۶۴۵۳۸۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

۱۰ نکته مهم برای رانندگی در زمستان

زمستان از راه رسیده است و این فصل می‌تواند برای برخی رانندگان در مسیرهای صعب العبور یک چالش تمام عیار را رقم بزند.

برترین ها - ترجمه از حمید گنجی: زمستان از راه رسیده است و این فصل می‌تواند برای برخی رانندگان در مسیرهای صعب العبور یک چالش تمام عیار را رقم بزند. زمستان فصلی است که زیبایی‌ها و سرگرمی‌هایی مانند برف‌بازی و اسکیت‌روی یخ را به همراه می‌آورد، اما اگر در جاده باشید، این فصل برایتان چندان دلچسب نخواهد بود.
در این مطلب قصد داریم نکاتی را با شما به اشتراک بگذاریم که با رعایت آنها می‌توانید امنیت‌ خود و سرنشینان خودرو را در روزهای برفی و سرد زمستان افزایش دهید. آموزش‌های زیر روی روش صحیح رانندگی در شرایط لغزنده تمرکز دارند.
۱۰ نکته مهم برای رانندگی در زمستان
کفش‌های مناسب به پا کنید

وقتی که برف شروع به باریدن می‌کند، اولین کاری که افراد باید انجام دهند این است که ماشین خود را به لاستیک‌های مناسب زمستان مجهز کنند. اگر تایرهایتان چسبندگی خوبی نداشته باشند می‌توانند خودرو را به یک جسم غیرقابل کنترل در جاده تبدیل کنند که مدام به این طرف و آن طرف لیز می‌خورد.

برای خرید لاستیک مناسب زمستان در ابتدا یک تحقیق خوب و جامع انجام دهید تا بتوانید بهترین لاستیک‌های ممکن را خریداری کنید. همچنین اگر جاده‌ها بیش از حد لغزنده هستند، علاوه بر خرید تایر مناسب، باید برای حفظ پایداری خودرو و جلوگیری از لغزندگی، این تایرها را با زنجیر چرخ همراه کنید.
۱۰ نکته مهم برای رانندگی در زمستان

خودروی خود را برای روزهای برفی آماده کنید

خرید تایر مناسب زمستان معمولا باید اولین کاری باشد که توسط راننده انجام می‌گیرد. اما علاوه بر خرید تایر مناسب، باید مطمئن شوید که خودری شما برای زمستان آماده است. باید خودرو را از جنبه‌های گوناگون مانند عملکرد صحیح باتری، بخاری، برف پاک کن، مایعات موجود، درز پنجره‌ها، آینه‌های جانبی، چراغ‌های جلو و بسیاری دیگر از موارد بررسی کنید.
۱۰ نکته مهم برای رانندگی در زمستان

لوازم مورد نیاز را ذخیره کنید

گاهی اوقات شرایط در زمستان ممکن است غیرقابل پیش‌بینی شود و مجبور شوید که برای مدتی در خودرو بمانید یا در جایی اقامت کنید. در هنگام سفر در زمستان باید وسایلی مانند لباس‌های گرم، غذا، چراغ قوه، پتو، پاوربانک، رادیو، بیل، کیت کمک‌های اولیه و تایر زاپاس را به همراه داشته باشید. به اقلام ذکر شده می‌توانید به انتخاب خود وسایل ضروری دیگری را نیز بیافزایید.
۱۰ نکته مهم برای رانندگی در زمستان

خودرو را تمیز نگه‌دارید

بسیاری از افراد در زمستان، تمیز کردن خودرو را به کل فراموش می‌کنند و بر این عقیده‌اند که تمیز کردن و کاراش بردن مخصوص فصولی غیر از زمستان است. اما باید بدانید که تمیز نگه داشتن خودرو در زمستان از تابستان مهم‌تر است.

یخ قرار گرفته روی خودرو و به خصوص شیشه‌ها می‌تواند خطرناک باشد. بنابراین وقتی که خودرو را برای گرم کردن روشن می‌کنید، زمانی را نیز به زدون برف و تمیز کردن شیشه‌ها اختصاص دهید. همچنین مطمئن شوید که هیچ‌گونه آلودگی روی چراغ‌های خودرو وجود ندارد.

دلیل دیگر تمیز کردن خودرو در زمستان این است که با این کار مانع از زنگ زدن بدنه خودرو می‌شوید. شرکت‌های راهسازی برای آب کردن یخ‌های روی جاده معمولا از نمک استفاده می‌کنند و این نمک می‌تواند روی سطوح فولادی، آلومینومی و پلاستیکی خودرو اثر بگذارد.
۱۰ نکته مهم برای رانندگی در زمستان

نور چراغ‌ها را چک کنید

رانندگی در زمستان و شرایط برفی می‌تواند دید راننده نسبت به شرایط اطراف را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. اولین کاری که قبل از سفر باید انجام دهید این است که نور چراغ‌های خودرو، چه جلو و چه عقب، را چک کنید تا مطمئن شوید که هیچ نقصی در آنها وجود ندارد. نور پایین، نور بالا و چراغ مه شکن خودرو را به دقت چک کنید. همچنین توجه داشته باشید که شدت زیاد نور در شرایط برف سنگین می‌تواند بازتابی از نور را در چشم خودتان ایجاد کند و این برایتان خطرناک خواهد بود. علاوه بر چک کردن چراغ‌های خودرو، وسایلی مانند لباس شبرنگ و چراغ قوه را نیز به همراه خود ببرید.
۱۰ نکته مهم برای رانندگی در زمستان

مسیر را بررسی کنید

در فصل زمستان و قبل از اینکه به سفر بروید، همیشه مسیر خود را بررسی کنید. اگر قصد سفر در اطراف شهر را دارید، این بررسی زیاد لزومی ندارد، اما اگر سفرهای طولانی را در برنامه قرار داده‌اید، چک کردن مسیر یک ضرورت است. اطلاعات ترافیکی، وضعیت آب و هوایی و وضعیت جاده از جمله مواردی هستند که قبل از سفر در زمستان باید از آنها آگاهی داشته باشید.
۱۰ نکته مهم برای رانندگی در زمستان

آهسته برانید

تنها موردی که اهمیتش از آماده کردن خودرو بیشتر است، طرز استفاده صحیح از آن است. حتی اگر بهترین سیستم چهار چرخ جهان را نیز زیرپای خود داشته باشید، اگر به آرامی و با احتیاط رانندگی نکنید، در صورت تصادف شانس چندانی برای زنده ماندن نخواهید داشت.

هنگامی که جاده لغزنده است، آهسته برانید و از انجام جابجایی‌های ناگهانی در جاده خودداری کنید. همچنین در این شرایط باید زمان بیشتری را نیز به اعمالی مانند شتاب‌گیری، ترمز، چرخش و حتی تغییر خطوط اختصاص دهید. وقتی که خودرو شروع به لغزیدن می‌کند، پای خود را از روی ترمز بردارید و سعی کنید به آرامی وسیله نقیله را به تحت کنترل خود بگیرید و آن را به گوشه‌ای هدایت کنید.

البته این عمل شاید فقط در بیان آسان باشد و در شرایط واقعی انجام چنین کاری از عهده راننده بر نیاید. اما با تمرین بسیار می‌توان در این کار به مهارت رسید. عکس‌العمل به شرایط لغزنده جاده با حفظ خونسردی کامل از جمله مهارت‌هایی است که یک راننده باید داشته باشد.
۱۰ نکته مهم برای رانندگی در زمستان

سلامت باتری را چک کنید

هوای سرد می‌تواند قدرت باتری را کاهش دهد و همچنین زمان لازم برای راه‌اندازی یک موتور گازوئیلی یا دیزلی را نیز بالا ببرد. قبل از شروع زمستان، مطمئن شوید که باتری خودرو در وضعیت مناسبی قرار دارد. با استفاده از یک دستگاه multimeter، خودتان می‌توانید وضعیت سلامت باتری خودرو را چک کنید. برای استفاده از دستگاه multimeter لازم است که بعد از خاموش کردن خودرو، این دستگاه را روی ولتاژ DC تنظیم کرده و زبانه‌های آن را به پایانه‌های باتری وصل کنید. اگر عدد نشان داده شده در نمایشگر multimeter برابر با ۱۲.۴۵ یا بیش از آن بود، این خبر خوبی است و به شما می‌گوید که باتری خودرو به طور کامل شارژ شده است. هر عددی کمتر از این مقدار حکایت از آن دارد که باتری در تامین قدرت با مشکل مواجه است.
۱۰ نکته مهم برای رانندگی در زمستان

سوخت کافی به همراه داشته باشید

رفتن به پمپ بنزین و ماندن در صف شاید به مزاق بسیاری از افراد خوش نیاید، اما در فصل زمستان و وقتی که دما به نقطه انجماد می‌رسد، پر بودن باک خودرو به یک ضرورت تبدیل می‌شود. پر بودن باک مانع از ایجاد تراکم در لوله‌های سوختی می‌شود. اگر این تراکم به وجود بیایید، احتمال یخ زدگی را به دنبال دارد که می‌تواند در نوع خود مشکل‌ساز باشد. سوخت تنها مایعی نیست که در زمستان باید مورد بررسی قرار بگیرد، بلکه مایعات دیگری مانند ضد یخ و آب خودرو نیز از جمله مواردی است که باید به آن توجه کنید. همچنین باید مطمئن شوید که در مخازن این مایعات هیچ‌گونه نشتی وجود ندارد.
۱۰ نکته مهم برای رانندگی در زمستان

برای شرایط اضطراری آماده باشید

علاوه بر به همراه داشتن لوازم شرایط اضطراری، برخی فعالیت‌ها نیز وجود دارد که برای حفظ کردن خود، وسیله نقلیه و سایر کاربران راه از خطرهای احتمالی باید انجام دهید. اگر در راه ماندید، از وسیله نقلیه خود جدا نشوید، زیرا در صورت انجام این کار شانس شما برای پیدا شدن توسط گروه‌های امداد و نجات کاهش می‌یابد. گروه‌های امداد و نجات می‌توانند خودرو را سریع‌تر از نفر شناسایی کنند و به کمک بیایند.

اگر مجبور شدید برای مدتی طولانی وسیله نقلیه خود را در مکانی متوقف کنید، حتما مثلث‌های شب رنگ را در اطراف خودرو قرار دهید و یا پرچم‌های قرمز رنگ را به آنتن خودرو یا پنجره‌ها متصل کنید. همچنین سعی نکنید که برای گرم کردن خود و استفاده از بخاری، خودرو را برای مدت زمان زیادی روشن نگه دارید. این کار ممکن است باعث مسدود شدن لوله اگزوز توسط برف شود و منوکسید کربن را به داخل خودرو انتقال دهد.
۱۰ نکته مهم برای رانندگی در زمستان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج