۶۴۷۰۵۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

دورهمي خانوادگي در ليگ برتر

مربيگري در ليگ برتر براي بستگان و آشنايان سرمربيان فعلي باشگاه‌ها به مرور به يك امر معمول تبديل شده است.

روزنامه قانون: مربيگري در ليگ برتر براي بستگان و آشنايان سرمربيان فعلي باشگاه‌ها به مرور به يك امر معمول تبديل شده است. پس از آنكه وينفرد‌شفر، سرمربي استقلال فرزند خود را به عنوان دستيار انتخاب كرد، حال برانكو ايوانكوويچ نيز تصميم گرفته برادرش را به تيم پرسپوليس اضافه كند. نقطه اشتراك زلاتكو ايوانكوويچ و ساشا شفر اين است كه هر دو كارنامه روشني ندارند و مشخص نيست براساس چه معياري جز نسبت خانوادگي به مربيگري سرخابي‌ها رسيده‌اند. پيش از اين درباره كارنامه نامشخص ساشا شفر، مطالب بسياري نوشته شده، او هيچ رزومه‌‌اي در فوتبال جهان نداشت اما اين بار بايد از برادر برانكو نوشت.

زلاتكو، از برق تا اسلوبودا

زلاتكو ايوانكوويچ، جانشين سرتن چوك شد، مربي‌اي كه گفته مي‌شد با بازيكنان رابطه خوبي ندارد و يكي از دلايل جدايي بازيكناني مثل رامين رضاييان بود. او در نهايت به دلايل نامعلوم از جمع سرخ‌پوشان جدا شده و به كرواسي بازگشت تا استعدادياب فدراسيون فوتبال كرواسي شود و در نتيجه برانكو برادرش را به عنوان دستيار انتخاب كند. زلاتكو ايوانكوويچ براي هواداران فوتبال كشورمان گمنام نيست. او در فصل ۸۵-۸۴ سرمربي تيم فوتبال برق شيراز بود و البته به دليل نتايج ضعيفي كه همراه با اين تيم گرفت، در نهايت اخراج شد و مدتي را به عنوان سرمربي در تيم NK اسلوبودا واراژدین كرواسي سپري كرد. زلاتكو حال به ايران آمده تا در كنار برادرش، تيم قهرمان ليگ برتر در فصل گذشته و تيمي كه يك نيم فصل را با اقتدار سپري كرد را مربيگري كند.

نمونه‌هاي ايراني

زلاتكو ايوانكوويچ و ساشا شفر، تنها مربياني نيستند كه با سرمربي تيم‌هاي‌شان نسبت خانوادگي دارند. محمد دايي نيز كه با علي دايي نسبت برادري دارد، مد‌ت‌هاست كه در كنار «شهريار» دستياري مي‌كند. او در تمام تيم‌هايي كه علي دايي سرمربي آن‌ها بوده به عنوان دستيار فعاليت كرده است و رابطه خوبي نيز با رسانه‌ها دارد. شاید حضور محمد دایی در نزدیک‌ترین فاصله از علی دایی روی نیمکت دلایل بسياري داشته باشد؛ ازجمله اینکه این دو برادر اختلاف سنی کمی باهم دارند، محمد پسر دوم و علی پسرسوم خانواده است. ضمن اینکه محمد دایی، نقش مهمی در موفقیت فوتبالی علی دایی ایفا کرده است. براساس نقل قول‌هایی از خود علی دایی، برادرش محمد، سختی های زیادی را تحمل کرده است تا او بتواند درس بخواند و فوتبال بازی کند. محمد دایی در جایی می‌گوید: «من ابتدا در استقلال اردبیل بودم، وقتی عازم جبهه شدم مربی تیم از من خواست علی را به جای خودم به تیم ببرم. من علی را که آن زمان بسکتبال بازی می کرد، به مربی تیم معرفی کردم و بعدها در جبهه بودم که فهمیدم علی در یک بازی با لباس تیم منتخب اردبیل هشت گل زده است. البته علی دایی هم محمد را از نظر فنی خیلی قبول دارد و همیشه او را درکنار خودش روی نیمکت تیم‌هایی که می رود، حفظ می‌کند». سايپا در حال حاضر همراه با علي و محمد دايي در رتبه پنجم جدول ايستاده و عملكرد قابل قبولي داشته است.

پله پله تا مربيگري

«مربيگري را بايد پله پله ياد بگيريد». اين جمله را به احتمال زياد بارها از بزرگان فوتبال شنيده‌ايد. اما اينجا نيمكت ليگ برتر به دورهمي خانوادگي مربياني تبديل شده كه عملكرد مناسبي همراه با تيم داشته‌اند اما انتخاب شايبه‌برانگيز دستياران گمنام در دنياي فوتبال سبب شده تا تحت فشار قرار بگيرند. بدون شك برانكو در روزهاي آينده درباره دلايل حضور برادرش در پرسپوليس توضيح خواهد داد اما آنچه مهم است، اينكه چرا مديران استقلال و پرسپوليس با پرداخت هزينه‌هاي گزاف اجازه حضور مربيان ناكارآمد را مي‌دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج