۶۴۵۱۶۵
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

قرار مجرمیت برای دو متهم به قتل

دو قاتل که در دو ماجرای جداگانه دست به جنایت زده بودند، از سوی دو بازپرس دادسرای جنایی تهران مجرم شناخته شدند و در صورت موافقت دادیار، اظهارنظر پرونده آنها برای تعیین وقت محاکمه به دادگاه کیفری استان ارسال خواهد شد.

روزنامه شرق: دو قاتل که در دو ماجرای جداگانه دست به جنایت زده بودند، از سوی دو بازپرس دادسرای جنایی تهران مجرم شناخته شدند و در صورت موافقت دادیار، اظهارنظر پرونده آنها برای تعیین وقت محاکمه به دادگاه کیفری استان ارسال خواهد شد.
متهم اولین پرونده، مردی شیشه‌ای است که پس از قتل خواهرش، برای فرار از قانون در کمپ ترک اعتیاد پنهان شده بود. او پس از دستگیری به جرم خود اعتراف کرد. این مرد زمانی مورد ظن قرار گرفت که پلیس در جست‌وجوی قاتل یک نوعروس بود و تماس صاحب یک کمپ سرنخ‌های جدیدی از پرونده به پلیس داد.
ساعت ٩ شب ٢٨ مهر سال ٩٤، مردی هراسان دختر جوانی را که از ناحیه صورت و گردن با ضربات چاقو زخمی شده بود، به بیمارستان شهدای یافت‌آباد رساند؛ اما دقایقی بعد آتنای ٢٨ساله با وجود اقدامات پزشکان، جان خود را از دست داد. وقتی مشخص شد دختر جوان قربانی اختلاف خانوادگی شده است، بازپرس منافی‌آذر در دادسرای امور جنایی تهران دستور داد تیمی از اداره ١٠ پلیس آگاهی، قاتل را ردیابی کنند.
پیش از تماس مدیر کمپ ترک اعتیاد، سرنخ‌های دیگر نشان دادند آتنا به دست برادر شیشه‌ای‌اش به قتل رسیده است؛ ‌چون یکی از برادران آتنا درحالی‌که اشک در چشمانش حلقه زده بود و در محل حضور داشت، در بازجویی به پلیس گفت: برادر ٢٦ساله‌ام به نام رسول برای ترک اعتیاد در کمپ چیتگر بود تا اینکه شب حادثه از آنجا فرار کرد و به خانه آمد. متوجه شدیم او در حیاط شیشه می‌کشد.
او پس از مدتی سراسیمه وارد خانه شد و ناگهان با چاقو به خواهرم حمله‌ور شد و گریخت. در نهایت یکم آبان‌ همان سال درحالی‌که کارآگاهان دنبال ردی از رسول بودند، شخصی با برادر رسول تماس گرفت و گفت از این قاتل فراری اطلاعاتی دارد. مدیر یک کمپ ترک اعتیاد در شهرقدس گفت: به رفتارهای رسول مشکوک شده‌ام و او هنوز در اینجا به سر می‌برد. با به‌دست‌آمدن این اطلاعات، از مدیر کمپ خواسته شد قاتل فراری را نگه دارد تا پلیس برای دستگیری او اقدام کند. مدیر کمپ در اظهارات خود به مأموران گفت: رسول وقتی وارد کمپ شد، شرایط خوبی نداشت. به رفتارهایش مشکوک شدم. از او یک شماره تماس خواستم که اشتباه بود. با اصرار من سرانجام یک شماره داد که می‌گفت برادرش است و پس از آن متوجه شدم او قاتلی فراری است.
در ادامه رسول ٢٦ساله که باور نداشت تنها خواهرش را با دستان خودش به قتل رسانده، با ناباوری به پلیس گفت: خیلی شیشه کشیده بودم و در حالت عادی نبودم. برای بهترشدن قرص خوردم؛ ولی حالم بدتر شد. تا صبح بیدار ماندم، وقتی وارد خانه شدم نمی‌دانم چه شد که به خواهرم حمله کردم. هیچ اختلافی با هم نداشتیم. خیلی پشیمانم.
در پرونده دوم نیز مردی که اعتراف کرده به ‌دلیل اختلاف نیم‌میلیاردی دوست خود را کشته است، پس از گذراندن مراحل قانونی مجرم شناخته شد. به گفته معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، این قتل ٢٣ دی سال ١٣٩٥ رخ ‌داد و فردی با مراجعه به کلانتری ١٣١ شهرری به مأموران اعلام کرد برادرش به نام وحید ٣٢ساله، روز قبل از خانه خارج شده و بازنگشته‌ است.
برادر مرد ناپدیدشده پس از حضور در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: مدتی پیش برادرم با معرفی یکی از دوستانش اقدام به سرمایه‌گذاری در زمینه واردات خودرو در یک شرکت خصوصی به مبلغ ٥٠٠ میلیون تومان کرد؛ اما با وجود گذشت مدت زمانی نسبتا طولانی، شرکت هیچ‌گونه اقدامی برای عمل‌کردن به تعهداتش نکرد و برادرم به ما گفته بود مدیر شرکت حاضر به پس‌دادن مبلغ نیست.
کارآگاهان با مراجعه به دفتر کار فرد مدنظر، اطلاع پیدا کردند اساسا شرکتی برای انجام واردات قانونی خودرو از سوی این شخص ثبت نشده و اقدامات این فرد درباره واردات خودرو، صرفا صوری و کاغذی است. در ادامه، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی هویت واقعی فرد مدنظر شدند و فهمیدند او از کلاهبرداران سابقه‌دار است و از سال ١٣٩١ با تأمین قرار، در قالب مرخصی از زندان آزاد و پس از آن متواری شده بود.

با سرنخ‌های به‌دست‌آمده، مأموران موفق به دستگیری مظنون شدند و او نیز به قتل اعتراف کرد. درحال‌حاضر قرار مجرمیت متهم صادر شده است و به احتمال زیاد او در آینده نزدیک برای محاکمه در دادگاه کیفری استان حاضر خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی گلپا

      چرا هرجا هرحیونی آدم می کشه می گه تو حالت عادی نبودم فقط باید شرشونو از جامعه کند جالبه کلاهبرداران هم از مرخصی استفاده میکنند تاقبل از مرخصی کلاهبردار بوده بعداز مرخصی قاتل شده پس خوب بنگرید مرخصی به چه کسی می دهید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج