۶۴۷۲۳۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

یوسف کرمی: همه باید در کنار تکواندو باشیم

سرمربی تیم تکواندوی یاسین پیشرو قم معتقد است، جوانگرایی هزینه دارد و همه‌ افراد باید در کنار تکواندو باشند تا به روزهای اوج برگردد.

ایسنا: یوسف کرمی با اشاره به نتایج و شرایط خوب تیم یاسین پشرو قم در چند هفته اخیر لیگ‌برتر تکواندو، اظهار کرد: به هر حال تیم یاسین خیلی جوان است و بسیاری از این تکواندوکاران سال اول خودشان را در لیگ تجربه می‌کنند. همه می‌دانیم که مسلما یک تیم جوان هزینه‌هایی هم به صورت باخت باید پرداخت کند و ما از این مسئله ناراحت نیستیم چون تیم خوبی داریم. هدف باشگاه یاسین پیشرو این است که تعدادی جوان را به تکواندو آورده، در لیگ پرورش دهد و در نهایت هم جایگاهی را در لیگ کسب کند. تا اینجا توانسته‌ایم موفق باشیم و از عملکرد همه‌ی تیم راضی هستیم.

او همچنین درباره‌ی داوری‌های مسابقات در لیگ‌برتر تکواندو گفت: ‌من همیشه گفته‌ام که اشتباهات داوری‌ عمدی نبوده است و اگر هم اشتباهی رخ می‌دهد از روی اتفاق است. داورها، بازیکنان و حتی مربیان هم گاهی اشتباهاتی را انجام می‌دهند اما باید بدانیم که عمدی در کار نیست. ولی یک سری از اشتباه‌ها تاثیرگذار هستند و وقتی رخ می‌دهد سرمربی یا مربی است که باید پاسخگو باشد. در یکی از مبارزه‌ها نیز این اتفاق افتاد و بازی که برده بودیم مساوی شد، تنها به همین دلیل بود که کمی عصبانی شدم.

پیشکسوت تکواندوی ایران در پاسخ به این سوال که دور بودن شما از تیم به عنوان سرمربی، در تمرینات و سطح آمادگی تکواندوکاران تاثیرگذار بوده است؟ توضیح داد: همه‌ی عوامل تیم از مدیران، کادرفنی تا بازیکنان سعی میکنیم تمرینات خود را پیگیری کنیم و اردوهای مقطعی را هم برگزار می‌کنیم. ولی با همه این مسائل کار کردن در چنین شرایط مقداری سخت است و اگر در کنار هم باشیم تیم منسجم‌تری هستیم. به دلیل دور بودن محل زندگی من مشکلاتی وجود دارد اما با بازیکنان صحبت کرده‌ایم تا کار خود را در هر شرایطی انجام دهند و خوشبختانه تا الآن شرایط خوبی داشته‌ایم.

دارنده‌ مدال برنز المپیک درباره‌ی ‌عملکرد تیم ملی تکواندوی ایران در رقابت‌های گرندپری امسال اظهار کرد: کشورهایی که در این مسابقات بودند، شرکت کننده‌های زیادی داشتند و سطح این مسابقات بالا بود. اگر کشوری مثل کره با دو طلا این مسابقات را به پایان می‌رساند دلیل آن وجود دو تکواندوکار آماده است که وقتی من مبارزات آن‌ها را می دیدم به آمادگی صد در صدی آن‌ها پی بردم. در سال‌های گذشته "فرزان عاشورزاده" و "مهدی خدابخشی" طلاهای این مسابقات را برای ایران کسب می کردند اما الآن خبری از آن‌ها نیست و به نظر من، تکواندوکاران ایران کمی آماده‌تر و راحت‌تر بازی کنند در دور بعد می‌توانند به مدال طلا برسند.

قهرمان بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ ، درباره‌ دلیل عدم آمادگی ذهنی تکواندوکاران ایران تصریح کرد: اصلی‌ترین دلیل عملکرد ضعیف تکواندوکاران ایران عدم آمادگی ذهنی آن‌ها است که با توجه به شرایط فعلی به وجود آمده است. تکواندوکاران ایران در شوک هستند چون یک مدت همه به سمت تکواندو حمله کردند و تکواندو الآن نیاز به آرامش دارد. اگر من در کار کسی ایرادی می‌بینم باید به خود او بگویم نه اینکه در جاهای مختلف صحبت کنم و باعث ناآرامی و متشنج شدن جو یک جامعه شوم.

او همچنین با اشاره به عملکرد خوب تیم دانشگاه آزاد اسلامی در رقابت‌های تیمی قهرمانی جهان، توضیح داد: اتفاق خوبی بود که این سیاست را فدراسیون به کار برد. تیمی مثل بهبدکرج برای اعزام شدن به این مسابقات تا فینال رقابت‌های لیگ به شیوه جام‌جهانی آمد. اتفاق خوبی بود که افتاد و با این کار فشار زیادی از روی تیم ملی تکواندو برداشته شد. خوشحالم که همزمان با این اتفاق خوب هم توانستیم قهرمانی در این رقابت‌ها را کسب کنیم.

یوسف کرمی در پایان خاطرنشان کرد: همیشه گفته‌ام که همه ما در تکواندو، عضو یک خانواده هستیم. اگر کسی دلسوز است بیاید و به این رشته کمک کند. انتقادهای غیر منصفانه شرایط آن را خراب‌تر می‌کند و امیدوارم به جای این کارها کمک کرده و در کنار تکواندو باشیم. در ایران یک تیم ملی بزرگسالان داریم و باید همگی به این تیم کمک کنیم تا تضعیف نشود و یقینا اگر این اتفاق رخ ندهد، تکواندوی ایران افت شدیدی خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج