۶۴۶۱۶
۲۲ نظر
۵۰۶۵
۲۲ نظر
۵۰۶۵
پ

عجیب ترین مراسم عروسی در دنیا +عکس

آداب و رسوم عروسی در کشورهای مختلف متفاوت است و در سالهای متمادی از طریق چند نسل منتقل شده اما تمام آداب و رسوم عروسی ها رمانتیک نیست و به جای آنکه آنها را عجیب و غریب بشماریم، باید از کلمه منحصر به فرد استفاده کنیم که واژه پسندیده تری است.

روزگارنو: آداب و رسوم عروسی در کشورهای مختلف متفاوت است و در سالهای متمادی از طریق چند نسل منتقل شده اما تمام آداب و رسوم عروسی ها رمانتیک نیست و به جای آنکه آنها را عجیب و غریب بشماریم، باید از کلمه منحصر به فرد استفاده کنیم که واژه پسندیده تری است.

عروسی و مراسم های حاشیه ای آن یکی از خاطرات تکرارنشدنی زندگی هر انسانی است، اما این مراسم باشکوه در هر نقطه ای از دنیا رنگ و بوی خاص خود را دارد.

خواستگاری و عروسی در هر نقطه از جهان با سنتهای خاص خود همراه و برای افرادی که در نقاط دیگر جهان ساکن هستند جالب توجه بوده است.برخی از این رسم و رسومات که از فرهنگ مردم آن سرزمین ریشه می گیرد، کم نظیر و در نوع خود بسیار تعجب برانگیز و غیرقابل باور باشد.

در ادامه به بررسی برخی از عجیبترین رسومات و اعتقادات در این مراسم می پردازیم:

عجیب ترین مراسم عروسی در دنیا +عکس

تایلند:

مردم تایلند معتقدند که اب مظهر پاکی و روشنایی است و بدبختی و نکبت را از زندگی دور می کند.بر همین اساس در مراسم عروسی دختران این کشور اتفاق جالبی می افتد،به این ترتیب که عروسهای تایندی در ابتدای زندگی شان وارد آب شده تا وفاداری شان را به همسرشان نشان دهند.

مردم این کشور معتقدند که با این کار، روح و جسم عروس شستشو داده شده و تضمینی برای خوشبختی شان امضاء شده است.

جالب اینجاست که این مراسم حتماً باید در رودخانه ای که آبی زلال دارد و جریان آب نیز به حرکت خود ادامه میدهد اتفاق بیافتد و استفاده از آبهای راکد و حوضهای دست ساز برای اینکار مناسب نیستند.اگرچه اجرای این مراسم منجر به خیس شدن لباس عروس فلک زده می شود، اما اهمیت انجام این سنت قدیمی آنقدر نزد خانواده های اصیل تایلندی زیاد است که آنها را مجبور به انجام این کار می کند و عروس را با لباسی خیس به خانه بخت می فرستند.

آلمان:

در این مراسم هر میهمان چندین کاسه و بشقاب و پیش دستی را می شکند و آنرا در طول مراسم می شکند.انها اعتقاد دارند که این کار به زوج تازه ازدواج کرده کمک می کند تا از مشکلات و گرفتاری ها در امان بماند و زندگی شان سراسر شادی باشد.

سودان:

قبیله ای به نام "لاتووکا" در سودان رسم بسیار عجیبی برای ازدواج دارند.اگر پسری قصد ازدواج با دختری را داشته باشد، او را می دزدد.بعد از دزدیدن دختر بزرگان فامیل پسر نزد پدر دختر رفته و از او درخواست کمک به دخترش را می کنند.اگر پدر دختر با ازدواج موافق باشند که پسر را به قصد کشت می زند ولی اگر موافق نباشد، پسری که دختر را دزدیه، به زور با دخترک بیچاره ازدواج می کند.

عجیب ترین مراسم عروسی در دنیا +عکس

ژاپن:

در یک مراسم سنتی ژاپنی روحانی حاضر در مراسم برای عروس و داماد دها خوانده و در پایان مراسم مردم در کنار هم نوشیدنی میل می کنند.

فنلاند:

اتومبیل های عروسی مجلل که با قوطی های حلبی تزئین شده و همراهی داماد با عروس تا سرسرا همواره در مراسم های عروس یفنلاندی ها دیده می شودبرای فنلاندی های ودرن این سنتی اصیل به شمار می آید.

عجیب ترین مراسم عروسی در دنیا +عکس

هندوستان:

برای هندی ها میزبانی از مسئولیتهای دینی می باشد و مهمترین مسئولیت قربانی کردن است.آنها در مراسم عروسی شان حتماً یک حیوان را قربانی کرده و گوشت آنرا میان تمام حاضران تقسیم کرده و همه از آن گوشت می خورند، بجز عروس و داماد.آنها معتقدند اگر عروس و داماد از این گوشت بخورند، زندگی شان بقائ نخواهد داشت.

آمریکا:

مراسم عروسی بومیان آمریکا همواره در ساختمانهای عمومی برگزار می شود.هرچند سرخپوستها همواره خوشبین بوده و با روی باز از میهمانان استقبال می کنند اما در مراسم عروسی همواره ساکت هستند.

عجیب ترین مراسم عروسی در دنیا +عکس

فیلیپین:

در فیلیپین عروس همواره لباس سنتی سفیدرنگ عروسی به تن کرده و داماد با پوشیدن لباس سنتی ،بارونگ(نوعی چاقو یا شمشیر دسته کلفت و لبه تیز) نیز به کمر دارد.این جریان تا مادامی که فرزندی نداشته باشندادامه خواهد داشت.

مالی،نیجیریه و کامرون:

بعضی از مردم مالی، نیجریه و کامرون طی مراسمی به نام "شارو" پسری را که قصد ازدواج دارد را در ملائ عام می زنند.در واقع مراسم اینطور آغاز می شود، یک فرد قوی هیکل پسر را به باد کتک می گیرد و پسرگ نگون بخت مجبور است که علائم درد را مخفی نگه دارد.اگر او بتواند علائم درد را پنهان کند به این منظور است که او مرد شده و قابلیت ازدواج را دارد اما اگر شکست بخورد نمی تواند همسری اختیار کند.بد نیست بدانید تعدادی از این پسرها در حین اثبات مردانگی شان برای ازدواج جانشان را از دست داده اند!!

فرانسه:

شهردار یا معاون شهردار میزبان مراسم عروسی است که معولاً بین ساعات 9 صبح تا 5 بعداز ظهر و در روزهای سه شنبه، جمعه یا شنبه برگزار می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ققنوس

      خیلی جالب بود

    • سعید

      ایران
      داماد تاخرخره میره زیرغرض بعدم تا آخر عمر به همراه غرغرای فک وفامیل و مادرزن به خوبی و خوشی زندگی میکنن

      پاسخ ها

      • علی

        گل گفتی داداش

      • حديس

        پس نه ميفرماييد كه بدبخت ميشن حيف از اين همه محبت؟

      • مهنا

        تو دیگه کی هستی؟

    • بدون نام

      فرانسوی ها از اول هم متمدن بودند

    • محمد منصوري

      فقط مي خوام بدونم يکبار هم اين متن خبر رو خودتون خوندين،و يا فقط کپي و پيست کردين
      قسمت عروسي سوداني رو يکبار بخونيد.
      يعني چي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      قسمت عروسي ژاپني هم چيزي عجيبي درونش نيست!!!!!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • ققنوس

        افرین اقای منصوری

    • همراه آبی

      به افتخار همشون کیلی لی لی لی

    • نازنین

      واقعا که بعضی کشور ها عقل تو سرشون نیست. یا به روایتی بی شعور هستند.

    • ساناز

      اینا توی روستاهای قدیمی و سبک خیلی قدیمیشون هست. توی ایران هم کم نداریم. همین بندرلنگه خودمون که دور داماد حلقه میزنن و ... و روستاهای قدیمیمون سبکهای به نظر جامعه متمدن امروز خنده دار دارن کافی تحقیق کنیم

    • امير

      ايران رو هم بذاريد ديگه.درايران يك پسر يك عمر زحمت ميكشد پول جمع مي كند بعد بر اثر توقعات بيجاي دوستان و فاميلها تعداد زيادي مهمان دعوت ميكند و در عرض يك ساعت حاصل چند سال زحمت او را مثه ملخ مي خورند و داماد ميماند و بدهكاري ها و زندگي اش

      پاسخ ها

      • elnaz

        حالا چرا ملخ؟؟؟؟؟؟
        بیچاره دامادا.

    • پریسا

      ایرانیها: مهریه شیربها پول جراحی زیبایی پول جواهرات وغیره را می گیرن و در نهایت شخصی نحیف وافسرده بنام داماد می اید وبلی راگفته وخاک بر سر میشود

    • بن هور

      سودان نومزدنگ بود! عروسی برره ای میگیرن! دوماد بدبخت کتک میخوره تازه باید وانمود کنه که دردش نمیاد! فکر کنم شبهای برره اینو از سودان کپی کرده بود.

    • شايان

      فكر كنم اين كشور هاهم به عروسي هاي ماهم مي خندند كه باعروسي هاي اون هافرق دارد

    • مهنا

      ایران:مهریه مساوی ست با دو برابر تاریخ شمسی +تاریخ میلادی +سکه ی به روز

    • طاهره

      همش تقصیر دختراس انقد ذاتشون گداست

    • ریحانه خانم

      تو همه اینا سودانیا خیلی پرتن
      چون در هر دو صورت پسره با دختره ازدواج میکنه

    • بدون نام

      BA MAZE BOD

    • سما

      یه رسم عجیب هم همینجا توی ایرانه که قبل از ازدواج داماد نگون بخت باید پول مماغ بده , پول ایمپلنت بده نصف جهیزیه رو هم بده تا به وصال برسه...همه چی ردیف میشه عروسی مفصل و اینا.... ماه عسل هم داماد تنهایی میره زندون آخه عروس خانم مهریه سنگینشو طلب نمودند

    • عجب

      من از اون قستمش که داماتو به باده کتک قرار میدن خیلی دوست داشتم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج