۶۴۶۴۴
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

آیا مدیر شما هم این جملات را تکرار میکند؟

حرف های رئیس یا مدیر می تواند بار و وزن زیادی برای افراد زیردست داشته باشد و جملات و حرف های غلط و بد می توانند انگیزه و روحیه کارمند را تخریب کنند. ولی هنوز هم مدیران گاهی جملات اشتباه و بدی را دائماً تکرار می کنند.

آیا مدیر شما هم این جملات را تکرار میکند؟





برترین ها: حرف های رئیس یا مدیر می تواند بار و وزن زیادی برای افراد زیردست داشته باشد و جملات و حرف های غلط و بد می توانند انگیزه و روحیه کارمند را تخریب کنند. ولی هنوز هم مدیران گاهی جملات اشتباه و بدی را دائماً تکرار می کنند. در زیر به 10 جمله بدی که یک رئیس می تواند به کارمندش بگوید اشاره می کنیم:

1. "تو خیلی خوش شانس بودی که این شغلو بهت دادم."

این جمله محبوب رئیس های بد است و در واقع منظورشان این است که: «باید ممنون باشی که در تو این بازار شغلی خراب، استخدام شدی و بنابراین نباید در مورد شرایط کاریت هر چقدر هم که بد باشه، شکایت و گله کنی.» این نوع مدیران و رؤسا افرادی هستند که نمی دانند چطور به مشکلات یا بازخورد کارکنان بطور درست و سازنده ای رسیدگی کنند. اگر مدیرتان چنین حرفی به شما زد، این نشانه ای است مبنی بر آنکه شما با فرد نالایقی روبرو هستید.

آیا مدیر شما هم این جملات را تکرار میکند؟

۲. "یه کاریش بکن."

گاهی اوقات هست که کارمندان باید بتوانند خودشان راه حلی پیدا کنند، ولی در کل، مدیرانی که چنین حرفی به کارمندشان می زنند، از خودشان سلب مسئولیت می کنند. حتی اگر سوال طوری باشد که یک کارمند معمولی هم بتواند جوابش را پیدا کند، مدیر خوب باید مشخصاً بگوید: «این چیزیه که دوست دارم خودت با استفاده از منابع X و Y و Z انجامش بدی.» جمله "یه کاریش بکن" را افراد تنبل و بی مسئولیت می گویند.

۳. "یه نفر بهم گزارش داده که..."

مدیران خوب هر کاری در توانشان باشد می کنند تا از اشاره به گزارش های گمنام در هنگام صحبت با کارمندانشان خودداری کنند. گاهی مدیران باید به مسائلی اشاره کنند که منبع آنها محرمانه است، ولی وقتی قرار باشد این کار را بکنند، مدیر خوب و ماهر کسی است که تمرکز و تأکید کلامش بر منبع محرمانه و گمنامش نباشد، بلکه بر رفتار و قضیه ای باشد که مشکل ساز شده است.

۴. "من وقت ندارم عملکرد تو رو ارزیابی کنم، ولی کارت خوبه."

بخشی از مدیریت خوب این است که بازخورد کامل و باجزئیاتی بدهید. لازم نیست ارزیابی شما از عملکرد کارمند رسمی باشد، ولی جمله "کارت خوبه" هم زیادی جامع و بی فحوا است. کارمندان حقشان است که بدانند آیا عملکردشان خوب است یا خیر و چطور می توانند کارشان را بهتر کنند و روی رشد تمرکز کنند.

۵. "ایده احمقانه ایه."

بگذارید روراست باشیم، هر ایده ای عالی نیست. ولی مدیران خوب می دانند که اگر کارمندانشان از تحقیر شدن بترسند، ایده هایشان را مطرح نخواهند کرد. ایده ها و افکار و پیشنهادات خوب و عالی در محیط هایی مطرح می شوند که بلند فکر کردن و گفتن ایده های خوب و بد آزادانه و بدون ترس از تحقیر شنیده شوند.

آیا مدیر شما هم این جملات را تکرار میکند؟

۶. "این لباسی که پوشیدی، جلب توجه می کنه."

نظر دادن در مورد ظاهر فیزیکی کارمندان - به خصوص ویژگی های جسمانی آنها - بهترین راه برای ناراحت کردن آنها است و به آنها این حس را می دهد که رئیسشان جذابیت آنها را ارزیابی می کند و در آینده موجبات ناراحتی و شکایت آنها را فراهم می کند.

۷. "لازم نیست بدونی این واسه چیه، فقط کاری که بهت میگم رو انجام بده."

درست است که فریاد زدن و دستور دادن بدون ارائه بهانه یا منطقه، سریعترین راه است، ولی این کار باعث می شود که کارمند بیشتر از آنچه نیاز است انجام شود نیندیشد و نسبت به کار و وظیفه اش، حس مالکیت نداشته باشد. کارمندان خوب به شرکتی پناه می برند که بتوانند در کارشان، حس تعلق خاطر و مالکیت شخصی داشته باشند.

۸. "تو چت شده؟"

بازخورد هرگز نباید شخصی باشد. مدیران خوب تأکیدشان بر رفتاری است که باید تغییر کند مانند: مهارت های نوشتاری، توجه به جزئیات، درایت و غیره. آنها این مسائل را شخصی نمی کنند و به ارزش یا هوش کسی حمله نمی کنند.

۹. "کار تو چیزیه که من میگم."

البته که این جمله درست است؛ کار شما چیزی است که مدیرتان می گوید. ولی مدیران بد معمولاً وقتی این جمله را می گویند که کارمند نسبت به انجام وظیفه در خارج از نقش اصلی اش، مقاومت می کند. در مقابل، مدیر و رئیس خوب زمانی که لازم باشد نقشی وسیعتر شود یا تغییر کند، شرایط را توضیح می دهند، نه اینکه بگویند: "من کاری که انجام میدی رو کنترل می کنم."

آیا مدیر شما هم این جملات را تکرار میکند؟

۱۰. "تو توی این کار از فلانی خیلی بهتری."

خراب کردن یک کارمند دیگر، حتی وقتی که از کارمندی تعریف می کنید، نشانه آن است که برای تعریف از یک کارمند باید روزی کارمند دیگری تخریب شود. کارمندان باید بتوانند به مدیران خود اعتماد کنند تا بطور خصوصی به آنها بازخورد دهند، نه اینکه نظرات منفی در مورد همکارانشان بشنوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج