۶۴۶۹
۵۲۷۳
۵۲۷۳
پ

یکی از افراد مهم در شکل گیری «سیلیکون والی»

سلطان املاک و مستغلات را بشناسید

جان سوباراتو میلیاردری آمریکایی است که ثروت خود را از حوزه املاک و مستغلات به دست آورده است. وی با ثروت ۹/۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۰ در رده سیصد و چهل و دوم فهرست میلیاردرهای مجله فوربز قرار گرفت.

جان سوباراتو میلیاردری آمریکایی است که ثروت خود را از حوزه املاک و مستغلات به دست آورده است. وی با ثروت ۹/۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۰ در رده سیصد و چهل و دوم فهرست میلیاردرهای مجله فوربز قرار گرفت.

جان سوباراتو در سال ۱۹۳۰ در آمریکا به دنیا آمد. او در دانشگاه سانتا کلارا تحصیل کرد. جان سوباراتو کار خود در زمینه فروش املاک مسکونی را در دوران دانشجویی آغاز کرد. وی اواسط دهه ۱۹۵۰ و زمانی که هنوز دانشجو بود کار فروش خانه در پالو آلتو را آغاز کرد. جان سوباراتو با موفقیتی که از این کار به دست آورد، کسب‌وکار خود را گسترش داد و به بازار فروش املاک و مستغلات تجاری وارد شد.

جان سوباراتو با همکاری مادرش در حدود یک دهه قبل از اینکه نام سیلیکون والی بر سر زبان‌ها بیفتد در حوزه املاک صنعتی فعالیت می‌کرد. سوباراتو از دهه ۱۹۵۰ تاکنون با تاسیسات منحصر به فردش که مناسب شرکت‌های پیشرفته بودند، نقشی اساسی در شکل گیری ناحیه سیلیکون والی بازی کرده است.

سلطان املاک و مستغلات را بشناسید

سیلیکون والی منطقه‌ای در حدود ۷۰ کیلومتری جنوب شرقی سانفرانسیسکو در حومه سانتا کلارا، کالیفرنیا، است. شهرت این منطقه به دلیل قرار داشتن بسیاری از شرکت‌های مطرح انفورماتیک جهان در این منطقه است.

نام این منطقه در آغاز برگرفته از تعداد زیادی از شرکت‌های تولیدکننده چیپ‌‌های سیلیکونی در این منطقه بود که بعدها به نمادی از وجود شرکت‌های فعال در زمینه فناوری‌های پیشرفته در این منطقه تبدیل شد.

از جمله شرکت‌های بزرگ واقع در این منطقه می‌توان به شرکت‌های اینتل، ای ام دی، ادوبی سیستمز، اپل، ای بی، گوگل، اچ پی، اوراکل، یاهو، سیسکو سیستمز، انویدیا، سایمانتکف، سان دیسک اشاره کرد.

جان آلبرت سوباراتو در حال حاضر مالک مجموعه شرکت‌های توسعه سوباراتو است که در کوپرتینو واقع شده اند.

این شرکت یک بنگاه توسعه دارایی در سیلیکون والی با تخصص در حوزه املاک و مستغلات تجاری و مسکونی به شمار می‌رود.

در حال حاضر شرکت توسعه سوباراتو مالک و اداره کننده بیش از ۷/۷ میلیون فوت مربع از فضاهای تجاری، ۷۶۰۰ واحد مسکونی و ۳۵۰ زمین خالی در سیلیکون والی است. بزرگ‌ترین مشتریان شرکت توسعه سوباراتو شرکت یاهو و نویدیا هستند.

جان سوباراتو طی سه سال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیون دلار از فضاهای اداری را به خیریه بخشیده است که ۱۳۵ میلیون دلار آنها در سان خوزه به بنیاد جامعه سیلیکون والی بخشیده شده‌اند. وی در سال ۱۹۹۸ به عنوان فرد خیر سال NSFRE (یک انجمن خیریه در آمریکا با تمرکز بر ارتقای تحصیل و آموزش) انتخاب شد.

جان سوباراتو در حال حاضر یکی از اعضای هیات معتمده دانشگاه محل تحصیل خود، دانشگاه سانتا کلارا و همچنین دانشگاه ملی اسپانیايی‌زبان‌ها در سان خوزه در ایالت کالیفرنیا است. سوباراتو علاوه بر شرکت توسعه سوباراتو از اعضای هیات مدیره شرکت‌های متعددی در ناحیه سیلیکون والی است. جان سوباراتو ازدواج کرده و سه فرزند دارد. وی در حال حاضر ساکن آترتون در ایالت کالیفرنیای آمریکا است.

منبع: دنیای اقتصاد

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

سلطان املاک و مستغلات را بشناسید

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج