۶۴۶۴۷۱
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

خوزستان با کمبود ۱۰ هزار معلم مواجه است

ماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی از وجود کمبود ۱۰ هزار معلم در بدنه آموزش‌وپرورش استان خوزستان خبر داد.

خبرگزاری مهر: فریدون حسنوند عصر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های آموزشی در شهرستان اندیمشک با حضور وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: آن کسی که در آموزش‌وپرورش فعالیت می‌کند را به عنوان تربیت‌کننده مدیران و آینده‌سازان این مرزوبوم می‌دانیم. آموزش‌وپرورش ریشه در فرهنگ یک کشور با تمدن چند هزار ساله دارد.

وی با اشاره به نفت، نخیلات، پتروشیمی، نیروی انسانی، گاز، کشاورزی و آب به‌عنوان ظرفیت‌های عظیم خوزستان افزود: خوزستان همیشه در کنار ایران، اسلام، قرآن و ولایت بوده ولی امروز خوزستان پس از هشت سال جنگ تحمیل شده دشمن بر ایران، زیرساخت‌های خود را از دست داده است.

حسنوند با اشاره به اینکه جنگ هزاران لطمه و خسارت در بُعد مادی و معنوی به خوزستان داشته تصریح کرد: بالاترین آمار خروج معلمان و فرار مغزها در استان خوزستان داریم چون کمبود امکانات، نامهربانی‌ها، آب‌وهوای نامناسب و مشکلات دیگر طی چند دهه اخیر به مردم این استان تحمیل شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تلاش شبانه‌روزی و پیگیری مسئولان قابل ستایش است ولی اگر مشوق‌هایی برای ماندگاری مردم در خوزستان تعیین نشود آن وقت شاهد مهاجرت مردم از سرزمین مادری خود خواهیم بود.

حسنوند تصریح کرد: آموزش‌وپرورش خوزستان ۱۰ هزار نیرو کم دارد و با این وضعیت چگونه می‌توان از مدیرکل تقاضا داشت که در حوزه‌های مختلف از جمله کنکور در رتبه‌های بالای جدول کشور قرار بگیرد.

وی با درخواست جذب پنج هزار معلم برای خوزستان به عنوان هدیه وزیر به این استان گفت: پلاکاردهای در دست فرهنگیان این شهرستان اعتراض نیست بلکه حرف فرهنگیانی است که بیش از ۳۰ سال خاک گچ خوردند تا سیاهی تخته به سفیدی دل و آموزش علم به دانش آموزان تبدیل شود.

حسنوند خطاب به وزیر گفت: خوزستان را دریابید؛ ما هم در کنار شما هستیم و با این همراهی می‌توانید گام‌های بزرگ برای این استان بردارید؛ خوزستان هزاران اولین داشته و نباید بگذاریم به ویرانی تبدیل شود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش خانه انسان‌سازی است، گفت: نیاز به جذب ۵۰۰ نفر نیروی فرهنگی در اندیمشک داریم. بسیاری از نیروهای حق‌التدریسی و یا نهضتی‌ها که با بی‌سوادی، سال‌ها مبارزه کردند، امروز باید استخدام شوند؛ بنابراین نیازمند تعیین سهمیه اختصاصی بیشتر برای خوزستان و همچنین اندیمشک هستیم.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یعقوب

      مبارکتان باد شباش بدید گلریزان کنید

    • بدون نام

      با این وضعیت حقوق ندادن ، سال آینده نیمی از مدارس کشور بدون معلم خواهند بود.

    • بدون نام

      من حاضرم برم بازنشسته اموزش وپرورشم

    • خوزستانی

      خوزستان چی زیاد داره ک معلمش کم باشه،،،فقر،بیکاری،بدبختی،بی ابی،گرد و خاک،خشکسالی وووووووو،،،شما بفرمایین چی داره ک معلمش کم باشه؟؟؟ تنها چیزی ک زیاد داریم نفت و گاز ک اونم ربطی ب ما نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج