جاباما
۶۴۶۵۸۶
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

با این ترفندها، از شر هکرها در امان باشید

حفاظت از حریم خصوصی یکی از مهم ترین نکاتی است که کاربران به هنگام استفاده از اینترنت باید به آن توجه داشته باشند؛ همه ما باید بدانیم که چه اطلاعاتی را بر روی اینترنت به اشتراک می گذاریم، در این مطلب به معرفی تکنیک هایی برای ارتقاء سطح امنیت مجازی شما خواهیم پرداخت.

برترین ها - ترجمه از سینا اشتری: حفاظت از حریم خصوصی یکی از مهم ترین نکاتی است که کاربران به هنگام استفاده از اینترنت باید به آن توجه داشته باشند؛ همه ما باید بدانیم که چه اطلاعاتی را بر روی اینترنت به اشتراک می گذاریم، در این مطلب به معرفی تکنیک هایی برای ارتقاء سطح امنیت مجازی شما خواهیم پرداخت. واقعیت این است که این فقط افراد سر شناس، هنرمندان و فوتبالیست ها نیستند که باید از حریم خصوصی خود محافظت کنند، حریم خصوصی برای همه ما اهمیت زیادی دارد.

یکی از ساده ترین روش های هکر ها برای جمع آوری اطلاعات درباره افراد مربوط به رهگیری سوابق نحوه استفاده شما ار موتور های جست و جو و نیز تبلیغات اینترنتی ای هستند که شما بیشتر بر روی آنها کلیک کرده اید. خوشبختانه راه های زیادی وجود دارند که می توانند دست دیگران را از رصد فعالیت های شما بر روی شبکه اینترنت کوتاه کنند؛ ما بهترین روش های موجود، از روش هایی ساده و کوتاه گرفته تا تکنیک های پیشرفته و حرفه ای را به شما معرفی خواهیم کرد.

در پی حمله سایبری انجام شده علیه شبکه اجتماعی Twitter در ماه ژوئن سال ۲۰۱۶، اطلاعات حساب کاربری مربوط به ۳۲ میلیون کاربر دزدیده و برای فروش بر روی شبکه Dark Web قرار گرفت؛ البته مقامات رسمی شرکت Twitter از اذعان به این حمله سایبری سر باز زدند و گفتند که هیچ نشانه ای از نفوذ را در سرور های خود ندیده اند.

حمله هکر ها به سرور های Twitter تنها یکی از هزاران حمله سایبری ای است که ماهانه اتفاق می اقتد؛ یک ماه قبل از رسانه ای شدن مسئله حمله هکر ها به سرور های این شبکه اجتماعی خبری مبنی بر افشاء اطلاعات حساب های کاربران شبکه LinkedIn منتشر شده و کمی پیش از آن نیز سرور های سرویس حافظه ابری Dropbox مورد حمله قرار گرفته بودند.

۱- محافظت از کلمه عبور

یکی از اولین کار هایی که به منظور حفاظت از حریم خصوصی خود ملزم به انجام آن هستید مربوط به انتخاب کلمه عبور هایی پیچیده و غیر قابل حدس زدن است؛ پیشنهاد می کنیم که برای حساب های کاربری مختلف خود بر روی شبکه های اجتماعی، وبسایت ها و... از کلمات عبور مجزایی استفاده کنید.
با این ترفندها، از شر هکرها در امان باشید

شاید بگویید که انتخاب کلمات عبور مجزا و متعدد، مدیریت آنها را دشوار می کند و ممکن است در آینده برخی از این کلمات عبور خود را فراموش کنید؛ حق با شماست اما راه هایی برای حل این مشکل وجود دارد که یکی از موثر ترین آنها استفاده از نرم افزار های مدیریت رمز عبور است. این نرم افزار ها نام کاربری و رمز های عبور حساب های کاربری متنوع و متعدد شما را به صورت متمرکز در محیط کاربری خود نگه می دارند؛ یکی دیگر از ویژگی های این نرم افزار های جالب و کاربردی مربوط به تولید رمز های عبوری پیچیده و غیز قابل پیش بینی برای حساب کاربری شماست.

۲- از تکنیک احراز هویت دو مرحله ای استفاده کنید.

تا حد ممکن باید از این تکنیک استفاده کنید، با فعال سازی این تکنیک در ساز و کار ورود به حساب های کاربری خود، می توانید احتمال نفوذ به آنان را تا حد زیادی کاهش دهید. این تکنیک، خود متد های زیادی دارد اما در یکی از محبوب ترین آنها سایت و یا نرم افزار پس از عبور از مرحله اول (ورود کردن اطلاعات حساب کاربری) به تلفن همراه شما پیامی متنی حاوی رمز عبوری دیگر را خواهد فرستاد که در مرحله بعدی باید از آن استفاده کنید. البته برخی از سرویس ها و وبسایت ها هنوز از این تکنیک امنیتی پشتیبانی نمی کنند، اما روند رو به افزایش به کار گیری از این تکنیک ادامه دارد و در آینده هر نرم افزار و شبکه اجتماعی و وبسایتی از آن پشتیبانی خواهد کرد.

۳- از موتورهای جست و جوی غیر تبلیغاتی استفاده کنید

در حالی که اکثر کاربران شبکه اینترنت از جاسوسی دولت ها در مورد اطلاعات مردم ترس و واهمه دارند، باید بدانید که اولین سازمان هایی که به صورت کامل به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا می کنند، موتور های جست و جو هستند. برای مثال موتور جست و جوی گوگل همیشه سوابق جست و جو های شما و نتایجی که بیشتر بر روی آنها کلیک می کنید را زیر نظر داشته و از آن برای شخصی سازی هر چه بیشتر جست و جو برای کاربران خود استفاده می کند. برای جلوگیری از این موضوع پیشنهاد می کنیم از موتور های جست و جوی دیگری استفاده کنید؛ اما شاید بسیاری از کاربران نتوانند عادت خود به استفاده از موتور جست و جوی گوگل را ترک کنند.
با این ترفندها، از شر هکرها در امان باشید

4- Cache و Cookie های مرورگر خود را به طور منظم پاک کنید

یکی از ساده ترین راه ها برای ارتقاء امنیت کاربر در فضای مجازی، پاک کردن منظم و متناوب Cache و Cookies در قسمت تنظیمات مرورگر است؛ همچنین می توانید از نرم افزار های جانبی ای مانند CCleaner به این منظور استفاده کنید؛ بدین ترتیب، شما سوابق نحوه استفاده از اینترنت و رد پا های خود در فضای مجازی را از بین خواهید برد.

5- استفاده از افزونه های امنیتی و حالت های خصوصی در مرورگر

اکثر مرورگر ها به کاربر اجازه می دهند تا با فعال کردن حالت خصوصی از حریم شخصی خود به هنگام وبگردی محافظت بیشتری داشته باشند؛ ویژگی InPrivate مرورگر شرکت مایکروسافت، ویژگی Private Browsing Mode مرورگر Firefox و Incognito در مرورگر Google Chrome همگی به هنگام وبگردی به طور ویژه ای از اطلاعات شما محافظت می کنند.

اکثر کاربران نمی دانند که بسیاری از سایت ها به طور خودکار به اطلاعات سیستمی آنها دسترسی دارند و تنها ورود شما به این سایت ها و یا یک کلیک شما بر روی منویی خاص می تواند به آنها مجوز لازم برای بهره برداری از اطلاعات شخصی شما را صادر کند؛ پیشنهاد می کنیم افزونه هایی مانند NoScript و یا ScriptSafe را برای مرورگر خود دانلود و نصب کنید. افزونه های مذکور به وبسایت ها اجازه دسترسی به اطلاعات شما را نخواهند داد و هنگامی که سرور یک سایت نیاز به دسترسی به اطلاعات خاصی از کامپیوتر شما را داشته باشد، این افزونه ها اجازه این دسترسی را از کاربر خواهند گرفت.

۶- جاسوسان را شناسایی کنید

با اینکه دسترسی وبسایت ها به برخی از اطلاعات سیستم شما امری معمول و عادی است، اما نحوه انجام آن هر کاربری را به شک می اندازد، چرا این دسترسی باید بدون آگاهی شما انجام گیرد؟ افزونه هایی برای مرورگر ها وجود دارند که با نصب آنها می توانید در هر لحظه لیستی از وبسایت ها و سرور هایی که قصد دسترسی به اطلاعات شما را دارند را مشاهده کنید؛ بدین منظور می توانید افزونه هایی مانند Ghostery و Disconnect را دانلود و بر روی مرورگر خود نصب کنید.
با این ترفندها، از شر هکرها در امان باشید

علاوه بر مشاهده لیست جمع آوری شده از این سرویس ها می توانید دسترسی هر کدام از آنها به اطلاعات سیستمتان را قطع کنید. با اینکه نصب این افزونه ها تاثیر زیادی در ارتقاء سطح حفاظت از حریم شخصی تان را به دنبال خواهد داشت، اما توجه داشته باشید که هنوز راه های بسیار دیگری برای به سرقت رفتن اطلاعاتتان وجود دارد؛ برای مثال اگر بد افزاری بر روی سیستم شما وجود داشته باشد، اطلاعات شخصی شما بدون اینکه بخواهید و حتی بدانید در دسترس افراد دیگر قرار خواهد گرفت.

۷- رمزنگاری ایمیل

فایل های ضمیمه شده در ایمیل های نا شناس تنها راه برای سرقت اطلاعات شما نیستند، در واقع کاربران این سرویس اینترنتی حتی از شرکت سرویس دهنده خود هم در امان نیستند. برای مثال کارشناسان امنیت و هکر های White Hat (هکر هایی با نیت های خوب و غیر مخرب) بار ها به جاسوسی اطلاعاتی شرکت های ارائه دهنده سرویس ایمیل از جمله گوگل اشاره کرده اند؛ شرکتی مانند گوگل از اطلاعات استخراج شده از ایمیل های شما برای شخصی سازی نتایج موتور جست و جویش برای کاربران استفاده می کند.

اگر سطح اطلاعاتی که با استفاده از ایمیل به تبادل آنها می پردازید امنیتی و مهم است، پیشنهاد می کنیم از هیچ سرویس ایمیل تبلیغاتی ای (مانند گوگل، یاهو و ...) استفاده نکنید و برای ارتقاء سطح امنیت اطلاعات خود در هنگام استفاده از ایمیل می توانید به کاربران سرویس های رمزگذاری شده ای مانند Hushmail بپیوندید. اگر به هر دلیلی نمی خواهید سرویس خود را به کلی تغییر دهید، نصب نرم افزاری مانند Mozilla Thunderbird می تواند تا حدودی از حریم شخصی شما به هنگام استفاده از سرویس های ایمیل تبلیغاتی حفاظت کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • traveler

      بین خودتون و شبکه و داده ها یک لایه انتزاعی ایجاد کنید یعنی داخل شبکه از پراکسی ها و شبکه های مجازی امن استفاده کنید و داخل رایانتون یک لایه بین خودتون و داده قرار بدید که این لایه بتونه شما رو از حملات محافطت کنه لایه ای مثل فایروال و آنتی ویروس.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج