جاباما
۶۴۵۴۷۵
۱ نظر
۵۱۹۲
۱ نظر
۵۱۹۲
پ

۱۰ تکنولوژی سری هوایی که شما را متحیر خواهند کرد

در لیست زیر ما برای شما هواپیماها و جت‌های شگفت انگیزی که قابلیت‌های دیوانه کننده‌ای نیز دارند را آماده کرده‌ایم تا با این دنیای عجیب و ناشناخته بیشتر آشنا بشوید. حتی برخی می‌گویند این تکنولوژی‌ها فراتر از تکنولوژی‌‌های زمینی است و شاید فرا زمینی‌ها در ایجاد آن‌ها کمک‌هایی کرده باشند!

برترین ها - ترجمه از محمدپارسا حاتمی: بی‌شک می‌توان گفت که پرواز از ابتدای خلقت، یکی از دغدغه‌های اصلی زندگی پر فراز و نشیب انسان‌ بوده است و هر روزه برای رسیدن به این هدف تلاش‌ها کرده است تا اینکه به جایگاه امروزی رسیده است. اما امروزه علاوه بر هدف اصلی که نقل و انتقال است، استفاده‌های نظامی نیز از آن می‌شود و کشوری که در این زمینه پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته باشد، جزو کشورهای برتر در حوزه تکنولوژی به حساب می‌آید. اما حالا آماده‌اید تا با برترین تکنولوژی‌های ارتش‌های هوایی که تاکنون آن‌ها را از دید عموم پنهان کرده‌اند آشنا شوید؟

در لیست زیر ما برای شما هواپیماها و جت‌های شگفت انگیزی که قابلیت‌های دیوانه کننده‌ای نیز دارند را آماده کرده‌ایم تا با این دنیای عجیب و ناشناخته بیشتر آشنا بشوید. حتی برخی می‌گویند این تکنولوژی‌ها فراتر از تکنولوژی‌‌های زمینی است و شاید فرا زمینی‌ها در ایجاد آن‌ها کمک‌هایی کرده باشند!

Northrop Grumman B2 Spirit Bomber
۱۰ تکنولوژی سری هوایی که شما را متحیر خواهند کرد

واقعیت آن است که هنوز هم ایالات متحده می‌خواهد B2 Spirit را در سیستم هوایی خود نگه دارد و از آن به عنوان یک بمب افکن رادار گریز استفاده کند. گرچه این پروژه در طبقه بندی میزان محرمانه بودن، در طبقه خاکستری جای داده شده است و جزو سیاه‌ها نیست اما از دهه‌ی 70 و 80 میلادی که این پروژه شروع شد تا به امروز اطلاعت زیادی از آن فاش نشده است و همچنین این بمب افکن بطور رسمی در سال 1998 (1377) معرفی گردید و تا به اینجای کار که عملکرد مناسبی از خود نشان داده است.
B2در واقع طراحی شده است برای مبارزه علیه حملات هوایی دشمنان و توانایی حمل بمب‌های نقطه زن و بمب‌های هسته‌ای را دارد و می‌تواند تا 50 هزار پا ارتفاع بگیرد و حدود 7 هزار مایل مسافت را با یک بار سوخت گیری بپیماید.

XB-۷۰ Valkyrie Strategic Bomber
۱۰ تکنولوژی سری هوایی که شما را متحیر خواهند کرد

XB-۷۰ ساخته شد تا ارتش جنگ افزاری داشته باشد که بتواند در هوا برای مدت طولانی و در ارتفاع خیلی زیاد پرواز نماید و همچنین قابلیت حمل بمب‌های هسته‌ای را نیز داشته باشد. در طراحی ‌آن از مدل B-۳۶ که در دهه ۵۰ میلادی ساخته شده، الهام گرفته شده است.
در اواسط دهه ۶۰ میلادی XB-۷۰ آماده و به پرواز درآمد. باید اذعان داشت که طراحی منحصر به فردی داشته و ساختار آن این اجازه را به آن می‌دهد تا در ۳ سرعت متفاوت و در ارتفاع ۷۰ هزار پایی به پرواز درآید. عمر مفید این هواپیما تنها تا سال ۱۹۶۹ (۱۳۴۸) بود و پس از آن بازنشسته شد. اما بعضی از شایعه‌‌ها حاکی از آن دارد که یک مدل جدید هایپرسونیک بر پایه‌ی همین مدل در حال توسعه و اجرایی شدن است.

Sukhoi PAK FA (TP-۵۰) Jet Fighter
۱۰ تکنولوژی سری هوایی که شما را متحیر خواهند کرد

PAK FA یک جت نظامی روسی است که در حال حاضر نسل پنجم آن در حال استفاده است. نسل اول آن با نام TP-۵۰ عرضه شد که در همان نسل اول نیز از تکنولوژهای اخفا (عدم شناسایی توسط رادارها) و حملات از زوایای مختلف بوسیله سیستم‌‌های کنترلی پیشرفته و کنترل توسط رادارها، بهره می‌برد.

بیشتر اطلاعات این جت هنوز افشا نشده است اما برخی منابع گفته‌اند که این نسل نسبت به نمونه اولیه بهبود چشمگیری در اخفا، کروز بر روی سایر اجسام و مانور پذیری داشته است.

Boeing Bird of Prey Technology Demonstrator
۱۰ تکنولوژی سری هوایی که شما را متحیر خواهند کرد

پرنده‌ای با بال‌‌های شکاری. این همان توصیفی است که شرکت بویینگ برای معرفی آن در نظر گرفته است. در سال ۲۰۰۲ این مدل معرفی شد تا بویینگ تکنولوژی اخفای خود را به رخ دیگر شرکت‌‌های همکار بکشاند. گرچه در فرز و چالاکی بودن این جت شکی نیست اما از آنجایی که این جت برای پرواز حداکثر تا ۲۰ هزار پا می‌تواند بالا رود و در یک ساعت هم حداکثر ۳۰۰ مایل را طی کند، ما خیلی نمی‌توانیم آن را هواپیمای واقعی بنامیم.

Sikorsky S-97 Raider High-Speed Attack Helicopter
۱۰ تکنولوژی سری هوایی که شما را متحیر خواهند کرد

خب کمی از جت بیرون بیاییم و سری به دنیای هلیکوپترها بزنیم. S-97 نسخه جایگزین و توسعه یافته OH-58 Kiowa می‌باشد، هلیکوپتری که دائما در تعمیرگاه‌ها بود. در طراحی آن بشدت از MH-X Black Hawk الهام گرفته شده است و خیلی شبیه به هم هستند. علاوه بر نوک دماغه، انتهای بدنه و بدنه‌ی باریک به کاهش ضریب درگ و آیرودینامیک بهتر کمک شایانی کرده‌اند. به لطف موتور 2600-shp‌اش تا سرعت 444 کیلومتر بر ساعت می‌تواند به پرواز درآید و حدود 570 کیلومتر را نیز بپیماید.

J-۲۰ Stealth Fighter
۱۰ تکنولوژی سری هوایی که شما را متحیر خواهند کرد

به عنوان اولین هواپیمای رادار گریزِ ساخت چین خوب بنظر می‌آید. اطلاعات زیادی در دسترس نیست اما اخیرا عکسی از آن در فرودگاه Tibetan گرفته شده است و از آنجایی که این فرودگاه در ارتفاع ۱۴ هزار پایی قرار دارد، نشان از توانایی این هواپیما در پرواز با ارتفاعات بالا دارد. J-۲۰ این اجازه را به شما خواهد داد که در مدت زمان مشخصی بدون هیچگونه تشخیص از دست شناسایی تمام رادار‌ها در امان بمانید. بدلیل استفاده از دو موتور، سرعتی فرا صوت را برای آن پیش بینی می‌کنیم.
انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۸ معرفی شود در حالی که احتمالا نسخه‌ای هم برای سال ۲۰۲۰ ارائه شود که می‌تواند از موتور WS-۱۵ استفاده کند که باعث می‌شود بتواند سوپر کروز داشته باشد بدون استفاده از قطعه Afterburner.

Boeing X-37B Orbital Test Vehicle
۱۰ تکنولوژی سری هوایی که شما را متحیر خواهند کرد

X-37B یک فضاپیمای کارا برای ناسا است که بیشتر ماموریت‌های خود را با آن انجام می‌دهد. البته شایعاتی هست مبنی بر اینکه ناسا قصد استفاده از آن به‌عنوان اسلحه‌ای برای حفاظت از ماهواره‌هایش دارد. این فضاپیما کمتر از 9 متر طول و 5 تن وزن داشته و برای پرواز در ارتفاعات بالای 800 کیلومتر و ماندن در فضای خارج از جو به مدت یک سال طراحی شده است. برای ارسال این فضاپیما از راکت‌های Atlas V501 استفاده می‌کنند که سرعتی معادل Mach-25 دارد.

Darpa/Blackswift HTV-۳X Rapid-Strike Vehicle
۱۰ تکنولوژی سری هوایی که شما را متحیر خواهند کرد

این هواپیما جزو ارتش هوایی ایالات متحده و زیر مجموعه پروژه فالکن موسسه DARPA می‌باشد. هدف از خلق آن، تحقیق و توسعه برای دست یابی به وسیله‌ای است که سرعتی مافوق صوت داشته باشد و بتواند در کمتر از ۱ ساعت به هر جسمی در هر جایی برسد.

استفاده از موتور توربینی این ظرفیت را به آن می‌دهد تا سرعتی معادل Mach-6 داشته باشد و سایز آن به اندازه‌ی یک جت است و می‌تواند بصورت درجا تیک آف داشته باشد یا بنشیند.

Darpa HTV-۲ Rapid-Strike Vehicle
۱۰ تکنولوژی سری هوایی که شما را متحیر خواهند کرد

یک بخش دیگر از پروژه‌های نظامی فالکن مربوط به HTV-۲ می‌باشد که یک موشک هواپیمایی است و می‌تواند بیشتر از عدد حیرت برانگیز ۲۰ هزار کیلومتر را در یک ساعت طی کند. این موشک بدون سرنشین تاکنون دو بار مورد آزمایش قرار گرفته است و برای بار سوم قرار است با هدف رسیدن به سرعت Mach-۲۰، مورد آزمایش قرار گیرد.

سازندگان آن گفته‌اندکه این موشک را با هزینه‌ای مقرون به صرفه خواهند ساخت. البته این نکته را لازم است یادآوری کنم که منظور آن‌ها از مقرون به صرفه هزینه‌ای حداقل 1 بیلیون دلاری می‌باشد.

MH-X Stealth Black Hawk Helicopter
۱۰ تکنولوژی سری هوایی که شما را متحیر خواهند کرد

این هلیکوپتر اگر در اتفاق سال ۲۰۱۵ و در جریان دستگیری اسامه بن لادن در حین فرود برخورد نمی‌کرد وتصادفی اتفاق نمی‌افتاد، وجود آن هنوز هم در حد یک راز باقی مانده بود. این هلیکوپتر یک هلیکوپتر رادار گریز است که خیلی کمتر بدام رادار‌ها می‌افتد اما از طرفی استایلِ خفاش مانند آن، قابلیت مانور را از آن گرفته و همین دلیل هم بود که باعث برخورد در روز دستگیری شد. بعد از آن بود که شایعاتی مبنی بر وجود مدل‌های مختلفی از این سری هلیکوپتر در دنیا پخش شد که حتی گفتند از آن‌ها در ماموریت‌های مخفی سوریه نیز استفاده می‌شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      همش امریکاییه
      سوخو رو هم معلومه برای چی قرار دادید
      خدا رحم کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج