جاباما
۶۴۶۷۸۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

هلکوپتر‌ها هم خودران می‌شوند

محققان موفق به طراحی سیستم تازه ای شده اند که با نصب آن بر روی هلکوپترهای عادی می توان آنها را به هلکوپترهای خودران مبدل کرد.

خبرگزاری مهر: محققان موفق به طراحی سیستم تازه ای شده اند که با نصب آن بر روی هلکوپترهای عادی می توان آنها را به هلکوپترهای خودران مبدل کرد.

به گزارش نیواطلس، برنامه ریزی برای طراحی این سیستم از سال ۲۰۱۲ و توسط مرکز تحقیقات نیروی دریایی ایالات متحده آغاز شد.

مدت زمان اجرای این طرح ۵ سال و هزینه اختصاص یافته به آن ۹۸ میلیون دلار و قرار بود سیستم های خودران پروازی برای استفاده در هلکوپترهای عادی موجود طراحی شود.

طراحی این سیستم با همکاری شرکت آئورورا صورت گرفته و برای اولین بار بر روی هلکوپتر مدل UH-۱H که مورد استفاده تفنگداران آمریکایی در این کشور است، نصب شده است.

سیستم یادشده که AACUS نام دارد، نشست و برخاست مکرر هلکوپترها و انجام ماموریت های متنوع را در شرایط گوناگون امکان پذیر می سازد.

یکی از اهداف اصلی اجرای این طرح غلبه بر چالش های عملیاتی ارتش آمریکا در عراق و افغانستان اعلام شده است. زیرا شلیک مداوم به این هلکوپترها و احتمال پرتاب مواد منفجره به سمت آنها باعث شده تا خطر کشتار نظامیان آمریکایی در جریان پرواز هلکوپترها به شدت افزایش یابد.

با استفاده از این سیستم هلکوپترها به حسگرهای متنوع، انواع دوربین و سیستم های شناسایی راداری مجهز می شوند. البته در این حالت هم یک خلبان کارآزموده از راه دور هلکوپتر خودران را با استفاده از یک تبلت تحت کنترل خواهد داشت. سیستم نرم افزاری AACUS از قابلیت شناسایی موانع محیطی نیز برخوردار است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج