۶۴۶۵۰۱
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

کیش میزبان کمکی جام جهانی ۲۰۲۲

فدراسیون‌های فوتبال قطر و ایران به دنبال مکاتباتی که از یک‌سال قبل با هم داشتند، بالاخره بعد از برگزاری جلسات رسمی در برج البیدای دوحه‌، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

شهروند: فدراسیون‌های فوتبال قطر و ایران به دنبال مکاتباتی که از یک‌سال قبل با هم داشتند، بالاخره بعد از برگزاری جلسات رسمی در برج البیدای دوحه‌، تفاهمنامه همکاری امضا کردند. این اعلام پیمان برادرخواندگی و توافقاتی که برای همکاری‌های دو‌جانبه در سطوح مختلف انجام شد، دستاورد‌های بسیار بزرگی برای فوتبال ایران به همراه داشت که درصورت اجرایی‌شدن نقطه روشنی در کارنامه مدیریتی مهدی تاج به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال خواهد بود. منتهی با توجه به فاصله اقتصادی زیاد فوتبال ایران با قطر تاج و همکارانش راه سختی برای اجرایی‌کردن توافقاتی که در این گزارش به آن اشاره شد، خواهند داشت. با این وجود، علاوه بر این‌که قرار شده اردوهای تیم‌های ملی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی ایران در کشور قطر برگزار شود، خبرهای خوب دیگری نیز برای فوتبال ایران این مذاکرات به همراه داشت که مهمترین آنها به شرح زیر است.

اتفاق بزرگ؛ رسمی‌شدن میزبانی کیش در جام‌جهانی

ماجرای همکاری ایران با قطر برای میزبانی جام‌جهانی ٢٠٢٢ در ماه‌های اخیر بارها و بارها در رسانه‌ها مطرح شده بود و قطری‌ها هم یک‌سال قبل درخواست کتبی رسمی برای کمک‌گرفتن از ایران را به فدراسیون فوتبال ارایه داده بودند. به این ترتیب در جریان مذاکره اخیر مسئولان فوتبال دو کشور در دوحه،‌ توافق و برنامه‌ریزی لازم برای اجرایی‌شدن این طرح انجام شد. شیخ‌احمد آل‌ثانی رئیس فدراسیون فوتبال قطر به مهدی تاج اعلام کرده که هیأتی بلندپایه از کمیته برگزاری جام‌جهانی ٢٠٢٢ به همراه خود به کیش می‌آورد تا امکانات این جزیره را مورد بازدید و بررسی قرار بدهند و اگر نقایص و کمبود امکاناتی ازجمله زمین‌‌های تمرین،‌ ورزشگاه کیش و مسأله دیگری وجود دارد، قطری‌ها آن را برطرف کنند. همچنین مقرر شد به دلیل نداشتن پرواز مستقیم از قطر به این جزیره، احتمالا با یک پرواز اختصاصی یا یک کشتی از دوحه به کیش سفر کند و به محض این‌که تاریخ بازی‌های جام‌جهانی ٢٠٢٢ مشخص شود، فدراسیون فوتبال ایران را هم در جریان این موضوع بگذارد. اگر توافق قطر و ایران برای ایجاد یک کمپ کاملا حرفه‌ای و استاندارد در کیش اجرایی شود، بدون تردید یک اتفاق بزرگ در فوتبال ایران خواهد بود که می‌تواند مورد استفاده تیم‌های ملی و باشگاه‌های ایرانی هم قرار بگیرد و فدراسیون فوتبال از آن درآمدزایی خوبی طی سال‌های آینده داشته باشد.

حضور هیأت قطری در تهران

در حاشیه بازدید علی کفاشیان و مهدی تاج از آکادمی مشهور و بین‌المللی اسپایر فوتبال قطر از سوی رئیس این آکادمی به مهدی تاج عنوان شده است که هیأتی از مدیران فوتبالی قطر به تهران سفر خواهند کرد تا از امکانات ورزشگاه، زمین‌های چمن فوتبال ایران بازدیدی داشته باشند و پس از بررسی شرایط آکادمی اسپانسر قطر با توجه به استعدادهای فوتبالی ناب در سطح کشور ایران دو کشور در زمینه همکاری در فوتبال پایه و آکادمی‌های فوتبال هم همکاری نزدیکی با هم داشته باشند که این همکاری قدم بزرگی برای توسعه فوتبال پایه ایران خواهد بود و تحولی اساسی در آن اگر مدیریت درستی وجود داشته باشد، ایجاد خواهد کرد.

اردوی تیم‌ملی در بهترین آکادمی فوتبال قطر

همان طور که اشاره شد، آکادمی اسپایر که اواخر دی‌ماه رسما از سوی قطری‌ها افتتاح خواهد شد، امکانات کم‌نظیری در سطح جهانی دارد و به یکی از ٣ آکادمی برتر سطح جهان تبدیل خواهد شد. با توافقات انجام‌شده قرار است تیم‌ملی ایران در فروردین ٩٧ که در قطر اردو خواهد داشت، امکانات این آکادمی در اختیار تیم‌ملی قرار بگیرد تا کی‌روش و شاگردانش برای آماده‌سازی حضور در جام‌جهانی از آن استفاده‌ای بهینه داشته باشند. مرکز اسپایر امکاناتی همچون مرکز ریکاوری، استخرهایی برای رفع یا جلوگیری از آسیب‌دیدگی و زمین‌های چمن مصنوعی و طبیعی باز و سرپوشیده و مرکز بدنسازی و اتاق مطالعه و جلسه و... دارد. شیخ‌ حمد آل‌ثانی، رئیس فدراسیون قطر از ایران دعوت کرد تا قبل از جام‌جهانی ٢٠١٨ در هر زمان دیگری که برنامه تمرینی داشتند، از این کمپ استفاده کنند تا تمام امکانات کمپ اسپایر در اختیار ایران باشد. به این ترتیب، درصورتی که تیم‌ملی ایران مجددا قصد داشته باشد قبل از جام‌جهانی و در اردیبهشت‌ماه (می) اردو بزند، این کمپ میزبان تیم ایران است.

کمک برای بازی دوستانه

با توجه به این‌که فدراسیون فوتبال قطر دعوتی از سوی عراقی‌ها برای دو دیدار تدارکاتی در بغداد و نجف دارد، مقرر شد اگر تیم قطر در زمان حضور ایران در آکادمی اسپایر در کشورش نباشد، با دو تیم دیگر هماهنگی لازم را انجام دهد تا با شاگردان کارلوس کی‌روش مسابقه‌ای دوستانه انجام بدهد. همچنین در رابطه با تبادل کلاس‌های داوری، بازاریابی، مدیریت فوتبال در سطوح مختلف که از سوی انستیتوی جسور برگزار می‌شود، مقرر شد این امکانات نیز در اختیار فدراسیون ایران قرار بگیرد و همچنین جسور به‌طور مستقیم با ایران در تماس باشد تا به چه شکل این برنامه‌ها را اجرا کند.

ائتلاف قدرتمند علیه سعودی و امارات

امضای این تفاهمنامه همکاری با فدراسیون فوتبال ایران همان‌طور که قطری‌ها در بیانیه رسمی اعلام کرده‌اند،‌ بخشی از برنامه‌های بلندمدت آنها در راستای توسعه فوتبال در این کشور و افزایش روابط با همتایان آسیایی و جهانی خودشان است. این تفاهمنامه همچنین به توسعه روابط فدراسیون‌های دو کشور می‌پردازد و تمرکز آن بر موضوعاتی است که منافع دو طرف را در فرآیند توسعه فوتبال در ایران و قطر تأمین می‌کند. در آینده‌ای نزدیک، یک گروه مشترک شکل خواهد گرفت که چارچوب‌های قانونی اجرای این تفاهمنامه را با جزییات مورد بررسی و مطالعه قرار خواهند داد. یک برنامه کاری مدون نیز آماده خواهد شد که شامل گزارشی از مهمترین دستاوردها و همچنین برنامه زمانی فعالیت‌ها و رویدادهایی است که دو فدراسیون در آن مشارکت خواهند داشت. مهمترین نکته اما با توجه به فضای سیاسی حاکم بر منطقه خلیج‌فارس این است که ائتلاف ایران و قطر در مقابل عربستان و امارات‌ و سایر کشورهای عربی هم‌پیمان آنها می‌تواند از بُعد دیپلماسی ورزشی هم دستاورد‌های زیادی برای فوتبال ایران به همراه داشته باشد. به هرصورت بعد از این‌که مناقشات سیاسی بین عربستان و امارات با قطر بالا گرفت، این کشور در تمامی زمینه‌ها به جمهوری اسلامی ایران نزدیک‌تر شد و قطعا این همکاری دوطرفه در زمینه‌های مختلف به سود دو کشور خواهد بود و می‌تواند قدرت لابی و نفوذ عربستان و امارات را تا حد بسیار زیادی کاهش بدهد.

تاج: این توافق در قفسه خاک نخواهد خورد

مهدی تاج بعد از امضای تفاهمنامه با فدراسیون فوتبال قطر چنین گفت: «در ابتدا جا دارد از فدراسیون فوتبال قطر به خاطر میهمان‌نوازی‌شان از فدراسیون فوتبال ایران تشکر کنم. مشتاقانه منتظر همکاری‌های بیشتری با قطر در زمینه فوتبال هستیم، که منجر به تقویت روابط ایرانی‌ها و قطری‌ها می‌شود و حامی رابطه آینده دوکشور خواهد بود. ما مجذوب تجهیزاتی که برای میزبانی از این رقابت‌ها توسط قطر در نظر گرفته شده‌ایم. ما قراردادهایی با فدراسیون‌های متعددی همانند ایتالیا و هلند منعقد کردیم اما قرارداد با قطر استثنایی است، زیرا میان دو کشور مسلمان منعقد شد. همگرایی جغرافیایی داریم و این تفاهمنامه در قفسه خاک نخواهد خورد و روی جزییات کار می‌کنیم».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درآمد نفت و گاز ما بیشتر از قطر نباشد کمتر از آنان نیست، ضمن اینکه ما نیروی انسانی و کشور چهار فصل و هزاران سرمایه دیگر داریم که آنها فقط خوابش رو میبینند، من از ذوق زدگی نگارنده بابت ایجاد کمپ در کیش و استفاده از کمپهای قطر واقعا متاسف شدم که کشوری با قدمت چند هزار ساله و با این همه سرمایه انقدر بیچاره است که توان ساخت یک کمپ رو هم نداره...

    • بدون نام

      مملکت ما خالی از مدیران با درایت و کارا هست.

    • واقعه گو

      یه چیـــــــــــــــزی بگم ؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      آقایون در کــــــــشور ما سوءمدیریت موج میزنــــــــه!!!!
      حالا از همه بدتر درکشــــــورمون ۲×۲ = ۱۶تا کـــی‌ب‌کـــیه

      اونوقت انتـظار دارین مـا همگام و همکار بزرگترین رقابــــت جـــهانی فـــــوتبال باشــــیم ؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      علت این که ما نمی تونیم میزبان یه تورنمنت بزرگ باشیم قوانین داخلی کشور هست
      مثلا عدم اجازه برای حضور بانوان در ورزشگاه
      خوب فقط همین دلیل برای عدم میزبانی کافیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج