعد که کار را یاد گرفتم جاهای دیگر هم کار می‌کردم. با مقتول هم در همان کشتارگاه آشنا شدم. من نمی‌دانستم شغل او چیست، اما خیلی به آنجا رفت‌وآمد می‌کرد؛ بیشتر کارگران کشتارگاه بچه و نوجوان افغانستانی بودند و چون تعداد ما در آن منطقه زیاد است، با افغانستانی‌های زیادی هم ارتباط داشت.
تا اینکه یک روز به من گفت حاضر است من را به خانه برساند، سوار ماشینش شدم در راه به من آب‌میوه‌ای داد و من بیهوش شدم. وقتی به‌ هوش آمدم، دیدم هیچ لباسی تنم نیست؛ مقتول گفت به من تعرض کرده و فیلم گرفته و اگر بخواهم به کسی چیزی بگویم یا شکایتی بکنم، فیلم را همه‌جا پخش می‌کند. پس از آن، یکی،دوبار دیگر‌ او را دیدم تا اینکه گفت حاضر است فیلم را به من بدهد. با این حرفی که زد قبول کردم همراهش بروم. متهم ادامه داد: روی صندلی عقب ماشین نشستم و جلو نرفتم، اما او اصرار داشت من جلو بروم.
منتظر بودم فیلم را بگیرم و بروم، هرچه مقتول اصرار کرد به صندلی جلو بروم قبول نکردم. این‌بار او به صندلی عقب آمد و سعی کرد دوباره به من تعرض کند که من با چاقو به شاهرگش زدم و در جا کشته شد؛ ماشین را گشتم تا تلفن‌همراهش را پیدا کنم، موفق نشدم بعد هم سرش را از تنش جدا کردم و جسدش را داخل چاهی انداختم و فرار کردم. متهم گفت: وقتی بازداشت شدم درخواست کردم من را به پزشکی قانونی معرفی کنند که این کار انجام نشد. در ادامه وکیل‌مدافع او در جایگاه حاضر شد.
او اعلام کرد موکلش در برابر آبرویش از خود دفاع کرده و گفت: مقتول در کشتارگاهی که متهم کار می‌کرد، با افرادی ارتباط داشت و در تحقیقاتی که از کارگران آنجا به عمل آمده ‌است، عنوان شده که مقتول کودکان افغانستانی را آزار می‌داد و این امر را بقیه هم می‌دانستند. ضمن اینکه ما درخواست کردیم موکل به پزشکی قانونی برود که متأسفانه این کار انجام نشد. او از ناموس و آبرویش دفاع کرده است، بنابراین خواستار برائت او هستم. ضمن اینکه وضعیت زندگی متهم نشان می‌دهد او نوجوانی بی‌دفاع بوده و از کودکی وضعیت پر‌‌دردی داشته است.
با پایان گفته‌های متهم و وکیل مدافعش، قضات مادر متهم را دعوت کردند تا درباره تاریخ تولدش توضیح دهد. او ادعا کرد که فرزندش یکم فروردین سال ٧٨، در بیمارستانی در تهران به دنیا آمده است، اما به‌دلیل فقر و مهاجرت غیرقانونی موفق به دریافت شناسنامه او نشده‌اند. در پایان دادگاه دستور داد تا درباره بیمارستان مورد ادعای متهم و مادرش و تاریخ تولد او تحقیقات بیشتری انجام شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وکیلهای ایرانی یادش دادند که بگه از خودم دفاع کردم افغانی های جانی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متهم و وکیلش گفتند مقتول به اعمال شنیع در اون منطقه شهره بوده .خب براحتی میشه تحقیق کرد.در ضمن چرا درخواست معاینه پزشکی قانونی رو رد کردند؟!

    • مریم شمعونی ازاهواز

      استغرالله پناه برخدا خدایاخودت رحم.کن

    • زهرا

      خاک تو سر ایرانی ک با افغانی دوست شده بود؛ مگه نمیدانی که افغان آدم کشی براش مثل آب خوردنه ؛ پس حق ایرانی تجاوز گر بوده.

      پاسخ ها

      • محسن

        خیلی راحت حرف میزنی چون افغانی پس باید بهش تجاوز بشه کشور ایران توی دید امریکا و بقیه اروپایی ها تروریسته پس باید اونها هم به ما تجاوز کنن قرار نیست بگیم چون ایشون کسی رو نداره از یه کشور بیگانه اس باید بهش تجاوز کنیم

    • مهدی گلپا

      گذشته ازاین که او افغانی هستش اگر راست گفته باشه بهترین کارو کرده تعرض خط قرمز هرکسی هستش اگرکسی ازخط قرمز رد شد فقط سزاش مرگ هستش اگر خانم هائی که بهشون تعرض می شه قدرت کافی داشتن حتما اون آدم متجاوز رو می کشتن دمش گرم همون بار اول باید این کارو می کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این پسرخود یک جانی است اگردفاع ازخود بوده چراسر ازتن مقتول جداکرده این
        نوجوان حتماخودش هم مساله دارد.

      • بدون نام

        احتمال اینکه قسمتی ازحرفاش دروغ وتوسط
        کسی توجیه شده باشدوجوددارد.

      • ارش

        موافقم .. خصوصا که اصرار مقتول و تهدید او قاتل را به حد جنون رسانده ..

    • بدون نام

      اعدام کنید بره انقدر رو دادین به افغانی ها میان جوانا را میکشن به زنان ایرانی هم تجاوز میکنن
      اگر ایران بده برن کشور خودشون

      پاسخ ها

      • سحر ملت

        اگر اون دخترت به جای اون افغانی بود باز هم خواستار اعدامش میشدی ، انسانیتتون کجا رفته ، چرا طرز فکر ها اینجوری شده ، خدا میدونه که چقدر از اینکه بهش تجاوز شده بوده و ترس و وحشت داشته که ابروش بره و اینکه طرف دوباره می خواسته بهش تجاوز کنه ادرنالینی که زیاد شده در بدنش باعث شده سر طرف رو بکنده ، تازه این ادم پست ایرانی فقط با این افغانی این کارو نکرده ، چند تای دیگه هم بودن ، باید بخشیده بشه .

    • بدون نام

      آزادش کنید بره خب.حق داشته

    • بدون نام

      حقش بوده.هر چند نباید کسی رو کشت.ولی واقعا تحت فشار روحی و روانی بوده شاید

    • صبا

      خوب کاری کردی آفرین...
      کسی که متجاوز باشه حقش همینه هیچ فرقی نداره افغانی باشه یا ایرانی .به نظر من باید اعدام نشه چون از حق خودش دفاع کرده و اینکه اون کثافت آشغال خوب بلایی سرش اومده

    • سروش

      اگر این ایرانی تجاوز کرده حقش بوده و اگر نه که افغانی باید مجازات شود معیار افغانی ایرانی بودن نیست معیار حق است ای بسا که یک افغانی صد شرف به ایرانی داشته باشد گرچه من خودم ایرانی هستم ولی شیعه علی ع هستم معیار حق

    • ياس

      برن گم شن تو کشور شون

      پاسخ ها

      • محمد

        اگرافغانیهانبودن الان داعش توایران بود همین افغانیهاتوسوریه دارن دفاع میکنن 2هزارتاشهیددادن برای ایران 4هزارتاجانباز اگربخاطرپول بوده کدومتون بخاطر2میلیون میریدجلوگلوله وسربریده شدن

    • بدون نام

      مرگ حقش بوده ،اقلا یه میکروب از جامعه کم شد

    • علی قنبر

      نزدیک به ده میلیون افغانیبیسواد فقیر در ایران .یعنی نزدیک به هشت میلیون ایرانی بیکار.چرا مسولین به فکر ملت نیستن که این ها را راه میدن به مملکت....

    • گندم مجیدی ...15ساله...پونک قزوین

      خب خواسته از خودش دفاع کنه .... بعضی افغانی هایی هم هستن که بی آزار باشن ....

    • بدون نام

      حتما از داعش یاد گرفته سر از تن جدا کنه عدامش کنید داعش رو همینا درست کردن ففط اعدام

    • amir

      سلام
      به نظر منم کار خوبی کرده که یک انگل رو از جامعه پاک کرده
      اون دسته از عزیزان که ایرانی و افغانی میکنن اگه به خودشون هم تجاوز میکردن همین حرف رو میزدن آیا؟؟؟

    • بدون نام

      خوب کرده افغانی و ایرانی نداره آدم کثیف باید از صحنه روزگار محو بشه

    • بدون نام

      علی قنبر این آمار رو از کجا آوردی؟

    • amir

      دوستان لطفا اول اطلاعاتتون رو بالا ببرین این چرت و پرت ها چیه ۱۰ میلیون افغانی کجا بود کلا ۲ میلیون مهاجر افغانی در ایرانه لطفا چرت نگین .

    • بدون نام

      چه عجب گندم اینجا نیست و نظر نداده

      پاسخ ها

      • گندم مجیدی ...15ساله...پونک قزوین

        هستم عزیزم ..... بالا نظر دادم ....

    • بدون نام

      خدایا خودت ب فریاد مظلوم برس. اونم تو این جامعه ور از فساد و کثیفی

    • sara

      قبل از اینکه نژاد پرست یا هر چیز دیگه ای باشیم بهتره انسان باشیم و فهم داشته باشیم بد نیست عده ای بدونن ک افغانی تووی اروپا و امریکا ک قدرتهای اول جهان هستن خیلی مورد احترام تر از ایرانیها هستن من عینا به چشم دیدم ک ایرانیرو یک تروریست و خونخوار میدونن پس آیا مستحق تجاوز یا اعمال غیر انسانی هستیم؟؟لطفا با شرافت زندگی کنیم چرا همیشه میخایم تغییر از دیگری صورت بگیره از خودمون شروع کنیم

    • ماهان علینژاد

      اون کسی که میگه افغانی ها رو بیرون کنیم هشت میلیون ایرانی برند سر کار آخه بدبختی اینجاست نود درصد ایرانی‌های بیکار دنبال پول مفت هستند و حاضر نیستند هر کاری رو انجام بدند ولی افغانی های بدبخت با پایین ترین دستمزد هر کاری میکنند

    • ماهان علینژاد

      من خودم یه ایرانیم ولی حق میدم به پسر افغانی من اگه جاش بودم تکه تکه میکردمش بعد مینداختمش تو چاه اون لجن رو

    • جان علی

      بهترین دروغی که میتونه اونو از حکم اعدام نجاتش بده همینه خوب انتظار داشتید چی بگه طرف که مرده و نمیتونه از خودش دفاع کنه و شاهدی هم در میان نبود و فیلمی هم بدست نیومده از کجا معلوم که این راست میگه یا دروغ

    • بدون نام

      اون همه آدم تو کشتارگاه شاهد هستن که اون شخص از بچه های اونجا سواستفاده میکرده چرا اصرار دارین همیشه طرف ناحق رو بگیرن
      یه ذره اگر عقل تون رو بکار بندازین میفهمین اگه پاش بیفقته به هر بچه ایرانی هم میتونه تعرض کنه چرا فقط زمانی براتون مهم میشه طرف هموطن باشه شرافت زمانی معنا داره که شرافت همه رو شرف خودت بدونی نفرت انگیزه که به خاطر ایرانی نبودن به خودتون حق میدین سمت یه آدم منحرف و بیمار جنسی بایستین
      کاش بجای فقط ایرانی بودن انسان باشیم

    • ع ع

      خاک برسرماایرانی ها که افغانی ها رابه کشورمون را میدم اصلن افغانی ها آدم نیستن اون هاخودشون به خودشون تعرَض میکنند حالاواسشون تعرض مهم شده داروِغ میگه بیشرف اعدامش کنید من باافِغانی ها زند کی کردم اینها ادم کشتن واسشون مثل مورچه کشتنه

    • بدون نام

      کم خودمون مشکل داریم رفتید افغانی هاروهم اوردید؟
      بکنین بیرون برن گمشنا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ماهان
        یه کم خجالت بدنیس.

    • بدون نام

      رسم افغانی هاست وقتی میکشن سرشم جدا میکنن البته اگه راس میگه دیگه ایرانی و افغانی نداره باید گناهکاد به سزاش برسه

    • محمد حسین

      ادم متجاوزو باید کشت اینا فقط به خودشون فکر میکنن.حالا یه پسر افغان بوده مگه انسان ها هم باهم فرق دارن .چرا درخواست پزشک قانونی رد شد واقعا باید تاسف خورد برای محکمه ای که ادعای شیعه بودن داره اونم شیعه علی ولی بین ادم ها فرق گذاشته

    • سعید

      افغانی گمشو برو کشورت دروغگو

    • بدون نام

      این افغان های رو برن کشور خودشون

    • amir

      سلام خیلی ببخشید اینجور میگم ولی یه مثال میزنن که یاسین به گوش خر خوندن بی فایده ست ما هم هرچی به این کسایی که نژاد پرست هست بگیم بی فایده ست .. فقر فرهنگی دارن فقط دنبال یه افغانی بد بخت میگردن که بهش بپرن ولشون کنید .من به عنوان یک ایرانی شرمندم و از شما معذرت میخوام .

    • نوری

      حقش بود میشناختمش پسره ام بچه محل ما بود دمش گرم الانم دارن پول جمع میکنن دیشه شو بدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج