۶۴۵۱۸۲
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

زنگنه چرا بايد به مجلس می رفت؟

رضا زندي در روزنامه اعتماد نوشت: زنگنه از مجلسي‌ كارت زرد گرفت كه بيشترين‌ راي اعتماد چهار دوره وزارتش در نفت را از نمايندگانش گرفته بود. آن ۱۰۶ نماينده‌اي كه در مخالفت با طرح «برندينگ جايگاه‌هاي سوخت» با دادن كارت زرد موافقت كردند كافي است به يك روز كاري به پمپ بنزين‌ها سركشي كنند تا درددل‌هاي مردم را درباره خدمات ارايه شده در جايگاه‌هاي سوخت بشنوند و رضايت‌مندي آنها را ارزيابي كنند.

رضا زندي در روزنامه اعتماد نوشت: زنگنه از مجلسي‌ كارت زرد گرفت كه بيشترين‌ راي اعتماد چهار دوره وزارتش در نفت را از نمايندگانش گرفته بود. آن ۱۰۶ نماينده‌اي كه در مخالفت با طرح «برندينگ جايگاه‌هاي سوخت» با دادن كارت زرد موافقت كردند كافي است به يك روز كاري به پمپ بنزين‌ها سركشي كنند تا درددل‌هاي مردم را درباره خدمات ارايه شده در جايگاه‌هاي سوخت بشنوند و رضايت‌مندي آنها را ارزيابي كنند.
به لطف اينترنت، نگاهي هم به نحوه سوخت‌رساني در كشورهاي پيشرفته بيندازند. آنگاه شايد رنگ كارت‌شان تغيير كرد. در آن روي ماجرا اما، وزارت نفت بايد به نظرات نمايندگان مردم درخصوص جلوگيري از رانت، فساد و انحصار چه در «طرح برندينگ» و چه در هر طرح ديگري مجدانه عمل كند.

١- به توافق اخير‌ روس‌ها با سعودي‌ها براي صادرات گاز روسيه به عربستان به صورت ال.ان.جي نگاه كنيد. اين جمله پوتين خطاب به وزير انرژي عربستان را هم بخوانيد كه «از ما گاز بخريد و نفت بيشتري صادر كنيد. » (نقل به مضمون) . آنگاه تاثيرات ژئوپولتيك اين توافق را بررسي كنيد. پرونده طر‌ح به گل نشسته ساليان دور «ايران ال.ان.جي» را هم مطالعه كنيد. شايد لازم ديديد براي بحث‌هاي مهم‌تري زنگنه را به مجلس بكشانيد‌!
٢- حرفي نيست اگر‌ مخالفان زنگنه، از هر فرصتي براي كاستن از اقتدار وزارتش استفاده كنند. فراموش‌شان نشود اما، نفت صنعتي ملي است.
اتفاقا حال و روزش هم‌خوب نيست. سرمايه‌گذاري‌ها آن‌طور كه پيش‌بيني مي‌شد پيش نرفته است و چرخش آن‌طور كه‌ لازم بود نچرخيده است. ميهمان يك ساله كاخ سفيد تمام تلاشش را كرده است تا سرمايه‌گذاري در ايران -طبعا در مهم‌ترين‌ بخشش يعني نفت- راه نيفتد و بانك‌هاي بزرگ خارجي، با ايران همكاري نكنند. راستي چرا نمايندگان مردم در مجلس براي رفع موانع سرمايه‌گذاري پيش روي صنعت نفت جلسه تشكيل نمي‌دهند و راهكار ارايه نمي‌دهند؟!

۳- يك بار پيش از جلسه راي اعتماد مجلس به زنگنه، نوشتم كه «به زنگنه راي ندهيد!» اما اگر‌ راي داديد بر اجراي برنامه‌هاي ارايه شده‌اش در صنعت نفت نظارت كنيد. لازم بود از آن بخش‌هايي كه تحقق نيافته بازخواست و كمكش كنيد تا برنامه راي گرفته‌اش محقق شود. حالا فصل آن است كه پرسيده شود: «آقاي وزير در اين‌صد روز چقدر به وعده‌هايش عمل كرده است؟»، «آنها كه بايد به تحقق اين برنامه‌ها كمك مي‌كردند چه كر‌ده‌اند؟!» فرمانده را بي‌عقبه، بدون امكانات لازم و بي‌حمايت خواسته شده د‌ر ميدان نبرد رها كردن، فقط به يك نفر ضربه نمي‌زند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من‌نمیدونم‌توایران‌‌کسی‌‌نیست‌‌که‌بزارن‌جا‌زنگنه‌اگه‌نیست‌ولا‌یه‌خارجی‌بزارن‌مفیدتره

    • رضا

      سلام چه خوب بود.دولت مثل نان که گفتند گران شود خدماتی از جمله هزینه سوخت وبیمه کارگران را‌تقبل کرد ونان گران نشد ای کاش این بار برای حمل نقل هم این کار را میکردنند وبنزین را به هر لیتر ۵ الی....تومان میکردند ان وقت خیابان ها خلوت .مریض ها کمتر صف پزشکها خلوت ومعاینه ها دقیق تر این طوری در امدها در خیابانها و مطب و بیمارستانها هدر نمی رفت و ارز را به دوستان بعضی اقایان به ظاهر وطن دوست جهت خرید بنزین وماشین های تجملاتی و.....به خارج نمی دادیم وان را برای پیشرفت دانش هسته ودیگر فن اوری ها هزینه می کردیم وبا این کار ها رانت وافراد فاسد دیگر جایی برای ابراز ژن‌های خوب و پرسه زدن با ماشین های لوکس در میان جامعه نبودیم به امید موفقیت پیروزی حق بر باطل

    • شیر فرهاد از برره

      نظر بهتری دارم اونم اینه برجام را به هم بزنیم نزارن نفت صادر کنیم کاملا بزنیم توی کار اقتصاد مقاومتی اون موقعه که همه چی گل و بلبل میشه و به خودکفایی کامل می رسیم و اشتغال زیادی ایجاد میشه و رانت هم از بین می ره سر آقا زاده ها و ژن های برتر بی کلاه می مونه

    • بدون نام

      بزرگترین اشتباه آقای روانی انتخاب زنگنه وزیر نفت باید از میان دلسوزان به ملت انتخاب شود تا دولت را کمک بکند نه اینکه برای خودش دولت درس کند به نظر من آقای زنگنه یه حکومت مستقل برای خودش بما کرده واز دولت جداست

    • بدون نام

      اگر ایرانیان دو روز ماشین بیرون نیارندوپمپ بنزین ها بیکار بنشیند ومردم ازدولت حمل‌ونقل عمومی برای سرکار رفتن بخواه وهرکسی نتوانست سرکاربره بگه ماشین برای امدن نبود یا دانش اموز یا دانشجویان...دکتر بقال پرستار قصاب وشغل های معلم استاد و......؟.انوفت ببین که مردم باماشینشان چه کمکی به دولت میکنند وضع اتوبوس تاکسی مترو کدامشان میتواند به داد مردم برسند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج