۶۴۵۲۰۴
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

نقطه ضعف موجود در حذف یارانه نقدی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تخصیص منابع حاصل از حذف یارانه‌بگیران به یارانه نان، نظام سلامت و ... را نقطه ضعف هدفمندی یارانه‌ها در بودجه ۹۷ خواند. او هدف اصلی یارانه‌ها را رونق تولید و اشتغال عنوان کرد که مغایر با اهداف بودجه است. محمدرضا پورابراهیمی به بیان برخی نقاط ضعف و قوت بودجه سال ۹۷ پرداخت.

روزنامه دنیای اقتصاد: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تخصیص منابع حاصل از حذف یارانه‌بگیران به یارانه نان، نظام سلامت و ... را نقطه ضعف هدفمندی یارانه‌ها در بودجه ۹۷ خواند. او هدف اصلی یارانه‌ها را رونق تولید و اشتغال عنوان کرد که مغایر با اهداف بودجه است. محمدرضا پورابراهیمی به بیان برخی نقاط ضعف و قوت بودجه سال ۹۷ پرداخت.
او افزایش منابع صندوق توسعه ملی و کاهش سهم نفت در بودجه عمومی کشور را یکی از نقاط قوت بودجه سال آینده کل کشور دانست و گفت: برای اولین بار در بودجه سال ۹۷ سهم صندوق توسعه ملی به ۳۲ درصد می‌رسد و کم‌کم یک‌سوم منابع را در صندوقی نگهداری می کنیم که براساس قانون باید عقبه جریان تامین مالی طرح های بزرگ اقتصادی از سوی بخش خصوصی باشد.رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزایش سهم صندوق توسعه ملی را به معنای کاهش سهم دولت از درآمدهای نفتی دانست و گفت: این امر یکی از نقاط قوت بودجه است که با اجرای آن شاهد توسعه و اجرای طرح های بزرگ ملی خواهیم بود.
پورابراهیمی موضوع هدفمندی یارانه‌ها را یکی از نقاط ضعف لایحه بودجه سال ۹۷ ذکر کرد و با اشاره به اینکه دولت جسارت به خرج داده و به ساماندهی موضوع هدفمندی یارانه‌ها در بودجه اقدام کرده است، تصریح کرد: پیشنهادی که دولت در لایحه مطرح کرده این است که بیش از ۳۰میلیون نفر از جمعیت کشور از یارانه محروم شوند.او افزود: اما منابعی که قرار است بعد از حذف این افراد هزینه شود، مغایر قانون هدفمندی یارانه‌هاست.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تمام هدفی که ما در جامعه داریم این است که بتوانیم این منابع را به همان هدفگذاری قانون که بحث ایجاد اشتغال و رونق و توسعه فعالیت های اقتصادی است، سوق دهیم.پورابراهیمی افزود: اما در بودجه ۹۷ می بینیم که این منابع از بحث هدفمندی یارانه‌ها جدا شده و در قالب پرداخت یارانه نان، طرح نظام سلامت و یا کمک به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی ارائه شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تورا خدا قطع نکنید ما بیچاره ها چکار کنیم

    • بدون نام

      این پولی که از حذف یارانه بدست میارن. مثل پول های دیگه به باد خواهد رفت.

    • بدون نام

      خدا یا یارانه قطع نشه

    • بدون نام

      آقای روحانی گفتی کاری کنم که مردم به یارانه ۴۵ تومانی نیازی نداشته باشن ولی الان کاری کردی که مردم شدید به ۴۵ تومان نیاز دارن گران شدن بنزین و قطع یارانه ها یعنی نابودی اصلاح طلبان در انتخابات اگه اینطوری دوس داری بسم الله

    • بدون نام

      یارانه مردم بیچاره قطع نکنید خودتون بهترمیدونید که صرف اشتغال نمیشه میره به جیب اقازاده ها

    • بدون نام

      اگه یارانه مردم را قطع کنند دیگه دولت هیچ انتظاری نباید از مردم داشته باشه .تمام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج