۶۴۵۷۵۰
۲۶ نظر
۵۰۰۵
۲۶ نظر
۵۰۰۵
پ

جسارتاً برای پشيمانیِ سلبريتی‌ها کمی زود نيست؟!

جواد محرمي در روزنامه جوان نوشت: موج اظهار پشيماني سلبريتي‌ها ادامه دارد، آن‌هم زماني‌كه احساس شد ممكن است در روند مسافرت به خارج ايشان خللي وارد شود.

جواد محرمي در روزنامه جوان نوشت: موج اظهار پشيماني سلبريتي‌ها ادامه دارد، آن‌هم زماني‌كه احساس شد ممكن است در روند مسافرت به خارج ايشان خللي وارد شود.
پيش از اين امير جعفري در جريان انتخابات رياست جمهوري دوازدهم تلويحاً به اهميت مسافرت‌هاي خارجي اشاره كرده بود، آنجا كه گفته بود: «عوامانه به مسائل نگاه مي‌كنيم، فقط مي‌گوييم جوانان بيكار هستند، يه خرده هم به خودمون برمي گرده، يه خرده هم آدماي تنبلي شديم، شما از قديم هم كه نگاه كنيد، هميشه رعيت دوست داشته كه مثلاً يه گوني برنج يا سيب‌زميني بيشتر بهش بدن، آقا تن‌پرور دارن بارمون ميارن، يه خرده غرغرمون زياد شده، طلبكار شديم، قشر ضعيف همينه، الان هواپيما وارد كشور شده، توريست وارد شده، فستيوال مي‌خوايم بريم با عزت و احترام داريم مي‌ريم.»

البته امير جعفري هنوز به خيل سلبريتي‌هاي پشيمان اضافه نشده و احتمالاً در حال دودوتا چهارتاست كه ببيند همچنان با وجود عوارض‌هاي جديد مي‌شود، راحت فستيوال خارجي رفت يا نه، ولي تني چند از جماعت سلبريتي خيلي سريع و براي اينكه از اين موج عقب نمانند، اعلام موضع را آغاز كرده‌اند تا خدايي نكرده كسي انگ به َآنها نچسباند كه دير اظهار‌نظر كرده‌اند. در اين ميان نويد محمد‌زاده دو روز پيش به اين افزايش عوارض سفر به خارج واكنش نشان داد، چون اين روزها زياد به خارج مي‌رود. آقا حميد فرخ نژاد هم ديروز كنايه‌وار عنوان كرد كه اگر عوارض خروج از خانه را هم زياد كنند، ترافيك كاهش مي‌يابد.

خلاصه آقا مهرداد ميناوند هم دست به كار شد و از همين حالا با رئيس‌جمهور كه هنوز چهار ماه از عمر دولتش نگذشته خداحافظي كرد. به همين راحتي. آقا مهدي فخيم‌زاده هم كه ۱۰ روز پيش استارت كار را زده بود و گفته بود پشيمانم و بعد آمد گفت فقط از وضعيت فرهنگي پشيمان است و قسم خورد كه از روي ترس حرفش را اصلاح نكرده، هنوز به عوارض سفر خارج واكنش نشان نداده‌ است.

خانم مهناز افشار نيز فعلاً مسئله اصلي‌اش حضور نسوان در ورزشگاه‌هاست و معلوم است افزايش سفر به خارج زياد ناراحتش نكرده‌است، ولي از اينها كه بگذريم سخن يك روزنامه‌نگار فرهنگي درباره اين جماعت از همه خوش‌تر و منطقي‌تر است. محمد ديندار طي مطلبي با عنوان «عوارض خروج و سراسيمگي از مابهتران!» مي‌نويسد: «در حالي كه در همين روزها نان گران شده و براي سال آينده يارانه نان كمتر مي‌شود و افراد بسياري وجود دارند كه نگرانند با اين گراني حتي ديگر نان براي خوردن هم نداشته باشند، در حالي كه بسياري از مايحتاج روزانه مردم گران‌تر و گران‌تر مي‌شود، در حالي كه در گرم‌ترين نقاط ايران مدارسي وجود دارد كه آبسردكن ندارند و البته شهرها و روستاهايي وجود دارد كه آب سالم هم ندارند، در حالي كه مدارسي وجود دارد كه به خاطر ضعف امكانات و نداشتن حتي تخته سياه از سفره يكبار مصرف براي نوشتن استفاده مي‌كنند و بلكه حتي دانش‌آموزاني در بعضي نقاط كشور وجود دارند كه مدرسه ندارند، در حالي كه امكانات و وضعيت درماني در نقاطي از كشور تأسف‌بار است، با اين‌حال هيچ‌كدام از اينها باعث نشده برخي دوستان هنرمند يا مجريان يا سياسيون آنقدر به هم بريزند كه از گران‌شدن عوارض خروج سفرهاي خارجي آن هم براي سفرهاي مكرر به هم ريخته‌اند»!

وي در ادامه مي‌نويسد: گران شدن عوارض خروج از كشور يك مسئله دست چندم است و بيشتر دغدغه كساني است كه مدام در سفر فرنگ هستند، اما آب و نان ارزان و سالم دغدغه اكثر افراد جامعه است.‌ اي كاش برخي مجريان يا هنرمندان و سياسيوني كه اين روزها از شنيدن گران شدن عوارض خروج از كشور، بي‌تاب و سراسيمه شده‌اند، كمي هم به فكر مدارس و مناطق محروم بودند و درباره آنها قلم فرسايي وسخن سرايي مي‌كردند.

البته دولت حتماً براي تخفيف عوارض خروج بيماران يا ورزشكاران و دانشجوياني كه نياز به سفرهاي درماني، كاري و تحصيلي به خارج دارند، تسهيلاتي بايد در نظر گيرد، اما كساني كه فيلشان هر ماه ياد هندوستان و كانادا و امريكا، انگليس و آلمان و فرانسه و غيره و ذلك مي‌كند، نبايد با گران شدن عوارض اين همه هياهو به‌پا كنند. كاش كمي از صبوري مناطق محروم مي‌آموختند. عجبا كه كثيرالسفرهاي خارجه كه تعدادشان قليل است تريبون‌هاي كثير دارند و محرومان و مستضعفان جامعه كه تعدادشان كثير است، تريبون‌هاي قليل دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لایک

    • بدون نام

      این تفسیر خیلی مضحک بود. باید می گفتی چرا نباید وضعیت مردم جوری باشه همه بتونن مسافرت برن؟نه اینکه نود درصد مردم حتی نمیتونن سفرداخلی برن.

    • ژولیت

      انصاف خوبه...خدایی راست میگه

    • بدون نام

      کاش همین افراد ابراز پشیمانی خودشان را زمانی می گفتند که در زلزله کرمانشاه مردم جای دولت جلو امدند و کمک کردند


      زمانی که وعده ها محقق نشد و در حد شعار ماند
      زمانی که الودگی هوا نفس مردم خوزستان و سیستان را برید
      و خیلی از زمانها دیگر

      شما که برای سفر خارج خودتان و هزینه های چند ده میلیونی زورتان امده عوارض 3 برابر بپردازید پس مردمی که با حقوق 900 تومن و چند شیفت کار زندگی می کنند باید چه اعتراضی کنند؟

      پس در انتخابات برای طیف خودتان سینه میزدید نه برای مردم کشور

    • بدون نام

      از احمدی نژادتون چ خبر پوست کلفتااااا..

    • بدون نام

      خبر آمد خبری در راه است

    • بدون نام

      جسارتا باید عرض کنم اون روزنامه نگار هم چرت گفنه!

    • 123

      عجب!!!
      چرخش زاویه شما هم در این موارد جالبه

    • مسعود

      خانم مهناز افشار نيز فعلاً مسئله اصلي‌اش حضور نسوان در ورزشگاه‌هاست
      نسوان؟؟؟
      چاپ عربستانه؟؟؟

    • حسین حاجی

      اخبار داغ اگر این سلبریتی ها حرف دل مردم را میزنند این چیزی که مردم عادی نمیتونن به گوش مسئولین برسونن با این وضعیت بودجه که فقط فشار به قشر متوسط وارد میشه لطفا نگذارید به
      حساب خودشان

    • ناشناس

      کاملا درست است حق با شماست

    • بدون نام

      اصلا هم نظرش منطقی نبود! از این قسم نظرات هر روز می شنویم. می ترسم حالا مردم هوس کنند خرج سفرشون رو از راه وارد کردن کالای قاچاق و گرون کردن سایر خدمات و کالها بدست بیارن که اصلا از این مردم بعید نیست

    • الی

      لایک
      مقصر خودمونیم که انقدر بهشون بها دادیم انقدر بزرگشون کردیم

    • بدون نام

      کثيرالسفرهاي خارجه كه تعدادشان قليل است تريبون‌هاي كثير دارند و محرومان كه تعدادشان كثير است، تريبون‌هاي قليل دارند.

      با این جمله همه رو له کردی اخوی.

    • بدون نام

      اینا همونایی هستند که خود مردم بزرگشون کردن ولی حالا خودشون رو از مردم جدا میکنن و با اعتراض میخوان رو احساسات مردم موج سواری کنن که شاید دولت عوارض خروج از کشور رو کم کنه!!!!!!!
      هنرمند مردمیم آرزوست.....

    • بدون نام

      من با اینکه با این جریان فکری اساسا مخالفم و ذات خودشون رو هم با تحقیر کردن حقوق زنان و نوشتن "حضور نسوان در ورزشگاهها " در این مطلب،خوب نشان دادند ولی با این نظر که سلبریتی ها دارند مسائل خودشون رو در چشم مردم مهم می کنند و مردم رو در پی خودشون می کشونند کاملا موافقم .طرف شاید با کلی قرض و قوله بتونه یه بار با یه تور ارزان به یه کشور همسایه بره بعد چند روزه داره کامنت می گذاره و به این بی عدالتی معترضه! من که به روحانی فقط برای دفع تندروها و جلوگیری از جنگ و تحریمِ بیشتر رای دادم ولی این جماعت سلبریتی و دنباله هاشون اگه این همه انرژ

    • بدون نام

      توجه داشته باشید که تبعیض جنسیتی و تبعیض طبقاتی هر دو یک مساله ست و قرار نیست اعتراض به یکی رو به نفع دیگری کنار بگذاریم یا مردان برای زنان تصمیم بگیرند که کدوم الان اولویته و کدوم نیست! راه ندادن زنان به اماکن ورزشی یا هر جای عمومی سیستم آپارتاید آفریقای جنوبی رو به یاد میاره! فقط این یکی تبعیض نه به دلیل رنگ پوست که به دلیل جنسیته! هر زنی که برای خودش ارزش قائل باشه و از دید مردان خودش رو نبینه به این مساله معترضه حتی اگه فوتبال دوست نداشته باشه!

    • بدون نام

      بسیار زیبا

    • بدون نام

      «روزنامه‌نگار» روزنامه وزین جوان اینو مطمئن باش که اینهایی که پشیمان شدن هم مطمئنا الانشم به رئیسی رآی نمی‌دن

    • بدون نام

      افزایش عوارض خارج بروها بسیار کار پسندیده و باارزشی بود که به شخصه از دولت اشراف‌زاده‌ها و پولدارهای ژن خوب انتظارشو نداشتم؛ اگه واقعن در عمل اجرایی بشه باید بگم اقای روحانی لایک داری شدیدن اونم از طرف من!!:)

    • بدون نام

      نخیر فقط قشر پولدار به خارج نمیرن، بعضی ها هم پول جمع میکنن تا یکبار در سال برند از این خراب شده و برای بقیه سال نفس داشته باشن ، تو شنا یک نفسی میگیره برای زیر آب ، عین همون
      اکثرا هم دور و بر خودمون میرند ، نه اروپا و آمریکا ، چون پولشون نمیرسه
      اروپا و آمریکا برای آقازاده هاس
      اگر اون هم نریم دیگه خفه میشیم

    • بدون نام

      چه سلبریتی ها چه اکثر اونایی ک رای دادن،فقط بین بد و بدتر، بد رو انتخاب کردن
      مجبور بودیم وگرنه ایران دیگه هیچوقت آباد نمیشه دیگه هیچکس دلسوز نمیشه براش

    • شهرام

      دوست عزیزی که سر سیری مقاله مینویسی . معلومه که همینجوری و بدون مطالعه قلم بدست شدی . چرا خلط مبحث میکنی . چرا مغلطه میکنی . سلبریتی و هنرمند و اینا بما چه . درد مردم همه چیزه . ما به پولدارها کاری نداریم . ما از قشر خودمون میگیم . نون و آب و دها قلم دیگه و عوارض هم مزید بر علت . من دلم میخواد یکسال کار کنم و پس انداز کنم و ۴ روز خانوادمو ببرم یکی از کشورهای اطراف . دلم میخواد پولمو خارج از ایران خرج کنم . جایی ارز خرج کنم که غذای سالم بخورم و احترام ببینم و روی تخت تمیز بخوابم . نه اینکه بشقاب غذا رو پرت کنن جلوم تازه اگه گوشت خر نباشه و شپش از در و دیوار اتاقم بالا بره . اصلا شما که معلوم نیست از کدوم جبهه هستی بهتره ساکت شی .

    • بدون نام

      همينطور اسمش رو بذارين پول زور و توجيهش هم نكنين! اينطوري كسي اعتراضي هم نمي كنه.

    • سمانه

      جناب شهرام ۱۵:۳۰
      چقدر لحن صحبتت بد و زننده بود شما نقدی داری به این قضیه حق نداری در مورد ایرانیا اینجوری حرف بزنی ، کشور ما هتل های بسیار و مردمان بسیار مهمانوازی داره ، که من بشخصه خیلی تجربشو داشتم، طرز فکرتونو درست کنید لطفا

    • بدون نام

      والا برای بنده که سه ساله نتونستم خانواده ام را به مسافرت داخلی ببرم و شهریه مدرسه بچه ام را چهار ماه است نتونستم بدم و ... شرمنده زن و بچه ام هستم چه فرقی میکنه عوارض خارج رفتن کم یا زیاد شود تو را خدا مسئولین فکری به حال اقتصاد و معیشت مردم بکنند بجای این جارو جنجال.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج