جاباما
۶۴۵۴۶۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مرگ خاموش سالانه ۸۰۰ نفر در کشور

رییس کارگروه پیشگیری از مرگ های خاموش و رییس انجمن ایمن کشور گفت: سالانه بطور متوسط ۸۰۰ نفر در کشور بر اثر مسمومیت ناشی از تنفس گاز جان خود را از دست می دهند که کاهش این مساله نیازمند یافتن راهکارهایی است.

خبرگزاری ایرنا: رییس کارگروه پیشگیری از مرگ های خاموش و رییس انجمن ایمن کشور گفت: سالانه بطور متوسط ۸۰۰ نفر در کشور بر اثر مسمومیت ناشی از تنفس گاز جان خود را از دست می دهند که کاهش این مساله نیازمند یافتن راهکارهایی است.

جواد نوفرستی روز چهارشنبه در همایش آموزشی پیشگیری ازمسمومیت و مرگ با گاز منواکسید کربن (CO) در گرگان اظهار کرد: همچنین سالانه حدود ۸۰ هزار نفر بر اثر مسمومیت ناشی از تنفس این گاز راهی بیمارستان ها می شوند.

وی عنوان کرد: امروزه تشکیل 'جامعه ایمن' از نیازهای ضروری بوده که باید بخش دولتی و خصوصی و همراه با تشکل ها و سازمان های مردم نهاد تلاش کرده و جامعه را نسبت به آسیب های این قاتل خاموش و مرگ های اینگونه و راهکارهای مقابله با آن آگاه سازند.
نوفرستی گفت: مرگ سالانه 16 هزار نفر براثر حوادث ترافیکی و نیز 333 هزار مصدوم این سوانح آمار بسیار بالائی است و باید طبق سند 1404 این آمار به 10 هزار نفر کاهش یابد.

رییس انجمن ایمن کشور یکی از دلایل مرگ های خاموش را نوع ساخت و سازها و رعایت نکردن مقررات ملی ساختمان و استانداردهای لازم آن بیان کرد و افزود: از سوی دیگر کم توجهی خانواده ها در خصوص استفاده صحیح از لوازم گازسوز، گرمایشی و سایر لوازمی که تولید مونواکسید کربن می کند، زمینه ساز بروز این مرگ ها است.
وی با بیان اینکه مساله پیشگیری بهتر از درمان است، تنها شعار نیست، یادآور شد: نبود فرماندهی واحد در بحران ها و مشکلات یک آسیب اساسی در حوزه اقدامات پیشگیرانه است.
رییس کارگروه پیشگیری از مرگ های خاموش گفت: در طرح جامعه ایمن ۱۴ برنامه ایمنی در بخش های مختلف از جمله ترافیک، کودکان، مدرسه، محل کار و بخش های دیگر به خصوص منازل دیده شده و برای ایمنی ساختمان نیز پنج محور کاری در بخش هایی همچون جلوگیری از گازگرفتگی، آتش سوزی، سقوط آسانسور، برق گرفتگی در نظر گرفته شده است.
نوفرستی تاکید کرد: بی توجهی به این موارد باعث شده که ساختمان ها و منازل که باید محل آرامش و آسایش باشند، در مواردی به محل مرگ خاموش تبدیل می شود.
وی همچنین اظهار کرد که امروزه در بخش هایی از جامعه وجدان کاری کمرنگ شده و به اخلاق حرفه ای کمتر توجه می کنیم.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان نیز گفت: هدف از برگزاری این همایش ایجاد و شکل گیری طرح 'جامعه ایمن' ابتدا در گرگان و سپس در دیگر شهرستان های استان گلستان است، جامعه ای که در برابر گازگرفتگی، تصادفات، ترافیک ایمن بوده و به زنده ماندن انسان ها کمک کند.
مهدی قره قاشی همچنین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ایجاد این جامعه ایمن نیازمند همکاری بخش دولتی و خصوصی، تشکل ها و سازمان های مردم نهاد است.
وی تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و گرایش مردم به استفاده از لوازم گرمایشی، نیاز بود تا کلاس آموزشی نحوه استفاده از لوازم برگزار شود تا زمستانی خوبی همراه با آسایش و آرامش را سپری نمائیم.
وی ادامه داد: در سال جاری در سطح شهرستان گرگان هیچ مورد مسمومیت و گازگرفتگی به ما گزارش نشده است.
به گفته وی؛ اکنون بیش از یکهزار نفر با این سازمان به عنوان آتش نشان داوطلب همکاری دارند.

براساس اعلام مرکز فوریت های پزشکی گلستان سال گذشته ۱۲۵ مورد مسمومیت ناشی از گاز منواکسید کربن به مرکز ۱۱۵ استان گزارش شد و از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه نیز ۳۵ مورد مسمومیت در این بخش کمک رسانی شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج