۶۴۵۴۱۲
۱۵ نظر
۱۱۷۰۲
۱۵ نظر
۱۱۷۰۲
پ

فیلم‌های دیدنی برای شب‌های کریسمس

در ایام کریسمس یکی از چیز‌هایی که خانواده‌ها از آن لذت خواهند برد تماشای فیلم‌هایی است که با این تعطیلات هماهنگی داشته باشد.

برترین‌ها: در ایام کریسمس یکی از چیز‌هایی که خانواده‌ها از آن لذت خواهند برد تماشای فیلم‌هایی است که با این تعطیلات هماهنگی داشته باشد. در طول تاریخ سینما فیلم‌های زیادی با حال و هوای کریسمس و بابانوئل ساخته شده است که هر یک ویژگی‌های خاص خود را داشته اند. در این میان برخی فیلم‌ها بهتر، دیدنی‌تر و جذاب‌تر بوده اند. در این مطلب قصد داریم شما را با ۲۰ مورد از بهترین فیلم‌هایی که با موضوع کریسمس ساخته شده اند آشنا کنیم.

۱. اِلف (۲۰۰۳)

فیلم‌های دیدنی برای شب‌های کریسمس

فیلم «اِلف» (Elf) از آن دسته فیلم‌های مربوط به کریسمس است که هیچ گاه کهنه نشده و هر سال از جوک‌ها و لحظه‌های جذاب آن گفته می‌شود. بدون شک از تماشای این فیلم لذت خواهید برد. این فیلم داستان یکی از اِلف‌های بابا نوئل را روایت می‌کند که ناگهان در می‌یابد یک انسان است و برای پیدا کردن پدرش به نیویورک می‌رود و این موضوع در عید کریسمس اتفاقاتی را برای وی در پی دارد.

۲. داستان کریسمس (۱۹۸۳)

فیلم‌های دیدنی برای شب‌های کریسمس

شبکه‌ی تی بی اس فیلم «داستان کریسمس» (A Christmas Story) را هر ساله به مدت ۲۴ ساعت پخش می‌کند و بدین ترتیب هر کسی که در خانه اش تلویزیون دارد دستکم یک بار این فیلم را دیده است. این فیلم موزیکال داستان پسر بچه‌ای را روایت می‌کند که برای هدیه کریسمس خود تقاضای یک تفنگ خاص را دارد، اما همه و حتی بابانوئل با این درخواست او مخالفت می‌کنند.

۳. عشق واقعی (۲۰۰۳)

فیلم‌های دیدنی برای شب‌های کریسمس

فیلم «عشق واقعی» (Love Actually) از ده داستان عاشقانه تشکیل شده که با هم در ارتباط هستند. در هنگام تماشای این فیلم هم خواهید خندید و هم خواهید گریست، اما در نهایت متوجه می‌شوید که عشق همه جا در اطراف ما حضور دارد. این فیل کمدی رمانتیک ده داستان عاشقانه را هفته‌ها قبل از شروع تعطیلات کریسمس دنبال کرده و در نهایت به روز عید کریسمس می‌رسد و جنبه‌های متفاوتی از عشق را به تصویر می‌کشد.

۴. قطار سریع السیر قطبی (۲۰۰۴)

فیلم‌های دیدنی برای شب‌های کریسمس

خواندن داستان «قطار سریع السیر قطبی» (The Polar Express) در دوران کودکی شاید جذابیت چندانی نداشته باشد، اما تماشای نسخه انیمیشن آن شما را شگفت زده خواهد کرد. این انیمیشن پرهزینه داستان پسربچه‌ای را روایت می‌کند که به وجود بابائوئل اعتقادی ندارد و در عصر روز کریسمس سوار بر قطاری پر از بچه می‌شود که به سمت قطب شمال می‌رود و در این مسیر اتفاقاتی باورنکردنی برای وی رخ می‌دهد.

۵. معجزه در خیایان سی‌و‌چهارم (۱۹۹۴)

فیلم‌های دیدنی برای شب‌های کریسمس

فیلم‌های متعددی در مورد باور به وجود بابانوئل ساخته شده است، اما فیلم «معجزه در خیابان سی و چهارم» (Miracle On ۳۴th Street) یکی از معدود فیلم‌های این ژانر است که هر بار که می‌بینید زیبایی بیشتری برای شما دارد. این فیلم داستان دختر بچه‌ای را روایت می‌کند که می‌خواهد مادرش را قانع کند که باب نوئل واقعی است و وجود دارد.

۶. تعطیلات (۲۰۰۶)

فیلم‌های دیدنی برای شب‌های کریسمس

فیلم «تعطیلات» (The Holiday) که ستاره‌های بسیاری مانند جود لا، کامرون دیاز، کیت وینسلت و جک بلک در آن حضور دارند ترکیبی از کمدی و احساسات عاشقانه است. این فیلم داستان دو زن در ایام کریسمس را روایت می‌کند که به دلیل مشکلاتی که با شوهرشان دارند به طرز باورنکردنی با هم روبرو می‌شوند.

۷. سرود کریسمس (۲۰۰۹)

فیلم‌های دیدنی برای شب‌های کریسمس

فیلم فانتزی «سرود کریسمس» (A Christmas Carol) که با بازی جیم کری و با اقتباس از کتابی نوشته چارلز دیکنز ساخته شده داستان مردی را روایت می‌کند که بسیار خسیس و بدرفتار شده است و شب کریسمس همسر متوفایش به خوابش آمده و به او هشدار می‌دهد که باید با اطرافیانش رفتار بهتری داشته و دست از خساست بردارد. این فیلم سه بعدی از آن دسته فیلم‌هایی است که در ایام کریسمس باید حتما تماشا کنید.

۸. چگونه گرینچ کریسمس را دزدید (۲۰۰۰)

فیلم‌های دیدنی برای شب‌های کریسمس

این فیلم لایو اکشن که بازسازی داستا کلاسیک کریسمس دکتر زئوس است به نماد اصلی کریسمس و یکی از شاهکار‌های جیم کری تبدیل شد. این فیلم داستان مردی بدذات و زشت را روایت می‌کند که از جامعه طرد شده و در ایام کریسمس در صدد انتقام از مردم شهر بر می‌آید. فیلم «چگونه گرینچ کریسمس را دزدید» (How the Grinch Stole Christmas) یکی از بهترین آهنگ‌های کریسمس را در خود دارد که شنیدنی است و نشان می‌دهد که حتی انسان‌های بد نیز کریسمس را دوست دارند.

۹. تنها در خانه (۱۹۹۰)

فیلم‌های دیدنی برای شب‌های کریسمس

این فیلم باعث می‌شود که به ماندن در خانه در ایام تعطیل علاقه بیشتری نشان دهید. فیلم «تن‌ها در خانه» (Home Alone) داستن یک پسر بچه هشت ساله را روایت می‌کند که در ایام تعطیلات کریسمس در خانه تنها مانده و در این حین دو دزد ناشی و احمق برای سرقت وارد خانه می‌شوند و این پسر بچه با هوش و استعدادی که دارد آن‌ها را از خانه فراری می‌دهد. اگر از دیدن این فیلم لذت بردید به سراغ قسمت دوم و سوم آن نیز بروید.

۱۰. رودولف گوزن بینی قرمز (۱۹۶۴)

فیلم‌های دیدنی برای شب‌های کریسمس

فیلم «رودولف گوزن بینی قرمز» (Rudolph, the Red.Nosed Reindeer) یکی دیگر از آن فیلم‌های دوست داشتنی و کلاسیک با محوریت کریسمس است که بسیاری از بهترین آهنگ‌های کریسمس را در خود دارد. این فیلم انیمیشن تلویزیونی داستان روز کریسمس و چگونگی نجات آن توسط یک گوزن بینی قرمز افسانه‌ای را شرح می‌دهد.

۱۱. بابانوئل (۱۹۹۴)

فیلم‌های دیدنی برای شب‌های کریسمس

بدون بابا نوئل کریسمسی وجود ندارد. فیلم فانتزی و کمدی «بابا نوئل» (The Santa Claus) داستان مردی را روایت می‌کند به علت پایین افتادن بابا نوئل از سقف خانه اش باید بابا نوئل شده و بدین ترتیب وی و پسرش راهی سفری جادویی به قطب شمال می‌شوند. مشکل اینجاست که هیچ کس باور نمی‌کند او بابا نوئل است حتی خودش. این فیلم چنان مورد استقبال قرار گرفت که دو دنباله دیگر نیز از آن ساخته شد.

۱۲. چه زندگی شگفت‌انگیزی (۱۹۴۶)

فیلم‌های دیدنی برای شب‌های کریسمس

پیام واقعی و زیبای این فیلم در مورد زندگی بامعنای انسان‌ها آن را به یک کلاسیک دوست داشتنی با محوریت کریسمس تبدیل کرده است که گریه نکردن از شادی در پایان این فیلم کار سختی است. فیلم «چه زندگی شگفت انگیزی» (It's a Wonderful Life) داستان مردی با شخصیت و دوست داشتنی را روایت می‌کند که به دلیل ورشکستگی تصمیم به خودکشی می‌گیرد، اما فرشته‌ای در قالب یک زن برای نجات او و بازگرداندنش به زندگی شاد به زمین فرستاده می‌شود.

۱۳. کریسمس چارلی براون (۱۹۶۵)

فیلم‌های دیدنی برای شب‌های کریسمس

اگر چه فیلم کارتونی «کریسمس چارلی براون» (A Charlie Brown Christmas) برای اولین بار در سال ۱۹۶۵ از تلویزیون پخش شد، اما پیام آن هنوز هم به گوش می‌رسد. این انیمیشن داستان پسر بچه‌ای به نام چارلی را روایت می‌کند که از توجه بیش از حد مردم به مادیات در طی دوران جشن کریسمس ناراحت است و تصمیم می‌گیرد این اوضاع را به بدست گرفتن مدیریت جشن کریسمس در مدرسه خود تغییر دهید.

۱۴. کابوس پیش از کریسمس (۱۹۹۳)

فیلم‌های دیدنی برای شب‌های کریسمس

این انیمیشن استاپ موشن موزیکال و فانتزی با همکاری تیم برتون و استودیو والت دیزنی است تنها فیلمی است که دو جشن را در یک فیلم به تصویر می‌کشد: جشن هالووین و کریسمس. فیلم «کابوس پیش از کریسمس» (The Nightmare Before Christmas) داستان جک اسکلینگتون را روایت می‌کند که پادشاه کدویی شهر هالووین است و بعد از کشف شهر کریسمس تلاش می‌کند که کریسمس را از آنِ خود کند. بدین ترتیب بابا نوئل را دزدیده و خودش را جای او جا می‌زند، اما اوضاع آن طور که او می‌خواهد پیش نمی‌رود.

۱۵. فراستی آدم برفی (۱۹۶۹)

فیلم‌های دیدنی برای شب‌های کریسمس

اولین انیمیشن «فراستی آدم برفی» (Frosty the Snowman) در سال ۱۹۶۹ ساخته شد و از آن زمان هر ساله در روز عید سال نو از تلویزیون پخش می‌شود. این کارتون سیاه و سفید با هر بار آب شدن آدم برفی خود شما را دچار نگرانی می‌کند، اما از شنیدن ترانه‌های آن لذت خواهید برد. این انیمیشن داستان دانش آموزان یک مدرسه را روایت می‌کند که در روز قبل از عید کریسمس در حیاط مدرسه یک آدم برفی ساخته و اسم آن را فراستی می‌گذارند. با گذاشتن کلاه یک جادوگر روی سر این آدم برفی او زنده می‌شود و در ادامه اتفاقاتی برای آن‌ها رخ می‌دهد.

۱۶. فیلم‌های هری پاتر

فیلم‌های دیدنی برای شب‌های کریسمس

اگر چه هیچ کدام از فیلم‌های «هری پاتر» مشخصاً و صرفاً به عید کریسمس تعلق ندارند، اما در هر صورت ارتباطاتی با این عید دارند. در روز‌های تعطیل سال نو نیز فیلم‌های «هری پاتر» (Harry Potter) به طور مستمر از شبکه‌های مختلف پخش می‌شوند تا ارتباط این مجموعه فیلم با عید کریسمس را به طرفداران هری پاتر یادآوری نمایند.

۱۷. الهه کریسمس (۲۰۱۰)

فیلم‌های دیدنی برای شب‌های کریسمس

فیلم تلویزیونی «الهه کریسمس» (Christmas Cupid) داستان یک مدیر تبلیغاتی برای اکران فیلمی در روز کریسمس برای یکی از مشتریانش را روایت می‌کند که با مشکلاتی روبرو می‌شود. اما این تبلیغات چی بیچاره باید این ماموریت را چنان بی نقص انجام دهد که علیرغم دست و پا چلفتی بودن به جای نامزد سابقش به عنوان معاون رییس کمپانی خود انتخاب شود. وی در این مسیر تنها به خود فکر می‌کند و به احساسات دیگران توجهی ندارد و این موضوع مشکلاتی را در انتها برای وی بوجود می‌آورد.

۱۸. بهترین هدیه کریسمس (۲۰۰۰)

فیلم‌های دیدنی برای شب‌های کریسمس

فیلم تلویزیونی «بهترین هدیه کریسمس» (The Ultimate Christmas Present) در مورد دو دختر ۱۳ ساله اهل لس آنجلس است که از کریسمس تنها برف فراوان می‌خواهند. از این رو وقتی که یک ماشین برف ساز را به صورت اتفاقی در جنگل پیدا می‌کنند از آن برای دادن یک برف سنگین کریسمسی به شهر خود استفاده می‌کنند. تنها مشکل این است که این دستگاه به بابا نوئل تعلق داشته و خیلی زود خراب می‌شود و بدین ترتیب برف و بوران شدیدی اتفاق می‌افتد. بدین ترتیب این دو دختر باید قبل از این که عید کریسمس به یک کابوس بزرگ تبدیل شود به بابا نوئل کمک کرده و آن را تعمیر کنند.

۱۹. جک فراست (۱۹۹۸)

فیلم‌های دیدنی برای شب‌های کریسمس

فیلم «جک فراست» (Jack Frost) داستان پدری را روایت می‌کند که هیچ گاه نمی‌تواند روی قول هایش بماند تا این که در اثر یک سانحه رانندگی جانش را از دست داده و روحش در قالب بابا نوئل به زمین باز می‌گردد تا قبل از این که برای همیشه از این دنیا برود به قول‌هایی که قبلاً به پسرش داده جامه عمل بپوشاند.

۲۰. وقتی تو خواب بودی (۱۹۹۵)

فیلم‌های دیدنی برای شب‌های کریسمس

فیلم «وقتی تو خواب بودی» (When You Were Sleeping) داستان دختری بلیت فروش و درمانده از زندگی سخت و تکراری را روایت می‌کند که به یکی از مشتریانش که هر روز از برابر او می‌گذرد علاقمند می‌شود. علی رغم این که وی در تمام طول عمرش تنها بوده، اما یک روز که زندگی آن مرد را نجات می‌دهد زندگیش برای همیشه دچار تغییر می‌شود، زیرا خانواده آن مرد او را با نامزد پسرشان اشتباه می‌گیرند. مرد مورد نظر در اثر حادثه‌ی قطار به کما رفته است و در این مدت که ایام کریسمس نیز هست این دختر جوان باید با خانواده او زندگی کند و در این بین عاشق برادر مرد می‌شود و این شرایط اوضاع را برای او پیچیده‌تر از قبل می‌کند.

منبع: seventeen

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Mohammad Reza

      تنها در خانه عالیه(البته 1و2)
      خیلی با این فیلم خاطره دارم

    • هومن

      ممنون از شما،امکانش هست از کارتونای قدیمی تلویزیون،(اوایل دهه هفتاد)هم مطلب بذارین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا انقدر دوست دارید برگردید به عقب

    • بدون نام

      الان ما کریسمس داریم

    • setareh

      گرینچ 2018

      پاسخ ها

      • کیانا

        عالیه

    • مسافر

      فقط هری پاتر

    • بدون نام

      نوئل هم قشنگه

    • بدون نام

      در فيلم چه زندگي شگفت انگيزي، فرشته اي كه براي نجات اومد زن نبود! خودت فيلم رو نديدي؟

    • بدون نام

      خیلی انیمیشن های دیگه ای هم درمورد کریسمس هست اما اصلا بهشون اشاره نکردید

    • بدون نام

      شماره چهار من تو بچگی سی دیشو داشتم.سی دی شماره دو فیلم از همون اول خراب بود من بدبخت فقط نصف فیلمو میدیدم خیلی سال گذشت تا نصفه بقیشو از اینترنت گرفتم و دیدم با تشکر از نویسنده خاطرات زنده شد

    • بدون نام

      شماره چهار من تو بچگی سی دیشو داشتم.سی دی شماره دو فیلم از همون اول خراب بود من بدبخت فقط نصف فیلمو میدیدم خیلی سال گذشت تا نصفه بقیشو از اینترنت گرفتم و دیدم با تشکر از نویسنده خاطرات زنده شد

    • بدون نام

      یه زمانی صدا و سیما یه فیلم گریه دار مخصوص نوجوانان روی وی اچ اس داشت به نام دخترک کبریت فروش. دو دهه شب های کریسمس اینو گذاشت تا از خود آمریکا با پست فیلم های تنها در خانه 1 و 2 رو براشون فرستان و استدعا کردن اینو جایگزینش کنن و از اون روز 20 سالی میشه که تنها در خانه 1 و 2 جور اون کارتن رو میکشن

    • هانیه

      خیلی خوبه

    • مهرشاد ایرانی نژاد

      بهترین فیلم سینمایی دنیا تنها در خانه است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج