جاباما
۶۴۷۱۲۰
۳ نظر
۵۱۳۲
۳ نظر
۵۱۳۲
پ

تولد یک ستاره

جواد عزتی چگونه بازیگر محبوب گیشه شد؟

شروع خیره کننده «آینه بغل» در گیشه و بازی درخشان جواد عزتی سرفصل مطلبی شد تا فیلم های پرفروش این بازیگر را بررسی کنیم.

روزنامه هفت صبح - احمد رنجبر: شروع خیره کننده «آینه بغل» در گیشه و بازی درخشان جواد عزتی سرفصل مطلبی شد تا فیلم های پرفروش این بازیگر را بررسی کنیم. عزتی چگونه بازیگر محبوب گیشه شد؟

۱. جواد عزتی از جمله بازیگرانی است که آرام آرام رشد کرد، محبوب شد و حالا نامش متضمن فروش فیلم ها است. البته که عوامل بسیاری در موفقیت گیشه فیلم های سه سال اخیر او نقش داشته اند اما حتما نام خود عزتی یکی از مهم ترین عوامل است. او در نیمه اول امسال دو فیلم روی پرده داشت که جمع فروش شان به بیش از ۱۴ میلیارد تومان رسید. از قضا فضای «ماجرای نیمروز» و «اکسیدان» از هم دور است و به همین نسبت نقش هایی که عزتی بازی کرده غیرقابل قیاس. اولی یک فیلم حادثه ای درباره ترورهای دهه ۶۰ است و دومی یک کمدی امروزی.

۲. گیشه فیلم های جواد عزتی در دو سال اخیر هم داغ بوده: «زاپاس» و «در مدت معلوم». پیش بینی موفقیت فیلم های آینده اش هم چندان سخت نیست. او «خرگیوش»، «پارادایس» و «هزارپا» را در نوبت اکران دارد تا این گونه نامش کنار بازیگران بفروش سینمای ایران قرار گیرد.

جواد عزتی چگونه بازیگر محبوب گیشه شد؟
3. اخیرا فیلم جدید جواد عزتی یعنی «آینه بغل» اکران شده و فروش آن خیره کننده بوده است. حتما نمی توان تاثیر محمدرضا گلزار در موفقیت گیشه فیلم را نادیده گرفت اما ارزش کار عزتی وقتی به چشم می آید که بدانیم بار اصلی کمدی فیلم بر روی کاراکتر اوست. این بازیگر به واسطه دیالوگ ها، نحوه ادای آن و حرکات فیزیکال جلوی دوربین از مخاطب خنده و گاهعی قهقهه می گیرد. عزتی در خنداندن مخاطب صاحب سبک ویژه خود شده و مدل تازه ای از خنده گرفتن را ارائه داده است.

4. یک نکته مهم درباره جواد عزتی را از یاد نمی بریم؛ او می خواهد برچسب بازیگر صِرف کمدی را از روی خودش بردارد. همین امسال دو فیلم بازی کرد که هیچ ربطی به هم ندارند. «هزارپا» فیلمی کمدی است و «تنگه ابوغریب» اثری جنگی. چیزی که باعث می شود به تصمیم عزتی احترام بگذاریم، بازی خوب و تحسین شدن او در «ماجرای نیمروز» است. بازی خوب او در این فیمل تندیس جشن حافظ و نامزدیِ جشنواره فجر و جشن خانه سینما را برایش به همراه داشت.

5. تداوم موفقیت فیلم های جواد عزتی در گیشه موضوع این مطلب است. گیشه فیلم های سه سال اخیر او را بررسی کرده ونوشته ایم او در هر فیلم چطور جذابیت را به آن اثر تزریق کرده است. درباره فیلم هایی که در نوبت اکران دارد هم نوشته ایم. جواد عزتی حالاحالاها حرف برای گفتن دارد؛ او ستاره جدید و پولساز سینمای ما است.
جواد عزتی چگونه بازیگر محبوب گیشه شد؟
آینه بغل :
همکاری با منوچهر هادی
فروش: 1,500,000,000 تومان در یک هفته
کارگردان: «آینه بغل» ششمین فیلم سینمایی منوچهر هادی است.
کی اکران شد: فیلم «آینه بغل» از پانزدهم آذر اکران عمومی شده است و در روز اول 300 میلیون تومان فروش داشت. این فیلم در سه روز اول اکران توانست با استقبال تماشاگران به رقم فروش یک میلیارد و 200 میلیون تومان دست یابد و فروش آن در کمتر از یک هفته به یک میلیارد و 500 میلیون تومان رسید.
ژانر فیلم: «آینه بغل» فیلمی کمدی است. جواد عزتی در این فیلم با محمدرضا گلزار، یکتا ناصر، نازنین بیاتی و مه لقا باقری همبازی است.
درباره نقش: مرتضی جوانی از قشر ضعیف جامعه است. او در یکی از پارکینگ هایی که ماشین لوکس نگه می دارد، نگهبان است. مرتضی در سالروز نامزدی خود، یک مازراتی را از محل پارکینگ خارج می کند تا یک شب با نامزد خود خوش باشد. از شانس بد، آینه بغل آن توسط ماشین شهرداری شکسته می شود و او حالا مانده چطور چهل میلیون پول خسارت را جور کند. صاحب ماشین محمدرضا گلزار است که زندگی فوق مرفهی دارد. در طول فیلم شاهد بده بستان آن ها و آن روی زندگی شخصیت ها می شویم.
درباره بازی: جواد عزتی استاد بازی در نقش جوان های طبقه فرودست است. این قشر را خیلی خوب می شناسند و بر جزییات رفتاری و روحی آن ها تسلط دارد. همین باعث شده در «آینه بغل» هر کاری می کند در وهله اول باورپذیر باشد. عزتی در این فیلم به اندازه از ملاحت ذاتی خود استفاده کرده و کمتر پیش می آید مخاطب به شوخی های او نخندد. اصلا اغراق نیست اگر بگوییم قطب خنده «آینه بغل» کاراکتر مرتضی است؛ عزتی گاهی با دیالوگ و در جایی دیگر با اکت بدنی از مخاطب خنده می گیرد و حتی در مواقعی کار به قهقهه نیز می رسد. این اتفاق وقتی دلچسب تر است که می بینیم بازیگر برای رسیدن به مقصود، زور اضافه نمی زند و مرتکب حرکات عجیب و غریب نمی شود. بلکه خنده ها، حاصل موقعیت های به ظاهر جدی و حرکات و گفتار طبیعی عزتی اند.

جواد عزتی چگونه بازیگر محبوب گیشه شد؟
اکسیدان
همکاری با حامد محمدی
فروش: 10,780,000,000 تومان
کارگردان: «اکسیدان» دومین فیلم سینمایی حامد محمدی است که سه سال پیش اولین فیلمش با نام «فرشته ها با هم می آیند» اکران شد. این دومین همکاری عزتی و محمدی است.
کی اکران شد: فیلم آخر خرداد روی پرده رفت و از همان روزهای نخست پرفروش بود. «اکسیدان» حاشیه هایی هم داشت ولی در نهایت بدون در اختیار داشتن سینماهای حوزه هنری به اکران خود ادامه داد.
ژانر فیلم: حامد محمدی دومین فیلم خود رادر ژانر کمدی ساخته است.
درباره نقش: «اکسیدان» داستان جوانی است (جواد عزتی) که در بخش فنی یک شرکت خودروسازی کار می کند. او که در آستانه ازدواج است، وامی ۵۰ میلیونی می گیرد تا خانه ای اجاره کند. نامزدش (لیندا کیانی) پول را بر می دارد و به خارج از کشور می رود و از او می خواهد برای ادامه زندگی در خارج از ایران بار سفر ببندد. گرفتن ویزا آن هم در چند ساعت کار راحتی نیست و این جوان دست به دامن آدمی کار چاق کن (امیر جعفری) می شود. چند راه پیش پایش گذاشته می شود تا امکان صدور سریع ویزا مهیا شود.
درباره بازی: فیلم «اکسیدان» چند موقعیت در اختیار جواد عزتی قرار می دهد تا بتواند بازی هایش را متناسب با شرایط تغییر دهد. از جمله این که در شمایل یک کشیش می رود و همین باعث قرار گرفتن در موقعیت های سخت می شود. استیصال عزتی که در چهره اش نمایان می شود عامل مهم خنده گرفتن از مخاطب است. او در موقعیت دیگر مجبور است در نقش دوجنسه فرو برود و چالش دیگر بازیگر همین جا شکل می گیرد. رویارویی عزتی با یک زن (شبنم مقدمی) و تلاش برای فرار از دست او هم فصل جذاب بازی عزتی است. با این حال نمی توان از نتیجه کار حامد محمدی در مقام کارگردان رضایت صد در صدی داشت. او استفاده کاملی از توانایی جواد عزتی نکرده است در حالی که موقعیت های فیلم و استعداد عزتی این امکان را داشت که شاهد نتیجه ای درخشان تر باشیم.

جواد عزتی چگونه بازیگر محبوب گیشه شد؟
ماجرای نیمروز
همکاری با محمدحسین مهدویان
فروش: ۴,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
کارگردان: «ماجرای نیمروز» دومین فیلم محمدحسین مهدویان بعد از «ایستاده در غبار» است.
کی اکران شد: فیلم در اکران اول نوروز امسال روی پرده سینماها رفت. عزتی در این فیلم با هادی حجازی فر، مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر، لیندا کیانی و مهدی پاکدل همبازی بود.
ژانر فیلم: «ماجرای نیمروز» یک تریلر سیاسی درباره برهه ای حساس از تاریخ معاصر ایران و انقلاب است که به وقایع سال 60 در ارتباط با سازمان مجاهدین خلق می پردازد. در این فیلم شاهد روایت قتل موسی خیابانی هستیم.
درباره نقش: جواد عزتی نقش صادق را بازی می کند که ما به ازای بیرونی دارد و در کوران حوادث دهه 60 جزو یکی از ارکان مبارزه با گروهک منافقین بوده است.
درباره بازی: محمدحسین مهدویان ریسک دلپذیری کرد و نقش صادق را به جواد عزتی سپرد. آن هم در حالی که تصور غالب از این بازیگر در ذهن مردم، شخصیتی شوخ است. جواد عزتی در «اجرای نیمروز» اما جوانکی است آرام و درونگرا، کم حرف و باهوش که نگاه تیزش پر است از حرف. او با این فیلم متفاوت ترین نقش کارنامه اش را رقم زد که هیچ شباهتی با فیلم های پیش و بعد ندارد. دلیل این موفقیت را باید به خاطر هوش بازیگر و توان کارگردان دانست. جواد عزتی در هر نقشی که حاضر می شود رگه هایی از خلق و خوی واقعی خود را به جا می گذارد. در «ماجرای نیمروز» اما اجازه نداد ویژگی های شخصیت ذاتی خودش بر نقش سایه بیندازد و طوری بازی کرد که خیلی زود باور کردیم با «صادق» رو به رو هستیم.
تلاش او به چشم خاص و عام آمد و در جشن حافظ تندیس گرفت. عزتی در جشنواره فجر و خانه سینما هم جزو کاندیداها بود. فروش «ماجرای نیمروز» را تمام و کمال نمی توان به پای جواد عزتی نوشت؛ البته که او عامل مهمی در موفقیت گیشه فیلم است اما نمی توان کیفیت خود فیلم و نام محمدحسین مهدویان را در این باره نادیده گرفت.

جواد عزتی چگونه بازیگر محبوب گیشه شد؟
زاپاس
همکاری با برزو نیک نژاد
فروش: ۴,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
کارگردان: برزو نیک نژاد «زاپاس» را کارگردانی کرده است. او پیش از این «ناخواسته» را ساخته و «لونه زنبور» را در نوبت اکران دارد.
کی اکران شد: فیلم «زاپاس» تیرماه سال 94 اکران عمومی شد. در کنار عزتی، امیر جعفری، ریما رامین فر، احمد مهرانفر، شبنم مقدمی و الناز حبیبی بازی کرده اند.
ژانر فیلم: نیک نژاد «زاپاس» را در ژانر کمدی ساخت. از قضا برخی منتقدان به فیلم او روی خوش نشان دادند و از آن تعریف کردند.
درباره نقش: برای این که نقش جواد عزتی بازخوانی شود، لازم است خط کلی داستان فیلم «زاپاس» را مرور کنیم: یک تیم فوتبال متعلق به اهالی شهر رامیان که در دشته سوم کشور فعالیت می کرده است، به دسته دوم صعود می کند. سعید با بازی جواد عزتی در نقش اصلی در این راه در آخرین لحظات بازی آخر دچار مصدومیت تاندون پا می شود و سلامتی اش به خطر می افتد. او عاشق دخترخاله اش (الناز حبیبی) است اما یک رقیب مایه دار کنار خود دارد. در دختر (امیر جعفری) که مربی سعید است هم در میانه راه زیر قولش می زند و نمی خواهد دختر را به او بدهد.
درباره بازی: بازی جواد عزتی در «زاپاس» ترکیبی از شوخی و جدی است. وقتی در موقعیت سخت قرار می گیرد و مثلا باید برای تیمش بجنگد کاملا جدی است اما در موقعیت های دیگر رگه های پررنگی از شخصیت شوخ همیشگی را دارا است. بده بستان او و امیر جعفری در «زاپاس» گیراتر از چیزی است که در «اکسیدان» دیدیم و همین مشخصه به جذاب تر شدن شخصیت سعید و موفقیت بازی جواد عزتی کمکی دوچندان کرده است. عزتی در «زاپاس» به خصلت های دوست داشتنی خود مراجعه و با لحن خاص دیالوگ هایی و نیز نگاه ها و میمیک نقش را دلچسب کرده است. حاصل اکت و بیانش جلوی دوربین موجب قهقهه نمی شود اما حتما بخش زیادی از جذابیت «زاپاس» روی دوش او و کاراکتر سعید است.

جواد عزتی چگونه بازیگر محبوب گیشه شد؟
در مدت معلوم
همکاری با وحید امرخانی
فروش: 3,750,000,000 تومان
کارگردان: «در مدت معلوم» اولین فیلم بلند سینمایی وحید امیرخانی است.
کی اکران شد: فیلم آذر سال 94 روی رپده سینماها رفت. علاوه بر جواد عزتی، ویشکا آسایش، هومن سید، اکبر عبدی، علی اوسیوند، طوفان مهردادیان، شهره قمر، گوهر خیراندیش و مهدی فقیه در این فیلم بازی کرده اند.
ژانر فیلم: «در مدت علوم» درامی اجتماعی است که موضوعی مهم را دستمایه روایت قرار داده است.
درباره نقش: جواد عزتی در این فیلم نقش جوانی به نام میثم را بازی می کند. او کتابی منتشر نشده درباره ازدواج موقت و فشارهای جنسی جوانان نوشته است و سعی دارد از طریق راه حلی که فکر می کند صحیح است، معضلات و مشکلات اجتماعی جوانانی که تحت فشار هستند را برطرف سازد. آن چه میثم را به این فکر وا داشته، مشکلات خود در برقراری ارتباط با جنس مخالف و نیز ترس از به گناه افتادن جوان ها است.
درباره بازی: یکی از بازی های سخت جواد عزتی با نقش میثم فیلم «در مدت معلوم» رقم خورد. او باید حرفی جدی را طوری بیان کند که نه زهرآگین باشد و نه هدف فیلم از بین برود. حرکت روی این مرز مستلزم تجربه، تمرین و استعداد ذاتی است. به همین خاطر است که «در مدت معلوم» می تواند حرفش درباره مشکلات جنسی جوان ها و ماجرای صیغه را بدون شعار و مهم تر از آن، یدون سوءاستفاده بیان کند. بازیگر و کارگردان به خوبی از نقش محافظت کرده و آن را از یک مرز باریک عبور داده اند.
حالا با دغدغه میثم می توان همراه شد، می توان به اتفاقات عجیب و غریبی که برایش پیش می آید، خندید و در نهایت به نتیجه ای که فیلم در پی آن است رسید. جواد عزتی در هر موقعیت بازی متفاوتی دارد؛ چه زمانی که می خواهد دغدغه اش را بیان کند، چه موقعی که با دختران همسایه رو به رو می شود و چه وقتی که گیر پلیس می افتد. ملاحت عنصر لاینفک بازی جواد عزتی در فیلم «در مدت معلوم» است.

جواد عزتی چگونه بازیگر محبوب گیشه شد؟
پارادایس
همکاری با علی عطشانی
پیش بینی فروش: ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
کارگردان: «پارادایس» هفتمین فیلم علی عطشانی است.
کی اکران می شود: عطشانی سال پیش گفته بود «پارادایس» قبل از جشنواره فیلم فجر همزمان در ایران و خارج اکران می شود اما این اتفاف نیفتاد. مدتی بعد خبر رسید فیلم مهر توقیف خورده اما حالا بشنوید که «پارادایس» بدون مشکل اکران عمومی خواهدشد. زمان دقیق آن اعلام نشده است.
ژانر فیلم: «پارادایس» درامی اجتماعی است و نقش های اصلی آن را جواد عزتی و مهران رجبی برعهده دارد. محمدعلی نجفیان به همراه چند بازیگر آلمانی هم در فیلم حضور دارند. فیلم به نوعی نقد اسلام خرافی است و قصد دارد با زبان نیمه طنز برخی خرافه ها را به چالش بکشد.
درباره نقش: این فیلم داستان دو طلبه جوان است که می خواهند برای شرکت در سیمناری دانشگاهی پرامون ادیان به آلمان بروند اما رییس حوزه علمیه که حاج آقا فراستی نام دارد، راه سفر را بر آن ها سد می کند. طلبه های جوان با اغفال حاج آقا فراستی، ویزایی هم برای او می گیرند و او را با خود به آلمان می برند. آن طور که کارگردان گفته تناقضات رفتاری این دو طلبه با مدیر مدرسه علمیه وجهه های طنز زیادی را به «پارادایس» اضافه کرده که تاکنون نمونه آن را کمتر در سینمای ایران مشاهده کرده ایم. از آن سو بخشی از فیلم به زندگی فرزاد اختصاص دارد که بدون هماهنگی پدرش قصد ازدواج با نگار را دارد.
درباره بازی: «پارادایس» اکران نشده اما همین که جواد عزتی جایزه بهترین بازیگر مرد را برای این فیلم از جشنواره چلسی آمریکا گرفته یعنی می توان به نقش خوب دیگری از این بازیگر امیدوار بود. عزتی نقش یکی از طلبه های فیلم را بازی کرده و براساس پیشینه او می توان حکم به موفقیت داد. این بازیگر پیش تر در «فرشته ها با هم می آیند» شمایلی متفاوت از قشر روحانی ارائه داده بود. سازندگان «پارادایس» برای موفقیت گیشه فیلم شان حسابی ویژه روی جواد عزتی باز کرده اند و او در کنار مهران رجبی امید اصلی فروش فیلم است.

جواد عزتی چگونه بازیگر محبوب گیشه شد؟
هزارپا
همکاری با ابوالحسن داودی
پیش بینی فروش: 20,000,000,000 تومان
کارگردان: ابوالحسن داودی در دوازدهمین تجربه سینمایی خود بار دیگر سراغ یک فیلم کمدی رفته به نام «هزارپا». رضا عطاران و جواد عزتی نقش های اصلی را برعهده دارند. سارا بهرامی، مهران احمدی، لاله اسکندری، سعید امیرسلیمانی، شهره لرستانی، امید روحانی، سپند امیرسلیمانی، امیرمهدی ژوله، سینما رازانی، حسین سلیمانی، محمد نادری دیگر بازیگران فیلم هستند.
کی اکران می شود: ابتدا پیش بینی می شد «هزارپا» در جشنواره فجر امسال شرکت کند اما ابوالحسن داودی اعلام کرد فیلمش را بدون حضور جشنواره ای و به طور مستقیم روانه اکران خواهدکرد، به احتمال فراوان این فیلم نوروز 97 اکران عمومی می شود.
ژانر فیلم: داودی که در کارنامه اش پنج فیلم کمدی موفق دیده می شود بار دیگر سراغ این ژانر رفته است.
درباره نقش: فیلم «هزارپا» اکران نشده و طبعا نمی توان درباره نقش و بازی جواد عزتی نظری داد. براساس خط اصلی داستان هم چیزی درباره حال و هوای فیلم دستگیرمان نمی شود. آن طور که روابط عمومی «هزارپا» می گوید: این فیلم تصویری مفرح و تازه از وقایع اجتماعی یک دوران نوستالژیک ارائه می دهد و با مضمونی تازه به موضوعاتی وارد می شود که گفته می شود تا به حال در تاریخ سینمای کمدی ایران به آن ها پرداخته نشده است.
درباره بازی: در تصاویر «هزارپا» گریم بازیگران از جمله جواد عزتی و رضا عطاران چشم را می دزدد و نهیب می زند که داستان به چند دهه پیش مربوط است. عزتی با موهایی کوتاه و ته ریش دیده می شود و در غالب عکس ها قیافه ای جدی دارد. احتمالا ابوالحسن داودی برای ایجاد موقعیت های کمیک، از تقابل جواد عزتی با اتفاقات جدی استفاده کرده. چیزی که این بازیگر در آن تبحر دارد و می تواند به گونه ای رفتار کند که کاملا طبیعی به نظر برسد و در عین حال مخاطب ریسه برود. تجربیات فیلم های کمدی پیشین داودی و توانایی عزتی در ارائه نقش های کمدی نوید می دهد نتیجه همکاری آن ها در «هزارپار» جواب داده. فراموش نکنیم عطاران هم هست و همه چیز برای رکوردشکنی مهیا است.

راز شیرین بودن
روایت جواد عزتی از مسیری که طی کرده و آینده ای که برای خود در بازیگری متصور است: جواد عزتی آرام آرام جای خود را به عنوان یک بازیگر بفروش و البته کاربلد در سینما و تلویزیون باز کرد. او چه در فیلم و سریال کمدی و چه در آثار جدی بهترین رد را از خود برجا گذاشته و به همین خاطر است که تلاش او در جایی که باید ثمر می دهد. مجموعه گفته های این بازیگر شمای خوبی است از نوع نگرش او به گذشته و آینده اش. آن چه می خوانید گزیده ای است از مصاحبه های عزتی در سینما دو، 35، جام جم و همشهری جوان.
جواد عزتی چگونه بازیگر محبوب گیشه شد؟
تغییر آهسته آهسته
سعی کردم آهسته آهسته ژانر خود را تغییر بدهم. هیچ گاه قرار نبود و دوست نداشتم وارد فیلمی بشوم تا آن را شیرین کنم. همیشه دوست داشتم صفحه فیلم های جدی ام هم سنگین باشد. حتی تعداد آن ها خیلی بیشتر از فیلم های کمدی ام است. البته تعداد سریال های کمدی ام آن قدر زیاد است که در ذهن مردم به عنوان بازیگر کمدی شناخته می شوم. با این حال دوست داشتم سینما را جدی تر دنبال کنم. من خودم جنس سینمای کمدی و پرفروش را دوست دارم اما خواستم به این سینما تن ندهم و ترجیح دادم ترمز دستی ام را بکشم و آرام آرام سمت این نوع فیلم ها بروم. خب آقای مهدویان و فیلم شان را از قبل دیده بودم و می شناختم، طبیعتا فیلمنامه اش من را جذب کرد.

ریل گذاری
در چند سال گذشته در سینما مسیر مشخصی داشتم، یعنی می دانستم می خواهم چه کار کنم و برایم مهم بود که در یک فیلم خوب و ماندگار حضور داشته باشم. اتفاقا در این سال ها شاید وزنه کارهای جدی من در سینما خیلی بیشتر از کارهای کمدی ام باشد. نزدیک به 80 درصد کارهایم در سینما جدی است. اتفاقات باید برای تعادل این وزنه روی کمدی بیشتر کار کنم اما همیشه ترجیحم این بوده که در کارهای خوب بازی کنم تا این که به نقشم فکر کنم. در «طلا و مس» یا «شیار 143» و «همه چیز برای فروش» بازی کردم که شاید نقش من کم باشد اما فیلم ها، فیلم های مهمی بودند و من ترجیح می دادم بدون در نظر گرفتن متراژ نقش، در این فیلم ها باشم.

داستان شوخ طبعی
من اعتقاد دارم در هر کاری ابتدا تماشاگر باید شما را دوست داشته باشد و این لزوما با طنازی یا شیرین کردن کاراکتر صورت نمی گیرد. گاهی اوقات شاید شیرین کردن کافی باشد، بعضی جاها هم روند داستان به کاراکتر کمک می کند. در هر کدام سعی کردم شخصیت را برای مخاطب آشناتر و دوست داشتنی تر کنم. طبعا داستان «ماجرای نیمروز» طلب نمی کرد که من شوخ طبع باشم.

نگران؟ نه
من اصلا به این مسئله (نگرانی از زیر سایه بودن همکاری با کسانی چون رضا عطاران و محمدرضا گلزار) فکرهم نمی کنم. این اتفاق نمی افتد چون هر شخصیت در فیلم کارکرد خودش را دارد. در «ماجرای نیمروز» شاید شخصیت پررنگی نداشتم، حتی می توانم بگویم آنچه هم بود گوشه و کنارش را در مشورت با آقای مهدویان حذف می کردیم، اما دیده شد. فکر می کنم هر شخصیتی در فیلم کار خودش را می کند و می تواند تاثیرگذار باشد به شرط این که خوب به آن پرداخته شود و بازیگر از عهده ایفای آن به خوبی برآید. هنر، مثل بچه ای می ماند که از او مراقبت می کنید تا بزرگ شود. این روش کار من هم به نوعی مراقبت کردن از حرفه و کارم است. بازیگر باید یاد بگیرد برای هنر خودش مشتری داشته باشد و آنها را حفظ کند. وظیفه هنرمند این است که مشتری خودش را راضی نگه دارد و نه تنها تعداد آن را بیشتر کند، بلکه مراقب باشد کمتر نشوند. مردم کارهای کمدی را دوست دارند و من هم تلاش می کنم به بهترین شکل نقش های کمدی را بازی کنم تا آنها مشتری آثار من شوند و پای من بمانند.
جواد عزتی چگونه بازیگر محبوب گیشه شد؟
جواد عزتی در نقش صادق در فیلم ماجرای نیمروز
درباره صادق
فکر کنم آقای مهدویان بیشتر از من سینما دیده است تا تلویزیون و شاید اصلا نگاه طنزگونه به من نداشته چون در سینما معمولا کارهای من جدی بوده. آن طور که خودش گفت، از انتخاب من برای نقش صادق فیلم «ماجرای نیم روز» خیلی مطمئن بود و این که حتما من باید این نقش را بازی کنم. شاید من اولش کمی تردید داشتم ولی ایشان نه. البته در روند شکل گیری این شخصیت، بحث هایی با هم داشتیم ولی آقای مهدویان آن قدر روی کاری که انجام می داد، مسلط بود که من متقاعد شدم؛ خصوصا روی نسخه دوم فیلمنامه که به من دادند همه چیز مشخص بود. درواقع ایشان اصرار داشت حتما من این نقش را بازی کنم. ابتدا قرار بود این شخصیت بیشتر معرفی شود. اما پلان ها و سکانس هایی داشتیم که بنا به صلاحدید آقای مهدویان حذف شد. درواقع شخصیت احمد مهرانفر به جبهه می آید که صادق و کمال را به تهران ببرد. به این دو نفر گفته می شود که ما الان در تهران بیشتر به شما نیاز داریم. کمال (هادی حجازی فر) جایی در انتهای فیلم می گوید که تو من را آوردی تهران و...

پیشرفت سینما

سینما و به خصوص بازیگری هر سال دارد پیشرفت می کند و از طرفی مخاطب سینما هر سال هوشمندتر می شود. وقتی به تماشاگر چیزی را با حقه و زور تفهیم نکنی و بخواهی به شعور تماشاگر احترام بگذاری، دوستت خواهدداشت. در تمام این سال ها که کار بازیگری کردم، به یک تجربه مهم رسیدم که وقتی تو داری بازی می کنی، اگر به چیزی فکر کنی، تماشاگر متوجه آن می شود. این نکته برای من بسیار جذاب است. شاید این اتفاق در «ماجرای نیمروز» بیشتر افتاده باشد؛ برایم جالب و جذاب است که ریزترین کارهایی را که من کردم تماشاگر دیده است. با این که شاید از نظر متراژی نقش من چند ان نقش بلندی نباشد اما دیده شدنش برای من بسیار هیجان انگیز است.

درباره مدیری، فرهادی و...

ابتدا قرار بود در سریالی به کارگردانی اصغر فرهادی بازی کنم اما روزی که قرار شد برای تماشای نمایشم بیایند، بیمار شدم و شانس کار با فرهادی را از دست دادم. مهران مدیری یک جنس از کمدی را کار می کند که ما از کس دیگری نمی پذیریم. جنس و اندازه فانتزی مهران مدیری برای مردم قابل قبول است و آن ها حتی همین جنس کمدی را از کس دیگری نمی پذیرند. شوخی با هر قشری می تواند جذاب باشد و قدرت نقد دارد. «طلا و مس» فرصت بسیار خوبی بود تا بتوانم خود را جلوی دوربین پیدا کنم. از این که نقش روحانی بازی کنم ترسی نداشتم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بازیگر خوبیه اکثر بازیاش قشنگه

    • نسرین

      فیلم پارادایس باید قشنگ باشه!

    • marjan

      بازی هایش فوق العادن!!!!!11111

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج