۶۴۵۹۱۵
۲۱ نظر
۵۰۰۰
۲۱ نظر
۵۰۰۰
پ

امحای «فقر شدید» در دستور کار دولت

وزیر تعاون، کار، رفاه و امور اجتماعی امحای فقر شدید را در دستور کار جدی دولت دانست و بیان کرد: در برنامه بودجه‌ ۹۶ امحای فقر شدید به گونه‌ای که هیچ ایرانی زیر کف حمایت اجتماعی نباشد، تعریف شده است.

خبرگزاری ایسنا: وزیر تعاون، کار، رفاه و امور اجتماعی امحای فقر شدید را در دستور کار جدی دولت دانست و بیان کرد: در برنامه بودجه‌ ۹۶ امحای فقر شدید به گونه‌ای که هیچ ایرانی زیر کف حمایت اجتماعی نباشد، تعریف شده است.

علی ربیعی با بیان اینکه دولت در ابتدای کار رکود طولانی و کسری رشد نزدیک به ۶۵ درصد را تجربه کرد گفت: رکود منفی، تورم بالا و بیکاری متولدین دهه‌ ۶۰ از مشکلات پیش روی دولت بود ولی اکنون پنجره بازار کار باز شده و سالانه بیش از یک میلیون نفر وارد بازار کار می‌شوند.

او با بیان اینکه اکنون سالیانه ۶۰۰ هزار میلیارد ریال به بازنشستگان پرداخت می‌شود، یادآور شد که در ۴ سال آینده دولت باید به سمت کار و تصمیمات سخت حرکت کند و افزود: در بحث اشتغال باید ساختارها را افزایش داده و رویکرد سنتی نداشته باشیم.

وزیر کار در تشریح این موضوع گفت: بنا داریم که هیچ ایرانی از کف حمایتی ما بیرون نباشد و برای این کار در حال طبقه‌بندی هستیم تا افرادی که تحت پوشش ما هستند از حداقل دستمزد ۶۴۰ هزارتومان برخوردار باشند که برای این کار باید منابع مد نظر ما تأمین شوند.

ربیعی در ادامه با اشاره به اینکه در چهارسال گذشته رکود طولانی را تجربه کردیم گفت: این رکود منفی سبب تورم بالا شد.

به گفته‌ وی؛ نرخ رشد از سال ۹۵ تا ۹۶ قابل توجه است و باید برای افزایش آن به دنبال کار رفت .

وزیر کار برنامه‌ دیگر این وزارتخانه را اشتغال فراگیر عنوان کرد و گفت: جهرم سرمایه اجتماعی خوبی دارد مثلاً نرخ خودکشی آن اصلا قابل مقایسه با نرخ کشوری نیست و تلاش می‌کنیم ۱۲ میلیارد سهم روستایی را از طریق سهم صندوق کارآفرینی یا سهم یکی از بانکها که نزد ماست، تأمین کنیم و اگر میزان بیکاری شهرستان نیز مشخص شود سهم شهرستان و سهم صندوق امید نیز روی آن می‌رود .

ربیعی در ادامه جلسه با بیان اینکه اعتباراتی برای استان فارس در نظر گرفته‌ایم گفت: ٦٠ میلیارد تومان از صندوق کارآفرینی امید و یک هزار و صد میلیارد تومان برای اشتغال فراگیر به استان فارس اختصاص داده‌ایم که از این اعتبارات سهم بسزایی به شهرستان جهرم تخصیص می‌یابد.

وزیر تعاون، کار رفاه و امور اجتماعی گفت: دام و طیور و آبزی‌پروری، گوشت، صنایع مکمل کنار کشاورزی، گیاهان دارویی، عسل، حمل و نقل، خدمات مولد و فرش از بسته‌های برش شهرستان جهرم است.

ربیعی همچنین خواستار اطلاع رسانی بیشتر برای استفاده از بیمه‌های روستایی و عشایری شد و افزود: این وزارتخانه تفاهم‌نامه‌ای با اتحادیه‌ قالی‌بافان برای برقراری بیمه امضاء کرده است.

وی همچنین صنایع فرش و حمل و نقل جهرم را از طرح های مشمول تسهیلات نام برد و گفت: این وزارتخانه در راستای ایجاد زمینه‌ اشتغال در شهرستان، حمایت ویژه‌ای از منطقه‌ ویژه‌ اقتصادی شهرستان خواهد داشت.

وزیر رفاه با اشاره به اینکه زمان زیادی برای فعالیت باقی نمانده است، گفت: در این مدت کوتاه بیش از پیش نیازمند به کارگیری عقلانیت، سخت‌کوشی هستیم و امیدواریم همکاران ما در بدنه‌ دولت و سرمای اجتماعی ما با کمک هم کانون توسعه‌ جهرم را راه‌اندازی کنند.

وی با بیان اینکه باید در کارها صرفه‌جویی پیشه کرد افزود: امروزه باید مردم را امیدوار نگه داشت و با حفظ منافع ملی در منطقه پرقدرت ظاهر شد.

ربیعی با بیان اینکه کشور در سایه هدایت رهبر فرزانه انقلاب، قدرت خوبی در منطقه دارد اظهار کرد: باید در داخل کشور نیز قدرتمند شده و فاصله‌ها را کم کنیم.

وی افزود: کاهش فاصله‌ها با منابع و سرمایه‌های موجود امکان‌پذیر نیست بلکه باید با کار و تلاش بیشتر این فاصله را کم کرد.

وزیر کار با بیان اینکه با بهره‌وری باید ۳۰ درصد از سرمایه مورد نیاز برای رشد را تأمین کنیم گفت: برای رشد ۸ درصدی بیش از ۷ هزار میلیارد ریال سرمایه نیاز است.

وی تغییر روش کار را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: روش‌های کار باید عوض شود و این موضوعی است که جامعه ما به آن نیاز دارد و باید با نگاه به آینده آمادگی ایجاد کنیم و در دنیایی که همه از هم سبقت می‌گیرند با هم‌افزایی و همسویی بیشتر کار عقلانی را دنبال کرد.

ربیعی ادامه داد: دولت کم صدا و با همه توان آنچه مصلحت مردم است را به پیش می‌برد.

نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور نیز در این جلسه گفت: باجه بانک رفاه در بخش خَفر در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

نوربخش همچنین از شروع به کار پلی کلینیک شهرستان جهرم با حضور دکتر ربیعی خبر داد و افزود: شعبه‌ بیمه در بخش‌های کردیان و سیمکان شهرستان جهرم ایجاد می‌شود.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی کشور نویدی هم برای انجام بیمه قالی‌بافان و کارگران ساختمانی این شهرستان داد.

طَی این جلسه مقررشد مبلغی به عنوان کمک به بخش بهداشت و درمان به دانشگاه علوم پزشکی جهرم پرداخت شود و رادیوتراپی بیمارستان این شهرستان هم تا چند روز آینده راه‌اندازی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بابک

      همش چرت پرت میگن

    • بدون نام

      بخدا قسم همه شماها دروغ میگیدو ....

    • ع

      اگر مصلحت مردم میخوان بااین بساطی که هست فقط باحرف عمل خبری نیست640 هزار تومان خودتون باشین کم نمیارین من خودم دهه 60 هستم ولی هیچی نفهمیدم به قول یک فیلمی سوخته هستم خداباید شمارابشناسه چه شگردی درپیش دارین

    • بی نام

      بهترین جوک سال

    • بدون نام

      حداقل حقوق ساعتی یک دلاره
      که هشت برابر پایین تره
      فقط قیمت بنزین رو با دنیا مقایسه میکنید؟

    • بدون نام

      چه جوک بامزه ای مثل بقیه وعده های دروغی که بهمون دادن

    • بدون نام

      اگه فکر فقیرایین چرا نونو میخواین گرون کنین چرا یارانه رو میخواین قطع کنین چرا با دورغاتون دارین با ذهن مردم بازی میکنین اختلاصتونو بکنین حرف نزنین دیگه چی از جون ما میخواین
      خودتون میگین نون گرون شده ولی نگفتین وزنش کم شده بازم خودتون گفتین دستور به جلو گیری از قیمت نون دادین تا خودتونو قهرمان جلوه بدین ولی مردم میدونن دورغ گویایی بیش نیستین

    • کیان

      خخخخخخخ

    • بدون نام

      این چند میلیون که شما فرمودید رفتن سر کار. آدرس ینفر شون بديد ببینیم کی بوده کی هست اصلا رفته نرفته سر کار.سرکار رفته شغلش درآمدش چیه.به کی وابستگی داره اگر مثلا رفته باشه سرکار

    • چراغی

      امحای فقر نخواستیم هیچ چیز دیگری هم نمی خواهیم فقط و فقط و فقط پول های ناچیز بلوکه شده مان در ثامن الائمه را که حاصل سی سال جان کندن مان و امید و توشه روز تنگدستی مان است پس بدهید

    • رضا

      دولت محترم روحاني شرم كنيد از اين همه دروغ گفتن
      با سرعت قشر مرفه جامعه را به پول بيشتر ميرسانيد و طبقه متوسط به فقر
      بس كنيد از خدا و مودم شرم كنيد

    • بدون نام

      اگه راست باشه .عالیه

    • م الف شهرآشوب

      جناب وزیر محترم فقر زدایی ؟باحقوق 1200000تومنی بازنشستگان 30خدمت مغایر است

    • بدون نام

      دولت بهتر هست برای ریشه کنی فقر تمام فقرا را مثل هیتلر بکشد تا هیچ فقیری در ایران نباشد

    • بدون نام

      برنامه های دولت یه جوریه آدم فکر میکنه دارن فقیر رو امحا می کنن نه فقر رو

    • بدون نام

      لطف کنید اول کار انجام بدید بعد رسانه کنید تا مردم بهتون نگن دروغگو تو کشور ما پول قبل از اینکه به دست مردم برسد سر از جای دیگر درمیاورد

    • بدون نام

      به خدا دولت رو سر ملت خراب شده.....کمرمون شکست زیر مالیاتو....هزینه ی جنگ اینورو اونور

    • بدون نام

      جوک تلخی بود

    • محمد

      خاهش میکنم فقر رو توسعه ندین نمیخاد امهاش کنید.

    • بدون نام

      متاسفانه فقرثانیه ای درحال پیشرفت است کاش همه فقرارایه جوری ازسرراه خودتون برمی داشتید تاخیالتون ازفقروفقرزدایی راحت بشه

    • بدون نام

      بخدا مردم دیگه خسته شدن دیگه چی میخواین مردم پول ندارن دولت ازشون بگیره از اون ورهم چند نفر بیاد دزدی کنه پول مردم این بگه من نبودم استینم بود فقط باید تک تک این ظلم های که در حق مردم کردین جواب پس بدین شما دولت مردا پشت مردم خالی کردین همین ادمها فردا چیزی بشه از جونشن هم میدن بخاطر این مملکت شماها تواین دولت خیلی وعده وید دادین هیچ کدم عمل نکردین فکر نکنین مردم هیچی نمیفهمن مردم بخاطر رهبر عزیز بخاطر این مملکت صبوری میکنن نمیخوان سایه کشور های بیگانه رو کشورمان باشه خواهشن ملت را سرکار نزارین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج