۶۴۶۷۰۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

سبک دست: در استقلال ضرر کردم

عضو سابق هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: حضورم در این باشگاه از نظر مالی برای من با ضرر همراه بود.

خبرگزاری مهر: شاهرخ سبک دست با بیان این که باشگاه‌ها تنها به فکر هزینه های جاری و روزمره هستند و هیچ نگاه بلند مدتی برای پس انداز و سرمایه گذاری ندارند به رادیو تهران گفت: اغلب سرمایه گذارانی که بعنوان بخش خصوصی وارد فوتبال می‌شوند جدا از علایق شخصی، با نگاه ملی و برای کمک به باشگاه‌ها و به خصوص باشگاه‌های بزرگ مردمی مثل استقلال و پرسپولیس به میدان می‌آیند. آنها از حوزه هایی همچون صنعت و تجارت به فضای فوتبال ورود می کنند با این هدف که در حوزه جوانان کاری مفید کرده باشند.

وی افزود: فضای فوتبال ایران بر خلاف حوزه‌های اقتصادی و بر خلاف باشگاه‌های حرفه‌ای دنیا بر پایه مسائل اقتصادی پیش نمی‌رود. در باشگاه‌های ما تغییرات پی‌درپی مدیریت باعث می‌شود تا اهداف بلند مدت عملا وجود نداشته باشد و هدف‌‍‌ها در کوتاه مدت و به صورت سلیقه‌ای تغییر می‌کند. این اتفاق حتی در فضای اسپانسرینگ هم وجود دارد. من درباره استقلال صحبت می‌کنم و اشاره به تغییراتی که در همین دو سه سال در فضای اسپانسرینگ انجام شد. ابتدا یک اپراتور می‌آید سرمایه گذاری می‌کند و همین که زمان بهره برداری‌اش رسیده، مدیریت، اپراتور دیگری را جانشین آن می‌کند. در حالی که در حالت حرفه‌ای اپراتور قبلی باید لااقل ۱۰ سال به کارش ادامه می داد.

عضو سابق هیات مدیره استقلال تصریح کرد: خیلی از افراد متمول بعد از ورود به فوتبال مبالغی را تزریق می کنند که باشگاه ها بلافاصله از آن مبالغ برای پر کردن چاله های قبلی استفاده می کنند و از سرمایه گذاری غافل می شوند. بعد از آن که کارشان انجام شد و آن مشکلشان حل شد هم به این فکر نمی کنند که آن فرد یا آن شرکت برای یک هدف بلند مدت سرمایه گذاری کرده. به این چشم به این موضوع نگاه می کنند که خب این آقا پول داشته و آمده و پولی داده و همه چیز تمام. وقتی مشکلات مقطعی مالی تمام و بستر برای درآمدزایی ایجاد می شود یادشان می رود که مشکلات چطور از سر راه برداشته شد و این بستر چگونه ایجاد شد.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا همین افراد با علم به این که ممکن است سرمایه گذاری آنها برگشت نداشته باشد باز هم اقدام به سرمایه گذاری می کنند؟ بیان داشت: همانطور که گفتم بخشی از آن به علائق شخصی باز می گردد. ضمن این که نگاه ها نگاه ملی است و این که امثال ما می‌خواهند غرور ملی را برای این باشگاه ها و هوادارانشان ایجاد کنند.

سبک دست تصریح کرد: باشگاه‌های بزرگ مثل استقلال و پرسپولیس ظرفیت های درآمدزایی بالایی دارند اما هیچ نگاهی برای استفاده از این ظرفیت ها وجود ندارد و مدیریت در این باشگاه ها فقط به فکر روزمرگی و گذران مشکلات روز است. هیچ نگاهی برای درآمدزایی نیست و مدیران این باشگاه ها فقط چشم انتظار پولی هستند که از جایی به آنها برسد و آن را هزینه کنند. این می شود مدیریت هزینه که جایی در مدیریت حرفه‌ای در فوتبال روز دنیا ندارد.

عضو سابق هیات مدیره استقلال گفت: سالی که همراه استقلال بودم در حدود نیم فصل هزینه‌های باشگاه را پرداخت کردیم. حساب و کتاب دقیق نکردم که عدد و رقم اعلام کنم اما همان هزینه نیم فصل را از استقلال طلب دارم. تنها این را می‌توانم بگویم که حضورم در این باشگاه از نظر مالی برای من با ضرر همراه بود.

وی در خصوص اختلافش با مدیران استقلال که منجر به جدایی‌اش از این مجموعه شد، بیان داشت: فضای اسپانسری در این باشگاه در اختیار ما بود و ما هم در قبال آن تعهدی برای پرداخت هزینه‌ها داشتیم. تعهدات اسپانسر به ما و ما به باشگاه مستلزم زمان است و پرداختی‌ها باید در زمان خودش انجام شود. اما معمولا در بین راه مشکلاتی ناخواسته برای باشگاه‌ها پیش می‌آید که مدیران توقع شان این است که پول‌های آینده را هم از اسپانسرها بگیرند و پیش خور کنند. بعضی مواقع این اتفاق می‌تواند بیافتد اما همیشه نباید روی این موضوع حساب کرد. این توقعات که خیلی هم به جا نیستند پایه و اساس مشکلاتی بود که بین من و باشگاه استقلال پیش آمد و منتج به جدایی من از این مجموعه گردید.

سبک دست در خصوص احتمال بازگشتش به فوتبال گفت: برای بازگشت به فوتبال برنامه داریم اما نه مثل سابق و در باشگاه بزرگی مثل استقلال. بلکه ما برنامه ریزی کردیم تا در فضای آکادمیک فوتبال ورود کرده و اینبار برای جوانان سرمایه گذاری کنیم. امیدوارم در این حوزه موفق باشیم و بتوانیم بستر مناسبی برای رشد جوانان مستعد در فوتبال فراهم کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج