۶۴۵۶۵
۲ نظر
۵۰۱۷
۲ نظر
۵۰۱۷
پ

همه چیز درباره ی نوزاد رویایی بریتانیا

در هر ثانیه صدها هزار نوزاد به دنیا می‌آید که شاید هیچ‌کس جز پدر و مادر و اقوام از به دنیا آمدن‌شان باخبر نشود اما این روزها رسانه‌های زیادی چشم به در بیمارستانی بودند تا خبر از به دنیا آمدن نوزادی بدهند، فرزند پرنس ویلیامز و همسرش کیت میدلتون.

همه چیز درباره ی نوزاد رویایی بریتانیا
مجله سیب سبز: در هر ثانیه صدها هزار نوزاد به دنیا می‌آید که شاید هیچ‌کس جز پدر و مادر و اقوام از به دنیا آمدن‌شان باخبر نشود اما این روزها رسانه‌های زیادی چشم به در بیمارستانی بودند تا خبر از به دنیا آمدن نوزادی بدهند، این نوزاد کسی نبود جز فرزند پرنس ویلیامز و همسرش کیت میدلتون. این خبر برسر در کاخ روی سنگی با طلا حک شد. اما نوزاد سلطنتی بودن آنقدرها هم ساده نیست. کافی است وزن کودک کمی بالا و پایین شود تا هزار و یک تحلیل از سالم و ناسالم بودن کودک انجام شود. حتی اینکه مادر کودک چرا بلافاصله بعد از زایمان به اندام مورد انتظار نرسیده محل مناقشه است. به همین دلیل است که افراد مختلف توصیه‌های زیادی به این خانواده سلطنتی داشته‌اند. این گزارش نگاهی به حواشی این موضوعات دارد.

چرا کیت میدلتون همچنان چاق است؟

بسیاری از رسانه‌ها بعد از آنکه کیت و همسرش از در بیمارستان بیرون آمدند در کمال تعجب اظهار داشتند که انتظار نداشتند کیت این قدر چاق باشد در حالی که باید واقع‌بینانه به این موضوع پرداخت. شاید اینطور به نظر می‌رسید که دوشس کمبریج پس از زایمان هم به‌ظاهر 6ماهه باردار است اما این اتفاقی است که برای هر مادری بعد از زایمان می‌افتد. زنان در طول بارداری به طور متوسط 16 کیلوگرم وزن اضافه می‌کنند که در طول زایمان 7 کیلوگرم آن را از دست می‌دهند. با این حال با توجه به اینکه رحم در طول زایمان کشیده شده است 3 تا 4 هفته طول می‌کشد تا به شکل و اندازه پیش از بارداری برسد. به همین دلیل است که مادر همچنان چاق و باردار به نظر می‌رسد. معمولا مادران 4 تا6 هفته بعد از تولد نوزادشان ورزش را آغاز می‌کنند. برخی ممکن است درد سینه داشته باشند و دوره نقاهت‌شان به دلیل پارگی واژن یا سزارین طولانی‌تر باشد، به همین دلیل ورزش جزو اولویت‌های آنها نیست و آنچه برای آنها اولویت دارد خواب است.

همه چیز درباره ی نوزاد رویایی بریتانیا

نوزاد چقدر سالم است؟

نتیجه ملکه الیزابت روز دوشنبه ۳۱ تیرماه (۲۲ جولای) در ساعت ۴ و ۲۴ دقیقه بعدازظهر در بیمارستان سنت ماری لندن به دنیا آمد. سومین جانشین تخت و تاج انگلیس نوزادی حدود ۳ کیلو و ۷۰۰ گرمی است در حالی که پدرش در زمان تولد در سال ۱۹۸۲ حدود ۳ کیلو و ۲۰۰ گرم بود. هرچند در گذشته این اطلاعات محرمانه و خصوصی می‌ماند اما در حال حاضر تمام رسانه‌ها جزئیات را می‌دانند. وزن نوزاد ظاهرا برای پدر و مادر و پزشکان رضایت‌بخش بوده است. البته بچه‌هایی که بزرگ‌تر از اندازه معمولی هستند نه‌تنها برای زایمان سخت هستند بلکه ممکن است در آینده مشکلات سلامت داشته باشند. مطالعات علمی نشان می‌دهد آنها ممکن است بیشتر مستعد ابتلا به چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی باشند. از سوی دیگر نوزادان با وزن کم با وجود آنکه راحت به دنیا می‌آیند، می‌توانند بعدها مشکلات رشدی داشته باشند. در هر صورت این نوزاد ۲۶ ساعت بعد از تولد به همراه مادرش از بیمارستان سنت ماری مرخص شد.

این بچه باهوش است؟

براساس طالع چینی‌ها به دنیا آمدن پسر در سال مار نشانه‌ از هوش کودک دارد. همچنین اینطور به نظر می‌رسد که بچه‌هایی که در این ماه به دنیا می‌آیند می‌توانند چندکار را با هم انجام دهند. این نوزاد به احتمال زیاد ضریب هوشی بالاتر از نرمال خواهد داشت و به شدت فعال خواهد بود اما به همان نسبت خیلی زود تمرکزش را از دست می‌دهد. نکته مهم دیگری که به نظر می‌رسد توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است این است که نوزاد در تابستان به دنیا آمده است و به دنیا آمدن پرنس در تابستان به این معناست که او باید مدرسه را زودتر شروع کند. دانش‌آموزان متولد تابستان باید حسابی برای به دست آوردن توانایی‌های علمی تلاش کنند.

نوزاد شیر مادرش را می‌خورد!

بعد از آنکه کیت میدلتون و نوزادش به سلامت به خانه آمدند، سؤال بعدی این بود که آیا این نوزاد از شیر مادر تغذیه خواهد کرد؟ و پاسخ مثبت بود. دلیل آن هم این بود که این مادر هنگام خروج از بیمارستان لباسی به تن داشت که برای شیر دادن به نوزاد مناسب بود. البته شاید مانند دیگر مادران که علاقه‌مند به تغذیه نوزاد با شیر مادر هستند، او شیر کافی نداشته باشد و متوسل به تغذیه با شیر خشک شود. شاید نوزاد ۲ هفته شیر مادر بخورد و بعد مشکلی پیش بیاید. هر چه تغذیه با شیر مادر در کشورهای دیگر رو به افزایش است این روند در انگلیس سیر نزولی دارد. اما این امیدواری وجود دارد که کیت نوزاد سلطنتی را با شیر مادر تغذیه کند.

پرستار لازم نیست مامانم هست!

به نظر می‌رسد مادر کیت نقش مهمی در به دنیا آمدن فرزند کیت و بزرگ کردن او دارد زیرا مقامات سلطنتی اعلام کردند قرار نیست این کودک پرستار تمام‌وقت داشته باشد بنابراین به نظر می‌رسد دوشس کمبریج به شدت برای بزرگ کردن فرزندش به مادرش متکی است. این اولین‌بار در طول قرن‌هاست که یک فامیل نسبی بیشترین وقت را برای بزرگ کردن نوزاد سلطنتی می‌گذارند. از آنجا که والدین کیت میدلتون اولین کسانی بودند که برای دیدن نوزاد سلطنتی به بیمارستان رفتند و قرار است پرنس ویلیام و خانواده‌اش ۳هفته آینده را در ویلای والدین کیت بگذرانند به نظر می‌رسد خانم میدلتون نقش مهمی در بزرگ کردن نوه‌اش برعهده داشته باشد. هر چند پرنس ویلیام ۲ هفته مرخصی زایمان از نیروی هوایی گرفته است اما بعد از این مدت کیت باید روی کمک مادرش حساب کند.

کیت باید ماساژ را یاد بگیرد!

پرنس ویلیام و دوشس کمبریج پیام‌های تبریکی از سراسر دنیا دریافت کردند. ژاپن و چین با متخصصان‌شان به این جشن پیوسته‌اند تا بهترین راه مراقبت از نوزاد را مشاوره دهند. مربی ماساژ خانواده سلطنتی می‌گوید بزرگ کردن کودک در فضای سلطنتی همراه با فشارهایی که از اطرافیان وارد می‌شود سخت است اما اگر کیت به کمک ماساژ نوزاد ارتباطی عمیق با او برقرار کند او لذت مادری را بهتر احساس خواهد کرد و از رشد نوزاد خود به وجد خواهد آمد.

این نوزاد شبیه کیست؟

بعد از آنکه نوزاد سلطنتی همراه پدر و مادرش مقابل دوربین رسانه‌ها قرار گرفتند اولین جمله‌ای که کیت میدلتون خطاب به خبرنگارانی که مشتاقانه خارج از بیمارستان در انتظارش بودند اظهار کرد در رابطه با احساس مادر شدنش بود. او گفت: «مادر شدن احساس فوق‌العاده‌ای است که تنها کسانی که طعم آن را چشیده‌اند می‌توانند آن را درک کنند.» پرنس ویلیام هم که لبخند لحظه‌ای از صورتش محو نمی‌شد اعلام کرد که فرزندش از نظر قیافه کاملا شبیه مادرش است اما کیت میدلتون سریعا این موضوع را تکذیب کرد. ویلیام همچنین گفت: «خدا رو شکر بیشتر از من مو دارد.» ظاهرا پرنس ویلیام در حال حاضر اولین تعویض پوشکش را انجام داده است و خیلی زود وظایف پدری را قبول کرده است. نکته دیگر اینکه ملکه بلافاصله بعد از دیدن نتیجه‌اش خدا را شکر کرده است که گوش‌های نوزاد به پدرش نرفته است.

نامی که دیر انتخاب شد

یکی از کارهایی که والدین قبل از به دنیا آمدن نوزاد انجام می‌دهند انتخاب نام است؛‌ نامی بامسما و زیبا تا وقتی نوزاد بزرگ شد،‌ از شنیدن نامش به وجد بیاید. اما ظاهرا این کار در خانواده سلطنتی چندان معمول نیست زیرا زمانی که ویلیام به دنیا آمد، پدر و مادرش تا یک هفته نام او را فاش نکردند. پرنس چارلز هم حدود یک ماه طول کشید تا نامش فاش شود. در مورد این نوزاد سلطنتی هم۲۶ ساعت بعد از به دنیا آمدن نوزاد، پرنس ویلیام به رسانه‌ها اعلام کرد که در حال تصمیم‌گیری برای نام فرزندش است و هنوز اسمی انتخاب نشده است اما بالاخره از میان نام‌هایی مانند جورج، جیمز، الکساندر، لوئیس و هنری والدین این نوزاد او را جورج الکساندر لوئیس نامیدند و پرنس جورج کمبریج شناخته خواهد شد. این نام توسط پدر و مادر او برایش برگزیده شده است. بد نیست بدانید که اگر نوزاد دختر بود قرار بود نامش به یاد مادر ویلیام، دایانا باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • aisan

      مثل بچه هاي ديگه اينم بزرگ ميشه ولي به خاطر موقعيتش خيلي خاص تر از بقيه مخصوصاً هم سال هاي خودش

    • الی

      این همه شایعه و سخن پراکنی رو از کجا مبارین بیچاره خودشونم خبر ندارن اخه الکی حرف نزنید کیت بچه شو شیر میده یانه طبیعی یا سز بوده اینا جزء اسرار خانوادگیشونه اون لباس یقه گشادی هم که میگین تموم مادرا بهد بارداری میپوشن کسی یقه تنگ که نمیپوشه اینکه نشد دلیل اگرم شیر خودشو میده باس تو دوران شیر دهی که تو انظار عمومی ظاهر میشد با تغذیه خوبشون والا ادم به رانی بخوره سینه ش شیر میچکونه چ برسه به این عروس سلطنتی شایعه پراکنی جالب نیس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج