جاباما
۶۴۶۸۵۸
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

لغو یکی از قراردادهای نجومی شهرداریِ قالیباف

رویداد ۲۴ نوشت: سرانجام پس از بحث و بررسی‌های فراوان، قرارداد طرح «امنیت شهری مناطق ۲۲ گانه تهران» که از سوی بابک نگاهداری رئيس سابق مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران و با سفارش مستقیم عیسی شریفی معاون بازداشت‌شده محمدباقر قالیباف، منعقدشده بود، لغو شد.

رویداد ۲۴ نوشت: سرانجام پس از بحث و بررسی‌های فراوان، قرارداد طرح «امنیت شهری مناطق ۲۲ گانه تهران» که از سوی بابک نگاهداری رئيس سابق مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران و با سفارش مستقیم عیسی شریفی معاون بازداشت‌شده محمدباقر قالیباف، منعقدشده بود، لغو شد.

در دو ماه گذشته گزارش‌های متعددی را در خصوص پر ابهام بودن قرارداد پروژه «امنیت شهری مناطق ۲۲ گانه تهران» منتشر کرد. قراردادی که علاوه بر اینکه هیچ‌گونه ارتباطی با حوزه شهرداری ندارد، بلکه برای آن مبلغ ۲ میلیارد تومان ‌هم در نظر گرفته‌شده بود.

قراردادهای غیرقانونی و رفاقتی در دوران مدیریت ۱۲ ساله قالیباف کم نیست و به‌وفور مشاهده می‌شود. یکی از همین قراردادها پروژه‌ای تحت عنوان «مطالعه امنیت شهری مناطق ۲۲ گانه تهران» و با مبلغ ۲ میلیارد تومان است که به اسم «موسسه فرهنگی و هنری آفتاب خرد» به ثبت رسیده است.

موسسه‌ فرهنگی و هنری که هیچ تخصص و تبحری درزمینهٔ مطالعات «امنیت شهری» ندارد و درواقع مجری طرح می‌بایست موسسه، مرکز یا پژوهشکده‌ای با حوزه فعالیت تحقیقاتی و پژوهشی و با تخصص امنیتی - دفاعی باشد و این در حالی است که کارکرد فعالیت این موسسه در حوزه چاپ نشر است.

طبق اسناد موجود، این قرارداد با هماهنگی و دستور مستقیم «عیسی شریفی» قائم‌مقام شهردار تهران و بدون تشریفات قانونی منعقدشده است.

جدا از اینکه این طرح و پروژه هیچ ارتباطی با اهداف و برنامه‌های شهرداری تهران ندارد و متولیان اصلی این نوع طرح‌ها دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی هستند، با بررسی‌های دقیق‌تر متوجه شدیم این قرارداد با فهرستی از کارشناسان بی‌نام‌ونشان و با ساعات کاری غیرواقعی منعقدشده است.

قرارداد طرح «مطالعه امنیت شهری» با همکاری «مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران» و «شرکت خدمات مالی شهر» و با دستور مستقیم «عیسی شریفی» قائم‌مقام بازداشتی قالیباف صورت گرفته است.

پس از انتشار اسناد و مدارک این قرارداد نجومی، نجفی شهردار تهران در گفت‎وگو با رویداد۲۴، در واکنس به این قرارداد نجومی یاران قالیباف اعلام کرد که «قراردادهایی در دوره قالیباف منعقدشد که ارتباطی با شهرداری نداشت» سمیع الله حسینی مکارم، معاون امور مالی و اقتصادی شهردار تهران نیز وعده داد که پیگیر این قرار داد خواهد بود و در عین حال اعلام کرد که سازمان بازرسی پیگیر قرارداد طرح مطالعه امنیت شهری شهرداری هست.

در همین راستا ابتدا آقای شهردار با بررسی‌های دقیق «بابک نگاهداری» رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری که تا پیش‌ازاین اقدام به عقد قراردادهای خارج از عرف دیگری را کرده بود، برکنار و «محمدرضا جوادی یگانه» را به‌جای او به این سمت منصوب کرد.

جوادی یگانه نیز که سوابق اجرایی خوبی را در کارنامه خود دارد، پس از بررسی‌های کارشناسانه در این خصوص، در اقدامی مثبت و طی دستوری به اجاقی، مدیرعامل شرکت خدمات مالی شهر درخواست لغو قرارداد سوری و رفاقتی که ۵۰۰ میلیون تومان از آن‌هم در دوره قالیباف پرداخت‌شده بود را داد.

او طی نامه مذکور با تاکید بر بررسی کار کارشناسانه با جزئیات کامل در خصوص این طرح تصمیم‌گیری در مورد ادامه یا عدم ادامه این پروژه مطالعه امنیت شهری را به بعد از بررسی‌های کارشناسانه و برگزاری جلسه میان مجریان و کارفرمایان طرح موکول کرد.

به نظر می‌رسد جوادی یگانه سعی دارد تا با انتخاب مسیری جدید و البته صحیح، سد راه قراردادهای غیرقانونی و خارج از عرف در شهرداری تهران شود و بار دیگر شفافیت را به شهرداری پایتخت وارد کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ارش

      مشکلی نیس .. چرا که اینها از ارث پدری خرج میکنن نه از بیت‌المال !!!

    • بدون نام

      خصومت نویسنده و تلاش حداکثری برای تخریب آقای قالیباف
      از سر و روی متن در حال تراوش میباشد...بابا!! اگه داغت کرده که این راهش نیییست... :))

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج