۶۴۶۵۸۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

لپ تاپ هیبریدی Yoga ۹۲۰، شاهکاری دیگر از Lenovo

در سال ۲۰۱۷ شاهد تولید لپ تاپ های هیبریدی زیبا و قدرتمند بسیاری از سایر برند ها بوده ایم، Lenovo یکی از موفق ترین شرکت های فعال در این حوزه بوده و لپ تاپ هیبریدی Yoga ۹۲۰ طراحی شده توسط این شرک گواهی بر این ادعا است.

برترین ها - ترجمه از سینا اشتری: در سال ۲۰۱۷ شاهد تولید لپ تاپ های هیبریدی زیبا و قدرتمند بسیاری از سایر برند ها بوده ایم، Lenovo یکی از موفق ترین شرکت های فعال در این حوزه بوده و لپ تاپ هیبریدی Yoga ۹۲۰ طراحی شده توسط این شرک گواهی بر این ادعا است؛ در ادامه به معرفی و نقد و بررسی این گجت می پردازیم.

نقاط قوت
  • طراحی زیبا و چشم نواز
  • بسیار باریک و ظریف
  • قدرت سخت افزاری مطلوب
  • کیفیت شگفت انگیز صدا

نقاط ضعف
  • در حالت تبلت هنوز شاهد مزاحمت صفحه کلید هستیم
  • صدای تولیدی سیستم خنک کننده می تواند آزار دهنده باشد
  • پایه نگه دارنده قلم هوشمند کیفیت پایینی دارد
  • عدم وجود کارت گرافیکی مجزا
لپ تاپ هیبریدی Yoga ۹۲۰، شاهکاری دیگر از Lenovo

Yoga 920 در واقع نمونه ای به روز شده از Yoga 910 است که با بهره مندی از ویژگی هایی جذاب مانند پشتیبانی از درگاه USB-C، بهبود در محل جای گیری وبکم، صفحه کلیدی بهبود یافته، عمر طولانی باتری و نیز لولایی با قابلیت چرخش 360 درجه، سعی در افزایش تعداد مشتریان گجت های خانواده Yoga دارد.

اما موفقیت در بازار لپ تاپ های هیبریدی کار ساده ای نیست و شرکت های مختلفی سعی در تسخیر این بازار دارند، Surface Book ۲ نمونه ای از درخشان ترین محصولات تولید شده در سال ۲۰۱۷ است که سطح انتظارات کاربران از یک لپ تاپ هیبریدی را بالا برده و رقابت را برای Yoga ۹۲۰ دشوار تر کرده است. Yoga ۹۲۰ در طیف سخت افزاری متنوعی در دسترس کاربران قرار دارد، اما نمونه ای که ما آن را مورد بررسی قرار داده ایم مجموعه سخت افزاری ای به شرح زیر دارد.

  • پردازنده: 1.8 GHz Intel Core i7-8550U
  • کارت گرافیک: Intel UHD Graphics 620
  • حافظه رم: 16GB DDR4
  • صفحه نمایش: 13.9 اینچی با دقت Full HD
  • حافظه داخلی: 512 گیگابایت از نوع SSD
لپ تاپ هیبریدی Yoga ۹۲۰، شاهکاری دیگر از Lenovo

طراحی

وقتی هزینه بالایی را برای خرید یک گجت صرف می کنید؛ کیفیت ساخت اولین انتظاری است که از آن خواهید داشت و باید بگوییم که در این بحث از خرید Yoga ۹۲۰ پشیمان نخواهید شد. این لپ تاپ زیبا با داشتن ابعادی معادل ۳۲۳ در ۲۲۳.۵ در ۱۳.۹۵ میلی متر و وزنی ۱.۳۷ کیلوگرمی، یکی از ظریف ترین و در عین حال مقاوم ترین گجت های تولید شده در دسته بندی لپ تاپ های هیبریدی است. Yoga ۹۲۰ به لحاظ وزنی لپ تاپی ایده آل است و به هنگام در دست نگه داشتن آن نگرانی ای از بابت حجم و وزن زیاد آن نخواهید داشت.
لپ تاپ هیبریدی Yoga ۹۲۰، شاهکاری دیگر از Lenovo

رنگ متالیک و درخشان این لپ تاپ زیبایی ظاهری خاصی را به آن بخشیده است؛ اما همین درخشان بودن سطح گجت باعث شده تا پس از استفاده چند ساعته کاربر، تمامی سطح لپ تاپ با لکه ها و اثر انگشت های متعدد پوشیده شود؛ پس اگر نمی توانید با این مسئله کنار بیایید پیشنهاد می کنیم همیشه یک دستمال نخی تمیز را به همراه داشته باشید. لولای به کار رفته در تولید Yoga ۹۲۰، علاوه بر ایفای نقش همیشگی یک لولا در ساختار یک لپ تاپ، در افزایش جذابیت ظاهری این گجت نقش دارد.
لپ تاپ هیبریدی Yoga ۹۲۰، شاهکاری دیگر از Lenovo

کیفیت مواد اولیه و مقاومت لولا ها در حد مطلوب است؛ البته کمتر از این هم از یک لپ تاپ هیبریدی انتظار نداریم؛ همانطور که می دانید لولا های یک لپ تاپ هیبریدی در مقایسه با لولا های به کار رفته در یک لپ تاپ معمولی در معرض فشار بیشتری هستند و به همین دلیل باید از مقاومت فیزیکی بالا تری نیز برخوردار باشند.

صفحه کلید Yoga 920 قابلیت جدا شدن از بدنه اصلی را ندارد و برای استفاده از آن به عنوان یک تبلت باید با استفاده از لولای 360 درجه آن، صفحه کلید گجت را به پشت صفحه نمایش ببرید؛ این عامل باعث شده تا Yoga 920 در وهله اول یک لپ تاپ باشد و نه یک تبلت، درست است که می توانید به عنوان یک تبلت از آن استفاده کنید اما راحتی کار در این حالت را نمی توان با تجربه کار با یک لپ تاپ هیبریدی مجهز به صفحه کلید جدا شونده مقایسه کرد.
لپ تاپ هیبریدی Yoga ۹۲۰، شاهکاری دیگر از Lenovo

ظرافت ظاهری و کاهش در ابعاد و ضخامت یک لپ تاپ در کنار زیبایی ظاهری، تاثیراتی منفی را نیز به دنبال خواهد داشت که مهم ترین آن مربوط به ایجاد محدودیت در تنوع و تعداد درگاه های گجت است و آخرین لپ تاپ هیبریدی شرکت Lenovo هم از این قاعده مستثنی نیست.

در لبه سمت چپ گجت شاهد وجود دو درگاه USB-C هستیم؛ البته یکی از آنها نقش درگاه ورودی منبع تغذیه دستگاه را بازی می کند و به هنگام اتصال به برق شهری نمی توانید از آن به عنوان یک پورت USB استفاده کنید؛ با نگاه به لبه سمت راست می توانید یک خروجی هدست و یک درگاه USB-۳ را مشاهده کنید.

قطعا تعداد و تنوع درگاه های به کار رفته در Lenovo Yoga 920 ایده آل نیست؛ اما در مقایسه با مک بوک 12 اینچی شرکت اپل که فقط و فقط یک درگاه USB-C را در خود جای داده رضایت نسبی کاربران را به دنبال خواهد داشت.
لپ تاپ هیبریدی Yoga ۹۲۰، شاهکاری دیگر از Lenovo

قلم نوری هوشمند Active Pen

‌بر خلاف Surface Book ۲ شرکت مایکروسافت که به صورت استاندارد قلم نوری هوشمندی را در جعبه خود جای نداده بود و کاربران آن باید قلم نوری Surface Pen را به صورت مجزا خریداری می کردند، لپ تاپ Yoga ۹۲۰ شرکت Lenovo برخورد سخاوت مندانه تری را نشان داده است و شاهد وجود یک عدد قلم نوری هوشمند Active Pen در جعبه این لپ تاپ هیبریدی هستیم. این قلم نوری هوشمند ظاهر زیبایی دارد و به لطف وجود صفحه نمایشی با توانایی تشخیص ۴۰۹۶ سطح مختلف از فشار در Yoga ۹۲۰، می توانید روی کاربرد های حرفه ای و هنری این قلم نوری حساب کنید.
لپ تاپ هیبریدی Yoga ۹۲۰، شاهکاری دیگر از Lenovo

بر خلاف قلم نوری هوشمند شرکت مایکروسافت و یا Surface Pen که در طراحی های دیجیتالی خود می توانستید ‌از سر دیگر آن به عنوان یک پاک کن استفاده کنید؛ برای فعال کردن حالت پاک کن در قلم نوری Active Pen، باید یک و یا هر دو دکمه موجود بر روی آن را فشار داده و نگه دارید؛ در نهایت می توانیم امتیاز کامل را برای عملکرد و کاربرد های قلم هوشمند Active Pen در نظر بگیریم.

کیفیت ساخت پایه نگه دارنده و ساز و کاری که شرکت سازنده برای جای دادن قلم Active Pen در بدنه ظریف و نازک Yoga 920 در نظر گرفته شاید تنها نقطه ضعف موجود در این قلم هوشمند را رقم زده باشد. طراحان شرکت مایکروسافت برای حل مشکل جای گذاری قلم هوشمند Surface Pen در بدنه Surface Book 2 تصمیم گرفتند تا این قلم نوری را به صورت مغناطیسی و آهن ربایی به بدنه اصلی گجت متصل کنند؛ روشی که به نظر می رسد بسیار هوشمندانه تر از راه حل ارائه شده توسط شرکت Lenovo باشد.

طراحان و مهندسین شرکت Lenovo بدین منظور پایه ای پلاستیکی را مورد طراحی و تولید قرار داده اند که به طور کامل بر روی درگاه USB لپ تاپ نصب شده و می تواند مقداری حمل و نقل قلم نوری Active Pen را برای کاربر آسان کند. این ساز و کار علاوه بر تاثیر منفی در زیبایی ظاهری Yoga ۹۲۰، باعث اشغال درگاه USB-۳ می شود؛ از طرف دیگر جنس و کیفیت ساخت پایه نگه دارنده به هیچ وجه با سایر آیتم های ظاهری همخوانی ندارد به طوری ترجیح خواهید داد قلم Active Pen را به صورت جدا حمل کرده اما آن را بر روی پایه خود قرار ندهید.
لپ تاپ هیبریدی Yoga ۹۲۰، شاهکاری دیگر از Lenovo

عملکرد فنی

با آزمایش هایی که در حالت کاربری لپ تاپ بر روی Yoga 920 داشتیم هیچ نقطه ضعف خاصی را مشاهده نکردیم؛ ویندوز 10 بدون نقص و به صورت فوق العاده روان بر روی آن اجرا می شود و گجت به طور کامل از پس انجام کار های روزمره شما بر خواهد آمد. در اکثر اوقات نمی توانید صدای چرخش فن های Yoga 920 را حس کنید، اما هنگامی که لپ تاپ در حال انجام پردازش های سنگین تر و اجرای نرم افزار هایی پیچیده تر باشد، سرعت چرخش فن ها بیشتر شده و صدای نسبتا آزار دهنده ای را تولید خواهد کرد که کاربران لپ تاپ هیبریدی بدون فنی مانند Surface Book 2 از شنیدن آن تعجب خواهند کرد.
لپ تاپ هیبریدی Yoga ۹۲۰، شاهکاری دیگر از Lenovo

پس از کار و استفاده طولانی مدت از صفحه کلید Yoga 920 نمی توانیم هیچ نقطه ضعفی را برای آن در نظر بگیریم و با توجه به ابعاد کوچک این صفحه کلید؛ هنوز می توانید با درصد خطایی کم و قابل قبول به تایپ بپردازید. کیفیت تصاویر به نمایش در آمده بر روی صفحه نمایش خیره کننده است؛ رنگ ها کاملا واقعی به نظر می رسند و کیفیت صفحه نمایش در زاویه دید های مختلف نیز مطلوب و قابل قبول است.

صدای خروجی نیز یکی دیگر از نقاط قوت این لپ تاپ هیبریدی را تشکیل داده است؛ حجم صدای خروجی فراتر از حد انتظار ما از گجت کوچکی مانند Yoga ۹۲۰ بود، کیفیت صدا نیز فوق العاده است و حتی در بالا ترین سطح حجم صدا هم متوجه افت کیفیت و تغییر در وضوح صدا نشدیم.

با توجه به عدم پشتیبانی Yoga 920 از یک کارت گرافیکی مجزا نمی توانید از آن انتظار اجرای نرم افزار های ویرایش فیلم و یا اجرای بازی های سنگین گرافیکی را داشته باشید؛ اما کیفیت صدا و تصویر این لپ تاپ هیبریدی می تواند رضایت کامل علاقه مندان به محتوای چند رسانه ای را به دنبال داشته باشد.

باتری

طبق ادعای شرکت سازنده، Yoga 920 عمر باتری ای 12 ساعته را به کاربر ارائه خواهد داد؛ البته همان طور که گفتیم این ادعای شرکت سازنده است.

با انجام آزمایش های متعدد متوجه شدیم که عمر باتری این لپ تاپ هیبریدی خیلی هم از مدت زمان اعلام شده در مشخصات فنی آن کمتر نیست؛ برای مثال در حالت پخش محتوای ویدئویی با کیفیت Full HD، عمر باتری ۹ ساعت و بیست و سه دقیقه اندازه گیری شد.
لپ تاپ هیبریدی Yoga ۹۲۰، شاهکاری دیگر از Lenovo

خبر خوب دیگر برای علاقه مندان به این لپ تاپ هیبریدی مربوط به سرعت بالای شارژ آن با استفاده از یکی از درگاه های USB-C است؛ پس از گذشت مدت زمان یک ساعت و سی دقیقه ای از شروع شارژ، میزان باتری به ۹۲ درصد از ظرفیت کلی خود رسید که واقعا رضایت بخش است.

نتیجه گیری

ما تجربه شیرینی از کار با Yoga ۹۲۰ داشتیم؛ وزن کم، ابعادی کوچک، کیفیت ساخت بالای بدنه و قدرت سخت افزاری قابل قبول همگی از جمله نکات مثبتی هستند که در این گجت شاهد آنها بوده ایم و گرچه قدرت پردازش گرافیکی این گجت محدودیت های زیادی را دارد اما اگر نیازی به کار با نرم افزار های ویرایش ویدئو و اجرای بازی های سنگین گرافیکی ندارید، Yoga ۹۲۰ می تواند یکی از بهترین گزینه های موجود در دسته بندی لپ تاپ های هیبریدی باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج