۶۴۶۷۰۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

رئال مادرید و فرصتی دیگر برای تاریخ‌سازی

رئال مادرید امشب (شنبه) فرصت دارد برای دومین سال پیاپی قهرمان جام جهانی باشگاه‌ها شود.

ایسنا: ‌به نقل از آس، امشب (شنبه) رئال مادرید و گرمیو فینال جام جهانی باشگاه‌ها را در امارات برگزار می‌کنند. تاکنون ۵۷ عنوان در رقابت‌های جهانی باشگاه‌ها به تیم‌ها اهدا شده است. اروپا با ۳۰ عنوان، بالاتر از آمریکای جنوبی با ۲۶ جام است. دیدار امشب چهاردهمین فینال جام جهانی باشگاه‌ها است اما باید ۴۳ دوره به آن ‌اضافه کرد که بین سال‌های ۱۹۶۰ تا ۲۰۰۴ به نام جام بین قاره‌ای برگزار می‌شد. تیم‌های اروپایی از ۱۰ دوره اخیر ۹ بار قهرمان شدند.

مادرید بیشترین فینال‌ها (هشت) را در جام بین قاره‌ای یا جام جهانی باشگاه‌ها تجربه کرده است و همچنین با پنج قهرمانی بالاتر از میلان (چهار قهرمانی) قرار دارد. آنها امشب می‌توانند با سه قهرمانی بارسلونا در شکل جدید این بازی‌ها برابر شوند.

سفید پوشان از سال ۲۰۰۰ پس از رویارویی با بوکاجونیورز، هرگز فینال جام‌های بین‌المللی را از دست ندادند. پس از این تاریخ تیم مادریدی در دیدارهای نهایی لیگ قهرمانان اروپا (چهار از چهار)، سوپر جام اروپا (چهار از چهار) ، جام بین‌ قاره‌ای (یک از یک) و جام جهانی باشگاه‌ها (دو از دو) جام قهرمانی را بالای سر بردند.

بوکاجونیورز آخرین تیمی بود که دو فینال پیاپی (۲۰۰۱ و ۲۰۰۰) را تجربه کرد و همچنین سائوپائولو آخرین باشگاهی بود که توانست دو سال پیاپی (۹۳ و ۱۹۹۲ ) قهرمان شود. مادرید نخستین تیمی است که دو فینال پیاپی را در شکل جدید این رقابت‌ها تجربه می‌کند.

مادرید امشب می‌تواند بیست و ششمین عنوان بین‌المللی خود را پس از فتح ۱۲ جام باشگاه‌های اروپا، دو جام یوفا، چهار سوپر جام اروپا، سه جام بین قاره‌ای، دو جام جهانی باشگاه‌ها و دو جام لاتین به دست آورد. تیم ‌اسپانیایی اکنون پر افتخارترین تیم در عناوین بین‌المللی است و بالاتر از بارسلونا با ۲۲ عنوان قرار دارد.

از طرفی گرمیو حریف امشب رئال مادرید، نخستین فینال خود را در شکل جدید این بازی‌ها تجربه می‌کند. این تیم در جام بین قاره‌ای در سال ۱۹۸۳ (با پیروزی ۲ بر یک مقابل هامبورگ قهرمان شد) و در سال ۱۹۹۵ (۴ بر ۳ مقابل آژاکس شکست خورد) حضور داشت. امشب گرمیو می‌تواند با رکورد سائو پائولو، دیگر تیم برزیلی در حضور در فینال‌ها (سه بار) برابری کند. جالب این‌جا است همه بازی‌هایی که گرمیو در دیدارهای نهایی انجام داده به وقت ‌اضافه کشیده شده است.

دو تیم مادرید و گرمیو پیش از این تنها یک بازی دوستانه انجام دادند. این بازی ۲۴ می سال ۱۹۶۱ در ‌استراسبورگ برگزار شد و تیم ‌اسپانیایی ۴ بر یک پیروز شد. گل‌های این بازی را دل سول، کاردوسو، پوشکاش (دو گل) و مائتوس به ثمر رساندند.

تیم‌های برزیلی در جام جهانی باشگاه‌ها یا بین قاره‌ای چهار بار قهرمان شدند. کورینتیانس در نخستین دوره فرمت جدید (سال ۲۰۰۰) توانست واسکودو گاما را شکست دهد. سپس سائوپائولو برابر لیورپول در سال ۲۰۰۵ پیروز شد. اینتر ناسیونال در سال ۲۰۰۵ بارسلونا را شکست داد و کورینتیانس توانست برابر چلسی در سال ۲۰۱۲ پیروز شود. تنها سائو پائولو نیمار در سال ۲۰۱۱ نتوانست قهرمان این بازی‌ها شود.

۴۳ فینال جام جهانی باشگاه‌ها یا جام بین‌ قاره‌ای در یک بازی یا در یک بازی مجدد نتیجه‌شان مشخص شده است. در ۳۶ فینال تیمی که نخستین گل را به ثمر رسانده فاتح این بازی‌ها شده است. چهار بار تیمی که نخستین گل را دریافت کرده با قهرمانی دیدار نهایی را به پایان رسانده است (یوونتوس، سائوپائولو، بوکاجونیورز و بارسلونا) و سه بار این بازی‌ها با نتیجه‌ صفر بر صفر به پایان رسیده است (آژاکس - گرمیو، کورینتیانس - واسکودوگاما و پورتو - اونسه کالداس).

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج