جاباما
۶۴۷۰۸۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

گزارش پنج شب از کنسرت گروه موسیقی شیلر

کنسرت گروه موسیقی آلمانی شیلر در شب‌های ٢٠، ٢١، ٢٢، ٢٣ و ٢٤ آذرماه سال جاری در تالار وزارت کشور برگزار شد.

روزنامه شرق: کنسرت گروه موسیقی آلمانی شیلر در شب‌های ٢٠، ٢١، ٢٢، ٢٣ و ٢٤ آذرماه سال جاری در تالار وزارت کشور برگزار شد.
گزارش پنج شب از کنسرت گروه موسیقی شیلر
برای نخستین‌بار است که این گروه موسیقی از غرب به ایران می‌آید و موسیقی الکترونیک را روی صحنه می‌برد. بااین‌حال کنسرت گروه شیلر با استقبال فراوان مخاطبان ایرانی مواجه شد، به‌طوری‌که دو شب نخست این اجرا در کمتر از ۲۴ ساعت به اتمام رسید و اجرا برای سه شب دیگر نیز تمدید و با ورود اعضای گروه به ایران، تمامی بلیت‌های اجرا تمام شد.
دیلن، سرپرست گروه موسیقی شیلر که پیش از حضور در ایران در صفحه رسمی‌اش از اشتیاق خود برای این اجرا صحبت کرده بود، پس از ورود به تهران نیز اجرا در ایران را نقطه اوج گروه خود دانست.
کنسرت گروه شیلر با پخش تیزری از حضور این گروه در تهران آغاز شد و کریستوفر با دردست‌داشتن تلفن همراهش روی صحنه آمد و شروع به فیلم‌برداری از هیجان و اشتیاق مخاطبانش در ایران و تشویق‌های پیاپی آنها کرد تا بتواند این لحظات را با مردم آلمان نیز به اشتراک بگذارد و به قول خودش این نخستین‌بار بود که با دوربین روی صحنه حاضر می‌شد تا مردم آلمان هم، او و استقبال ایرانیان از اجرا را باور داشته باشند.
کریستوفر که اجرا در ایران را متفاوت‌تر از آنچه در آلمان داشته است خواند، با اجرای سه قطعه از آثار محبوبش، رو به تماشاگران گفت: «از شما برای حضور در این اجرا متشکرم. این‌ یک بعدازظهر بسیار خاص برای ماست و ما خیلی خوشحالیم از اینکه اینجاییم و ما دنبال چنین اجرائی برای امروز بعدازظهر بودیم».
در ادامه، قطعاتی مانند «تو را حس می‌کنم»، «برلین، مسکو»، «بی‌‌وزنی»، «آرام»، «تمسخر»، «روزی روزگاری» و... به اجرا درآمدند که تنظیم متفاوت‌تری از آنچه منتشر شده بود داشتند. گروه شیلر پیش از اجرا در ایران نیز ٥٠ کنسرت در آلمان با همین تنظیم را روی صحنه برده بود. البته تنظیم‌ها به دلیل اشتیاق و هیجان مخاطبان ایرانی در شب‌های آخر به تنظیم‌های اصلی نزدیک‌تر شد.
کریستوفر که به‌همراه دو نفر از اعضای ارکسترش در ایران حضور پیدا کرده بود، به معرفی آنها پرداخت و پیش از اجرای قطعه آخر گفت: «ما بسیار خوشحال هستیم که برای شما اجرا می‌کنیم. به‌طورمعمول ما در زندگی عادی با هم صحبت می‌کنیم، اما تمام تمرکزمان را روی این گذاشته‌ایم که موسیقی برای ما حرف بزند. متأسفانه می‌خواهیم قطعه آخر را برای شما اجرا کنیم. از همه شما برای وقتی‌که گذاشتید و موسیقی ما را شنیدید تشکر می‌کنیم. بهترین‌ها را برای شما آرزو می‌کنیم و امیدوارم دوباره شما را ببینیم».
ون دیلن که ١٠ سال پیش برای ضبط موزیک‌ویدئو به ایران آمده بود هم گمان نمی‌کرد روزی بتواند در ایران به اجرا بپردازد، درصورتی‌که رؤیای ١٠‌ساله این موزیسین به حقیقت پیوست و توانست پنج شب در تالار وزارت کشور روی صحنه برود و با حدود ١٥ هزار مخاطب ایرانی دیدار کند.
مصطفی کبیری، عضو تیم برگزارکننده کنسرت، نیز درباره تبعات برگزاری این اجرا گفت: برگزاری این کنسرت‌ها به‌طورحتم باعث می‌شود که هم ارز کمتری از کشور خارج شود و هم موجب معرفی هرچه‌بهتر جمهوری اسلامی ایران در محافل بین‌المللی باشد. همین حالا هم ما کامنت‌هایی داریم که خوشبختانه مبتنی‌بر ای تبعات مثبت حضور گروه «شیلر» در ایران بود و امیدوارم فضا به‌گونه‌ای طراحی شود که این برنامه‌ها به‌طور مداوم اجرا شوند.

مهدی کاشی، عضو دیگر گروه برگزاری کنسرت، هم درباره ماجرای صدور مجوز کنسرت‌های بین‌المللی در ایران گفت: خوشبختانه مسئولان دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری بسیار خوبی در پروسه صدور مجوز داشتند و در این زمینه حمایت‌هایی انجام گرفت که جا دارد از همه نهادها و مجموعه‌های مرتبط با صدور مجوز قدردانی ویژه‌ای داشته باشم.

استقبال از اعضای گروه شیلر نه‌تنها در اجرا، بلکه در تمامی ساعات حضور در ایران صورت گرفت و مردم اشتیاق خودشان را از حضور یک چهره بین‌المللی نشان دادند، طوری که ون دیلن در صفحه خود بخشی از عکس‌ها و فیلم‌های این استقبال را به اشتراک گذاشت.

از نکات قابل‌توجه این کنسرت، نورپردازی و صدابرداری در حد کنسرت‌های بین‌المللی به دلیل حضور تکنیسین‌های صدا و نور از آلمان بود که به‌همراه گروه به ایران آمده بودند تا مخاطبان، اجرائی در سطح و کیفیت اجراهای بین‌المللی را شاهد باشند. به‌نوعی این کنسرت را می‌توان کنسرت نور و صدا نامید، چراکه تمامی نورپردازی‌ها و نمایش تصاویر با توجه به ریتم و نوازندگی اعضای گروه روی صحنه انجام می‌شد؛ به‌نوعی که در بخش‌هایی از اجرا، مخاطبان را به وجد و تعجب وا‌می‌داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج