۶۴۵۶۳۷
۱۴ نظر
۵۰۰۶
۱۴ نظر
۵۰۰۶
پ

حداد عادل: علیه فرهنگستان، جوسازی می کنند

حداد عادل گفت: در فرهنگستان ۵.۳ میلیارد برای واژه گزینی اختصاص داده‌اند و واژه‌های مصوب ۲۷۶ واژه ذکر شده، در حالی که تعداد واژه ‌های بررسی‌شده چندین هزار واژه است که ۳۰۰۰ واژه به تصویب نهایی می‌رسد و این آمار غلطی است که برای هر واژه ۱۲ میلیون تومان ذکر می‌شود.

پایگاه خبری انتخاب: غلامعلی حداد عادل، نماینده سابق مجلس و رئیس فرهنگستان زبان فارسی در واکنش به انتقادها از بودجه موسساتی که تحت مدیریت وی هستند گفت: مؤسساتی که بنده در آنها هستم جایگاه‌های قانونی دارد و بودجه‌های آنها هم بعد از بررسی‌های کارشناسی توسط دولت و سازمان برنامه و بودجه تقدیم مجلس شده است.

وی افزود: مثلاً مبلغی که برای گسترش زبان فارسی در جهان اختصاص یافته در سال‌های گذشته نیز در بودجه دولت وجود داشته است اما حالا تحت عنوان بنیاد سعدی هزینه می‌شود.

حداد عادل ادامه داد: در فرهنگستان ۵.۳ میلیارد برای واژه‌گزینی اختصاص داده‌اند و واژه‌های مصوب ۲۷۶ واژه ذکر شده، در حالی که تعداد واژه‌های بررسی‌شده چندین هزار واژه است که ۳۰۰۰ واژه به تصویب نهایی می‌رسد و این آمار غلطی است که برای هر واژه ۱۲ میلیون تومان ذکر می‌شود.

به نوشته فارس، وی گفت: هر سال وقتی بودجه به مجلس می‌رود، می‌شود برخی در فضای مجازی سخنانی را مطرح می‌شود که در ذهن مردم ایجاد تشویش می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      متشکریم بزرگوار
      ای استاد
      ای اهنگر دادگستر

    • بدون نام

      لطفا‌واژه‌بیت‌المال‌،حرام‌خوری‌اختلاس‌،دروغ،خیانت‌
      به‌ملت‌راهم‌بررسی‌کنید

    • بدون نام

      لازم نیست چندهزار واژه رو بررسی کنین.
      اینقدر واژه وجود داره که اگر هم از افراد قدیمی و هم از متخصصان کمک بگیرند به سرعت میتوانند واژه های محکمی رو انتخاب کنند نه واژه بعضاً خنده دار

      پاسخ ها

      • بهزاد

        ایول خوب گفتی.معادل فارسی کراوات رو چی گفته حدادعادل؟دِرازک؟

    • بدون نام

      خسته نباشی !!.یک معلم زحمتکش کودکستان وابتدای در روز به نظر شما اقاغلامعلی چند هزار واژه را باید در دهان نونهالان این کشور بگذارد ؟.باید میلیاردی بگیرد .؟درحالی که حق دارد بیشتر از اینها به ان اقشارتوجه داده بشه .شما مگر حقوق نمیگیری؟ .از بودجه دانشگاه وغیره .این بنیاد های من دراوردی همش پوششه شما اگر بنیاد سعدی هستید واگر سعدی در این دوران بود بابت نوشتن کتاب بوستان وگلستان .چقدر بهش میدادید . یا اینکه انچه ما از افراد فرهیخته وصاحب هنر وسواد میدانیم هیچگاه مثل شماها به اصطلاح فرهنگستانی هادنبال بودجه میلیاردی نیستند

    • بدون نام

      حداد دمت گرم حداقل با واژه هات یکم خنده رو میاری رو لب ملت

    • بدون نام

      میشه به این واژه های علمی کار نداشته باشین...
      خیلی مسخره اس

    • بدون نام

      کلا باید بودجه شما قطع بشه تو زیست شناسی یک کلمات خنده داری گذاشتین

    • بدون نام

      از کش لقمه چه خبر دکتر . منظور پیتزا.

    • بدون نام

      نسل ایرانی از فقر و مشکلات داره منقرض میشه شما به فکر واژه و گسترش زبان فارسی هستین؟

    • شهرام

      جناب حداد . من با سند ۵۰۰ میلیونی نتونستم ۵۰ میلیون وام بگیرم . بعد این بودجه برای چهارتا کلمه آیا انصافه . اینا جوسازی نیست . حقیقته .

    • بدون نام

      حداد عادل بهتره یکم هم به فکر زبانهایی که در حال نابودی هستن باشید مگر اونها جزو سرمایه های این مملکت به حساب نمیان؟ وآیا کل مملکت فقط فارسی هستش! نه بخدا! درسته فارسی زبان رسمی کشور هستش ولی زبانهای دیگر هم جزو سرمایه ها و میراث همه ما ایرانیها هستن و نباید اینجور بهشون خیانت بشه که همین مسئله در آینده میتونه تخم نفرت و خشم مردم بسیاری رو بهمراه داشته باشه!

    • بدون نام

      والا رفته رفته دارن این فارسی رو انقدر مضحک و خندار و جوک میکنن خخ

    • بدون نام

      این مقدار هزینه که صرف ساختن کلمات و زبان جدید میشه واقعا مسخرس! بهتره بزارید این زبون به همین روال فعلیش بمونه و یکمم برای مردم بیچاره خرج کنید! یکم هم برای سایر زبانهایی که در ایران درحال نابودی کامل هستن چاره اندیشی کنید تا همه اقوام ایران هم راضی باشن چون این بودجه کلان! نباید فقط صرف یک زبان باشه! مگر ما در کشور تک زبانی زندگی میکنیم! پس بهتره این بودجه رو حلالش کنید نه حرام! و به فکر همه زبانهای کشور رنگارنگ ایران کنید و درکنارش هم به زبان رسمی هم برسید ولی نه فقط به فارسی و بقیه دیگر هیچ!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج