۶۴۶۸۸۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

اجرای محدودیت های ترافیکی در ارومیه

کارگروه هماهنگی جلوگیری از آلودگی هوای استان به منظور پیشگیری از تشدید آلودگی هوا از روز یکشنبه مدت چهار روز محدودیتهای ترافیکی را در شهر ارومیه اعلام کرد.

خبرگزاری مهر: معاون امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی بعد از ظهر شنبه در جلسه با تاکید بر اجرای این مصوبات کارگروه توسط دستگاههای مسئول گفت: براساس ماده ۷ قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا در مواقع اضطراری که به علت کیفیت خاص جوی، آلودگی هوای شهرها به حدی برسد که به تشخیص وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی سلامت انسان و محیط زیست را شدیداً به مخاطره بیاندازد.

تقی کهوریان خاطرنشان کرد: ممنوعیت‌ها یا محدودیت‌های موقت زمانی، مکانی و نوعی برای منابع آلوده‌کننده برقرار می شود که ‌با برطرف شدن وضعیت اضطراری و کاهش آلودگی هوا، نسبت به رفع ممنوعیت ومحدودیت برقرار شده اقدام می شود.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی تداوم شرایط ماندگاری هوا و ادامه وضعیت آلودگی در شهر ارومیه تا پایان هفته جاری و به منظور پیشگیری از تشدید آلودگی و حفظ سلامت افراد، تردد خودروها تا روز پنج شنبه در سطح شهر ارومیه با محدودیت های انجام شود و اجرای صموبات این کارگروه تا زمان برطرف شدن شرایط حساس برای تمامی دستگاههای مسئول لازم الاجراست.

کهوریان افزود: با افزایش میزان آلاینده ها و عبور شاخص کیفیت هوا از ۱۵۰ تا ۲۰۰ شرایط کیفی هوا در محدوده قرمز بوده که براساس قانون محدودیتها و الزاماتی برای دستگاهها آماده و باید اجرایی شود و پایین آمدن شاخص از محدوده ۱۵۰ و با تغییر شرایط به وضعیت نارنجی ضمن کاهش میزان محدودیت ها، توصیه ها و نکات لازم برای رعایت و مراقبت از کودکان ، افراد مسن و گروههای حساس از طریق ادراه کل محیط زیست و مراکز درمانی اعلام میشود.

بر اساس همین مصوبه این کارگروه که باحضور فرماندار ارومیه، مدیران کل مدیریت بحران و هواشناسی استان برگزار شد مقرر گردید از فردا یکشنبه ۲۶ آبان ماه تا پایان روز چهارشنبه ۲۹ آبان تردد خودروها در بافت مرکزی شهر شامل خیابان های امام، کاشانی، امینی، باکری، منتظری، مطهری، ۱۷ شهریور و خیابان شهید مدنی تا مجاهد از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۲۱ شب بصورت زوج و فرد بوده و پلیس راهنمایی و رانندگی با تشدید برخورد با خودروهای پلاک شخصی، عمومی و دولتی فاقد معاینه فنی از تردد ماشین های دودزا در سطح شهر ممانعت کند.

همچنین استقرار پایگاههای سیار اورژانس و جمعیت هلال احمردرسطح شهر و مناطق آلوده به منظور ارائه خدمات پزشکی واورژانسی به افراد بیمار و نیازمند از دیگر مصوبات این کارگروه است.

براساس مصوبه کارگروه در صورت ادامه شرایط وضعیت آلودگی هوا، نحوه تعطیلی مدارس، مراکز آموزشی و موسسات غیر دولتی، مهدکودک ها با اعلام فرمانداری از طریق صداوسیما به عموم شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج