جاباما
۶۴۶۷۴۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

خوش‌ بینی بازار جهانی به افزایش قیمت طلا

کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز پیش‌بینی کردند طلا به روند افزایش قیمتی که پس از افزایش نرخ‌های بهره آمریکا پیدا کرد، ادامه خواهد داد.

خبرگزاری ایسنا: کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز پیش‌بینی کردند طلا به روند افزایش قیمتی که پس از افزایش نرخ‌های بهره آمریکا پیدا کرد، ادامه خواهد داد.

طلا سه شنبه هفته گذشته به پایین‌ترین رکورد چند ماه اخیر سقوط کرد. با اینهمه ناظران می‌گویند این روند در سال‌های اخیر در آخرین ماه سال وجود داشته است و معامله‌گران علت کاهش قیمت طلا را به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا نسبت دادند با این‌همه پس از اینکه افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا اعلام شد و دورنمای افزایش بیشتر نرخ‌های بهره از سوی این بانک بدون تغییر ماند، ارزش دلار کاهش یافت و قیمت طلا رو به افزایش گذاشت.

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۹ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۳ نفر یا ۶۸ درصد افزایش قیمت طلا و چهار نفر یا ۲۱ درصد کاهش قیمت این فلز ارزشمند در هفته جاری را پیش‌بینی کردند. دو نفر یا ۱۱ درصد نیز نسبت به روند قیمت طلا نظری نداشتند.

در این بین، ۱۰۵۵ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران رای دادند که از میان آنها ۵۹۸ نفر یا ۵۷ درصد افزایش قیمت طلا و ۳۴۱ نفر یا ۳۲ درصد نیز کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند و ۱۱۶ نفر یا ۱۱ درصد نیز نظر بی‌طرف بودند.

برای هفته معاملاتی گذشته، ۵۳ درصد از کارشناسان وال استریت نسبت به افزایش قیمت طلا بدبین بودند در حالیکه بزرگترین گروه رای دهنده در میان سرمایه‌گذاران (۴۷ درصد) به افزایش قیمت خوش بین بودند. هر اونس طلا برای تحویل در فوریه در معاملات روز جمعه بازار آمریکا با ۴۰ سنت افزایش، در ۱۲۵۷.۵۰ دلار بسته شد و رشد اندکی را برای کل هفته ثبت کرد که نخستین افزایش هفتگی پس از سه هفته متوالی کاهش بود.

از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون بدون در نظر گرفتن هفته گذشته، سرمایه‌گذاران ۲۸ بار از ۴۷ بار روند قیمت طلا را به درستی پیش‌بینی کردند که درستی پیش‌بینی آنها را به ۶۰ درصد می‌رساند در حالیکه درصد پیش‌بینی کارشناسان وال استریت با ۲۸ پیش‌بینی درست از ۴۸ نظرسنجی، ۵۸ درصد بوده است.

به گفته آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی، طلا که در چند هفته گذشته با انتظار بازار برای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا کاهش قیمت داشت، معمولا پس از افزایش نرخ‌ها، روند صعودی پیدا می‌کند.

کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس فیوچرز انتظار دارد طلا به متوسط قیمت ۲۰۰ روزه که در ۱۲۷۶ دلار قرار دارد، صعود کند. به گفته وی، در دو هفته گذشته فروشندگان زیادی وارد بازار طلا شده و خریداران زیادی خارج شدند و این فلز زرد اکنون در محدوده ۱۲۴۰ دلار حمایت یافته است.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد پرایس فیوچرز گروپ نیز به کیتکونیوز گفت: طلا ممکن است از راه اندازی معاملات بیت کوین از سوی CME Group مورد حمایت قرار گیرد. اگر این ارز دیجیتالی همچنان قوی بماند، طلا احتمالا سطح قیمت کنونی را حفظ خواهد کرد و بالاتر می‌رود.

افشین نوابی، مدیر معاملات شرکت ام کی اس سوئیس نیز پیش‌بینی کرد طلا در محدوده ۱۲۵۰ دلار در کف و ۱۲۸۵ تا۱۲۹۵ دلار در اوج قیمت معامله شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج