جاباما
۶۴۶۲۵۰
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

دانش جعفری: اقتصاد مقاومتی در آمریکا اجرا شد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتصاد مقاومتی موضوعی است که در اکثر کشورها سیاست‌گذاران، آن را در همه مباحث به‌ویژه اقتصادی دنبال می‌کنند و در واقع جزو اصول اساسی عقلایی فکر کردن است.

خبرگزاری تسنیم: داوود دانش جعفری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: در فرآیند انجام یک کار ممکن است یک تکانه یا ضربه‌ای متوجه این فرآیند بشود و آن را از کار بیندازد که در اینجا بحث تاب‌آوری و مقاومت مطرح می‌شود که این بحث فقط مربوط به اقتصاد نیست و در بخش‌ها و جنبه‌های دیگر نیز قابل بررسی است.

وی افزود: مقوله اقتصاد مقاومتی در چارچوب مدیریت ریسک است که این امر در حوزه بانکی، واحدهای تولیدی، حوزه سلامت و دیگر بخش‌ها وجود دارد با این تعریف که چگونه هریک از این حوزه‌ها را مقاوم کنیم که در برابر شوک‌ها و تکانه‌ها آسیب‌پذیر نباشند و به حرکت ادامه دهند.

دانش جعفری تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی موضوعی است که در اکثر کشورها سیاست گذاران، آن را در همه مباحث به‌ویژه اقتصادی دنبال می‌کنند و در واقع جزو اصول اساسی عقلایی فکر کردن است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: زمانی که کشور آمریکا در جنگ اعراب و اسرائیل مورد تحریم نفتی از طرف کشورهای عربی قرار گرفت که آثار آن تا سال ۱۹۹۵ در اقتصاد آمریکا ادامه داشت در واقع بعد از این قضیه آنها تصمیم گرفتند به‌سمت اقتصاد مقاومتی بروند.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های آمریکا این بود که وارداتشان را از اوپک کم بکنند و کشورهای غیراوپک را تقویت کنند، مصرف نفت را کاهش دادند و موضوع انرژی‌های نو و مسئله ذخایر استراتژیک را در دنیا عنوان کردند که اگر زمانی کمبود عرضه رخ داد قیمت انرژی افزایش پیدا نکند.

دانش جعفری گفت: بعد از بحران اقتصادی جهانی در سال ۲۰۰۸ در واقع پرداختن به موضوع اقتصاد مقاومتی یا اقتصاد تاب‌آور بسیار گسترده شد و این امر تنها در اقتصاد کلان نیست و مربوط به سطوح خرد نیز می‌شود.

وی در خصوص پیش‌زمینه‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی تأکید کرد: دو نوع ضربه اقتصاد را دچار آسیب‌پذیری می‌کند؛ یکی از قبل قابل پیش‌بینی است به‌عنوان مثال کشور ما هر چند سال یک بار با خشکسالی روبه‌رو می‌شود که در این خصوص می‌توانیم با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی مسائل مربوط به حوزه منابع آبی در خصوص مصرف و هدررفت را مدیریت بکنیم و این موضوع را مرتفع کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درادامه گفت: مورد بعدی ضربه‌های ناگهانی است مانند دوران جنگ که به‌عنوان مثال ما با کمبود مواد غذایی و محصولات کشاورزی روبه‌رو بودیم در این خصوص نیز باید ذخایری داشته باشیم که کارکرد ما دچار آسیب نشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا من بگم اقتصاد مقاومتی برای ایرانیها نیست یه چیز دیگه است اونا این کارکردن ولی بدون که چیزی تغییر نمیکنه ببخشید اونا دیگه اختلاس نمیکنن ولی ماچی هر روز داریم حرف اختلاس میشنویم

    • بدون نام

      اقتصادمقاومتی۱۷ملیون مهاجر افغانی خرج کل آب و برق گاز نان ..... اینجا شغل وزندگی خوب دارن ولی برعکس ایرانیا

    • بدون نام

      چرا افشا کردین که بدزدنش
      خدایا چیکار کنیم از دست این نابغه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج